طی سال‌های اخیر به ویژه بعد از اعمال تحریم‌های بزرگ بین‌المللی بر ایران در سال ۲۰۰۹ پدیده‌ای به عنوان «کاسبان تحریم» رایج و متولد شد. حالا در میانه ناآرامی‌های اخیر کشور می‌توان از ظهور و مفصل‌بندی پدیده‌ای جدید تحت عنوان «کاسبان توهین» سخن به میان آورد. هر چند این پدیده در گذشته نیز وجود داشت، اما اکنون به در مقام رویه‌ای رایج نهادینه شده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ایرانیان مرهون تلاش شبانه روزی کادر درمان، تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان دارو، صنعتگران و سازندگان تجهیزات پزشکی، و تمامی مسئولان و دست‌اندکاران این حوزه هستند؛ اما درعین حال از خسارات ناشی از تحریم‌های آمریکا، و البته کاسبان داخلی تحریم که نان در خون مردم می‌زنند و شریک جنایات تحریم‌کنندگان هستند، نخواهند گذشت.
مسیح مهاجری:‌ رابرت مالی مذاکراتی با بعضی افراد ایرانی داشته، به نحوی که مسایل داشت به جایی می رسید، که شاید حتی برخی از مقامات آمریکایی هم تا آن حد مطلع نبودند، اما تندروهای داخلی و کاسبان تحریم اطلاعات مربوط به مذاکرات را لو دادند، تا مذاکرات به جایی نرسد.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سعادتی بیان کرد: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند. سال گذشته این رویه ایراد داشت و ما دنبال کردیم. هر مورد دیگری که خارج از این رقم باشد پیگیری می‌شود و ما نمی‌خواهیم فشار به اصناف وارد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات ۵۰ درصد کاسبان، با نرخ صفر محاسبه شده و ۴۰ درصد دیگر نیز حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.
رشد قارچ‌گونه مربی‌نماها در رشته‌های مختلف رزمی به معضلی تبدیل شده که آینده و سلامت هنرجویان کم سن و سال را به خطر مواجه کرده است. معضلی که اکنون فدراسیون‌های رزمی پرمخاطب عزم خود را برای مقابله با آن و حمایت از علاقمندان کم سن و سال جزم ک
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: اینکه پلتفرم‌های خارجی درآمد بسیار بالایی دارند و یک ریال هم مالیات نمی‌دهند یک معضل جدی است. با فیلتر کردن پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسائل حل نمی‌شود.
طبق گزارش فوربس ثروتمندترین مرد روسیه آندری ملنیشنکو (تصویر، به همراه همسرش)، سهامدار ارشد شرکت صنایع شیمیایی یورو کِم و همچنین مالک شرکت انرژی زغال‌سنگ سیبری است. میزان دارایی‌های او بیش از ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود
رویکرد جدید دولت رئیسی شاخک‌های کاسبان تحریم و مخالفان برجام را حساس و آن‌ها را دستپاچه کرده است. شنیده‌ها حاکی است جریان دلواپس در حال تدارک شانتاژ علیه فعالیت‌های دیپلماتیک امیرعبداللهیان برای احیای برجام است.
ویدیویی بازنشر شده از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته بود: متأسفانه بعضی از کسانی که قبلاً در مقام مسئولان جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، با کارشکنی سیاسی در کار‌های دولت تلاش می‌کنند که تحریم‌ها را برگردانند.
متن پیش رو در شرق منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اکثریت مردم شامل طبقات متوسط که روزی می‌توانستند حداقل معیشت را برای خود فراهم کنند، اکنون با سیاست‌های دولت، به گروه پائین‌تر اقتصادی سقوط کرده و همچون سایر کم‌درآمد‌ها زیر بار له‌کننده تحریم دست و پا می‌زنند.
رئیس جمهور در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی گفت: اغتشاشات برای ایجاد مزاحمت برای کسب و کار مردم و علم و دانش است. بستر حملات تروریستی در اغتشاشات است.
میرشاد ماجدی با حضور در برنامه ورزشگاه درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و شرایط تیم ملی ایران صحبت کرد.
در میان کاسبان داخلی تحریم، افرادی وجود دارند که نقش «کاترین شکدم» و «ایلی کوهن» را بازی می‌کنند و زمانی فراخواهد رسید که نقاب از چهره آن‌ها کنار خواهد رفت و نفوذی بودن آن‌ها به اثبات خواهد رسید.
افرادی که دارای پرونده‌های قضایی در جریان هستند و به‌طور رسمی متهم شده‌اند یا اقدامات قضایی موقت علیه آنها آغاز شده، دارای شرایط لازم برای تأیید صلاحیت و حضور در انتخابات نیستند
مهاجری گفت: کاسبان برجام به دنبال آن هستند که باز هم از آن طریق نان بخورند، بعد به پیش افرادی مانند آقای جلیلی می‌روند و می‌گویند اگر برجام امضا شود برای ما ضررهای اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارد و بعد هم تیم آقای جلیلی این موارد را به زبان انقلابی و ایدئولوژیک ترجمه کرده و بیان می‌کنند.
محمد مهاجری در توئیتی نوشت: آقای رئیسی دل به مدعیان طرفداری از خودتان نبندید که خوش سابقه نیستند.
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس درباره خطر «انطباق کامل رویکردهای موافقان خارجی تحریم با کاسبان داخلی تحریم» هشدار داد.
تا زمانی که روس‌ها از موضع قیم‌مآبانه خود در مبحث برجام دست برندارند و کاسبان داخلی تحریم دست از دخالت برندارند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و گره زندگی مردم باز نخواهد شد. دولت سیزدهم باید شجاعت به خرج دهد و برخلاف نظر کاسبان داخلی و خارجی تحریم، مذاکره را به نتیجه برساند، کاری که امکان‌پذیر است.
تا زمانی که روس‌ها از موضع قیم‌مآبانه خود در مبحث برجام دست برندارند و کاسبان داخلی تحریم دست از دخالت برندارند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و گره زندگی مردم باز نخواهد شد. دولت سیزدهم باید شجاعت به خرج دهد و برخلاف نظر کاسبان داخلی و خارجی تحریم، مذاکره را به نتیجه برساند، کاری که امکان‌پذیر است.
تا مذاکرات به نقطه حساسی می‌رسد، باز هم کاسبان تحریم، دلالان رنج مردم و زیاده‌گویان خوابگردی متوهمانه خود را ازسر می‌گیرند.
دولت سیزدهم با شروع سال به عهد خود مبنی بر عدم استقراض از بانک مرکزی پایبند بوده و از سوی دیگر، دولت از تنخواه استفاده نکرده است. این در حالی است که دولت قبل در سال ۱۴۰۰ تنها در ماه فروردین بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کرده بود.
بانک رفاه کارگران در خرداد ماه سال جاری بیش از ۹,۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس پس از گذشت دقایقی از تمرین روز گذشته تیمش دچار کسالت شد و پزشکان تیم پرسپولیس بالای سر او حاضر شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ