مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها، برای رایزنی درباره حل مسائل باقی‌مانده برجام، با نماینده روسیه و اتحادیه اروپا در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ادبیات ربیعی در مورد برجام توهین‌آمیز است که برجام را زندگی آدمیزادی توصیف می‌کند و یعنی بدون برجام، زندگی ایرانی‌ها زندگی مثل آدمیزاد نبوده و نیست! البته این ادبیات شاذ و توهین‌آمیز از سوی روحانی و دولتمردانش در مدح برجام و تخطئه منتقدان برجام اتفاق جدیدی نیست و از همان زمان مذاکرات برای به نتیجه رسیدن برجام شروع شد و تمام هم نمی‌شود! آن‌ها مثل آدمیزاد زندگی کردن را زندگی کردن در سایه کدخدا می‌دانستند و لاغیر!
صالحی گفت: در برجام در ظاهر محدودیتی را پذیرفتیم، اما چیزی از بُعد فنی از دست ندادیم. اما با قانون مجلس که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشت، بلافاصله تولید سوخت ۲۰ درصد را آغاز کردیم به طوری که در قانون مجلس گفته بود ۱۲۰ کیلو سوخت ۲۰ درصد در یک سال تولید شود، اما در نزدیک به یک سال، حدود ۴۰۰ کیلو سوخت تولید شد.
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق روز پنج‌شنبه در توییتی به نقل از منابع موثق نوشت: «مذاکرات چراغ خاموش تیم فنی حوزه بانکی در یکی از کشور‌های همسایه هم اکنون به طور موفقیت آمیز به پایان رسید؛ یقینا به زودی شاهد گشایش در حوزه ارزی خواهیم بود!» این توییت در حالی منتشر شده که قرار است فردا یکشنبه هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان طی یک سفر دو‌روزه به ایران بیاید. سفری که ماه‌ها محل بحث و گمانه زنی بود؛ اوایل اسفند ماه بود که علی علیزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از احتمال سفر سلطان عمان به ایران در آینده نزدیک با موضوع برجام خبر داده بود.
رئیس پارلمان لبنان امروز چهارشنبه با معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام در بیروت پایتخت لبنان دیدار و گفتگو کرد.
معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ایران در معادله برجام مدعی است و بار‌ها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است، گفت: ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد. امیدوارم روند تلاش‌ها در مسیر مذاکرات، به نتایج مثبتی نیز ختم شود.
یک نماینده پارلمان اروپا عنوان کرد که تعلیق مذاکرات برجامی در پارلمان اروپا رای نیاورده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی نسبت به سفر به تهران برای گفتگو‌های دوجانبه اعلام آمادگی کرد.
تاکید بورل بر اینکه باید برجام را بر اساس مذاکرات وین و نه پیش‌نویس مذاکرات وین در ماه اوت احیا کنیم، نشانه‌ای از اختلاف نظر به‌ویژه درباره مسائل پادمانی است که مذاکرات را از اوت تاکنون در شرایط بن‌بست قرار داده است.
سخنگوی کاخ سفید گفت: ما نگرانی‌هایی در رابطه با ایران داریم، اما برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است. ما به‌طور کاملا شفاف گفته‌ایم که هدف اصلی ما اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
علی بیگدلی معتقد است که دو گره اصلی در مسیر توافق وجود دارد و تا این ها حل نشود، امکان احیای برجام وجود ندارد.
علی باقری در مذاکرات اخیر دستاورد‌های بیشتری نسبت به برجام و حتی پیش‌نویس دولت قبل بدست آورده است که مدعیان سابق زبان دنیا در بدست آوردن آن عاجز بوده‌اند.
اولیانوف دیپلمات ارشد روسیه در وین با انتشار یک تصویر در صفحه توئیتر خود نوشت که امروز دوشنبه با نماینده جدید ایران در وین دیدار و درباره یکسری از مسائل مرتبط با مرحله نهایی مذاکرات وین گفتگو کرده است.
عباس رنجبر، مسئول دفتر سعید جلیلی در توئیتی نوشت که مسئولیت مستقیم تبعات احیای برجام برعهده ی رئیس جمهور و علی باقری، رئیس تیم مذاکرات احیای برجام است.
مطهری با اشاره به مذاکرات احیای برجام، گفت: ان شاء الله برجام هم به نتیجه برسد و دوباره با برجام بازی نکنیم و برجام را وسیله‌ای برای رقابت‌های سیاسی قرار ندهیم و کاری نکنیم که زمینه خروج آمریکا از برجام فراهم شود. ان شاء الله این بار به داد مردم برسیم و بازی‌های قبلی را کنار بگذاریم.
سردار امیر علی حاجی زاده در پاسخ به این سوال که مذاکرات برجامی در جریان است یک توافق خوب را چطور می‌بینید؟ گفت: این تیم، تیم معتقدی است و ما هم هیچ نظری نداریم، اجازه دهید کارشان را انجام دهند.
تا مذاکرات به نقطه حساسی می‌رسد، باز هم کاسبان تحریم، دلالان رنج مردم و زیاده‌گویان خوابگردی متوهمانه خود را ازسر می‌گیرند.
تا مذاکرات به نقطه حساسی می‌رسد، باز هم کاسبان تحریم، دلالان رنج مردم و زیاده‌گویان خوابگردی متوهمانه خود را ازسر می‌گیرند.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در سومین روز از مذاکرات وین با معاون رییس اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.
مذاکرات وین به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از امروز از سر گرفته می‌شود. شوک خبری زمانی رخ داد که ناگهان انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد که برای احیای برجام راهی وین است. ساعتی پس از اعلام این خبر وزارت خارجه ایران نیز خبر از سفر علی باقری به اتریش داد و این اخبار سرانجام با تایید سفر رابرت مالی به وین تکمیل شد. اکنون همه چیز مهیاست تا حداقل نمایندگان اروپا، ایران و آمریکا درباره پیش‌نویس بورل آخرین نظرات و جمع‌بندی‌های خود را ارائه و با یکدیگر تبادل نظر کنند.
انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای و علی باقری رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای ادامه مذاکرات در راستای احیای برجام راهی وین شدند.
نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در صفحه توییترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات [جوزپ بورل]در ۲۰ ژوئیه. از مقامات اتریش کمال قدردانی را دارم.
دولت سیزدهم با شروع سال به عهد خود مبنی بر عدم استقراض از بانک مرکزی پایبند بوده و از سوی دیگر، دولت از تنخواه استفاده نکرده است. این در حالی است که دولت قبل در سال ۱۴۰۰ تنها در ماه فروردین بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کرده بود.
هیجان بازار مسکن در اردیبهشت طبیعی بود
دیاکو حسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل اظهارات علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات برجامی وین در توییتر را به باد انتقاد گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ