عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در سومین روز از مذاکرات وین با معاون رییس اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام دیدار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق عازم بغداد شد.
علی باقری نیز امروز در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم».
علی باقری نیز امروز در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت:« جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم».
معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفتگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد و گفت: در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفت‌وگو کردیم.
معاون وزیر امور خارجه ایران جهت «تحکیم سیاست همسایگی» با اولویت «حوزه قفقاز» ظهر امروز به ارمنستان می‌رود.
باقری در این سفر با «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و همچنین «شیخ خلیفه الحارثی» معاون وزیر خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد.
بر خلاف اخبار منتشر شده علی باقری همچنان مسئولیت تیم مذاکره کننده ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها را برعهده دارد و از تیم مذاکره کننده کنار گذاشته نشده است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به بوگوتا با معاون وزیر خارجه کلمبیا درباره موضوعات دوجانبه و تحکیم همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.
معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ایران در معادله برجام مدعی است و بار‌ها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است، گفت: ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به طرق مختلف ادامه می‌دهد. امیدوارم روند تلاش‌ها در مسیر مذاکرات، به نتایج مثبتی نیز ختم شود.
علی باقری در ابتدا یکی از چهره‌های نزدیک به سعیدجلیلی را از تیم مذاکره حذف کرد و بعد تیم جلیلی در پاسخ، پیش‌نویس توافق را در بهمن‌ماه سال گذشته فاش کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر یک روزه خود به واگادوگو با نخست وزیر بورکینافاسو دیدار و گفتگو کرد.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ، امروز در دوحه با همتای قطری خود دیدار و رایزنی کرد.
در سفر علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور وارد دوحه شد.
معاون وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر لزوم تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه تهران و دهلی گفت: سیاست‌های تحریمی آمریکا امنیت انرژی در جهان را ثبات کرده است.
علی باقری گفت: امروز در حاشیه‌های جلسات دیپلماتیک دیدار و گفتگویی با انریکه مورا خواهم داشت.
علیرضا سلیمی در مورد نشست غیر علنی امروز- چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست با حضورحسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، علی باقری رییس تیم مذاکره کننده هسته‌ای و علی شمخانی برگزار خواهد شد.
مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در جلسه فوق‌العاده بعد از ظهر امروز شورای عالی امنیت ملی گزارش مبسوطی از گفتگوهای مرتبط با رفع تحریم‌ها ارائه داد.
بر اساس راهبردهای تعیین شده، پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسایل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفتگوهای هیئت مذاکره کننده در وین بوده است
دیدار دوجانبه‌ای میان «علی باقری» مذاکره‌کننده کشورمان و رئیس هیئت مذاکره‌کننده فدراسیون روسیه برگزار شد.
هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران امروز به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جهت ادامه مذاکرات رفع تحریم وارد وین پایتخت اتریش شده است.
مذاکرات وین به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی از امروز از سر گرفته می‌شود. شوک خبری زمانی رخ داد که ناگهان انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد که برای احیای برجام راهی وین است. ساعتی پس از اعلام این خبر وزارت خارجه ایران نیز خبر از سفر علی باقری به اتریش داد و این اخبار سرانجام با تایید سفر رابرت مالی به وین تکمیل شد. اکنون همه چیز مهیاست تا حداقل نمایندگان اروپا، ایران و آمریکا درباره پیش‌نویس بورل آخرین نظرات و جمع‌بندی‌های خود را ارائه و با یکدیگر تبادل نظر کنند.
انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای و علی باقری رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای ادامه مذاکرات در راستای احیای برجام راهی وین شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی جهت ادامه گفتگوهای رفع تحریم عازم وین می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ