یک واکسن جهانی آنفلوانزا ساخته شده که قادر به مقابله با شیوع این بیماری در آینده است. به گفته کارشناسان واکسن مذکور تا ۲۰۲۴ میلادی آماده می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی از تولید سه واکسن سینه پهلو، سرطان رحم و اسهال کودکان با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت:انسولین کاملا ایرانی تا سال آینده به بازار می آید.
پس از یک دهه تحقیق و توسعه اکنون واکسن بدون سوزن در یک قدمی تجاری سازی قرار دارد.
در هند نیز تولید واکسن سرعت گرفته و در برخی ایالت‌ها، زدن ماسک دوباره اجباری شده است. استرالیا یکی دیگر از کشورهایی است که از گسترش این زیرسویه نگران است. در اندونزی نیز شاهد افزایش بستری‌ها بر اثر ابتلا به این زیرسویه بوده‌ایم اما هنوز عموما شاهد گسترشی در سطح موارد قبلی مثل امیکرون نبوده‌ایم.
کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گویند: در حال حاضر هیچ واکسن تاییدشده‌ای برای درمان عفونت ناشی از ویروس "ماربورگ" که عامل نوعی تب خونریزی‌دهنده است، وجود ندارد.
محققان آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود فصل آنفلوانزا تا بهار ادامه یابد و کارشناسان می‌گویند هنوز برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نیست.
ماجرای عدم تزریق واکسن کرونا بار دیگر به سراغ فوق‌ستاره تنیس جهان آمد.
خود سازمان جهانی بهداشت هم بعد از اپیدمی شدید زیرسویه XBB در چین و ژاپن و بقیه دنیا که در کشور ما هم غالب شده، فقط صحبتی از تکرار تزریق واکسن نکرده است. روی سه اصل ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی کمتر از یک متر تاکید کرده است.
محققان دریافتند میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ به هر دلیلی- نه فقط کووید- برای افراد واکسینه شده ۳۷ درصد کمتر از افراد دارای ایمنی طبیعی است.
پزشکان با یک چالش شگفت انگیز در مسیر مقابله با آبله مواجه بودند: چگونه می‌توان مواد را در عصری بدون وجود سردخانه، هواپیما یا ماشین به سرتاسر جهان تحویل داد. آنان به روشهای توزیعی پرداختند که با هر برآورد منطقی بسیار عجیب و کمی مبتکرانه بود. در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی اسپانیا ۲۲ پسر یتیم به خدمت گرفته شدند تا واکسن را روی بدن خود به قاره آمریکا انتقال دهند.
شرکت مدرنا با کمک فناوری mRNA واکسنی شخصی سازی شده برای سرطان توسعه داده که در آزمایش ها، مرگ و میر و عود کردن سرطان در بیماران را کاهش داده است.
سکته مغزی می‌تواند زندگی افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کاهش خطر بروز این عارضه در افراد بسیار ضروری است و یکی از راه‌های کاهش خطر ابتلا به عفونت ویروسی، تزریق واکسن‌های موجود برای مقابله با این بیماری‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزاست.
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده اند حتما واکسن بزنند. افراد گروه‌های پر خطر شامل کودکان شش ماهه تا پنج ساله، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار حتما واکسن بزنند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تنها یک شرکت دانش بنیان ایرانی واکسن آنفلوآنزا تولید کرده که از نوع نوترکیب است و امکان تامین نیاز کشور را دارد.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه کلید واژه دولت قبل این بود که میز مذاکرات مشکلات را حل می‌کند، اظهار کرد: این دولت معتقد است تعامل با جهان بدیهی است، اما شاه کلید حل مشکلات در داخل و توجه به نخبگان و بروز استعداد‌ها و تکیه بر توان داخلی است.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: برآورد می‌شود سالیانه ۶۰ هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر هاری از دست می‌دهند. از سال ۲۰۰۷ سالروز درگذشت لویی پاستور کاشف واکسن هاری را به عنوان روزجهانی هاری در نظر گرفته‌اند. امسال سازمان جهانی بهداشت شعار «پایان مرگ ناشی از هاری با رویکرد سلامت واحد» در نظر گرفته شده است.
محمدمهدی کاظمی رئیس ستاد ملی بازگشایی مدارس گفت: توصیه می کنیم زیر ۱۲ ساله ها یک دز واکسن را تزریق کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که آنفلوانزا از قدیمی‌ترین ویروس‌هایی است که تا از قبل از پاندمی کووید در جهان شناخته شده بود، افزود: آنفلوانزا از بزرگ‌ترین بیماری‌های تنفسی در قرن گذشته بوده است که دنیا ۴ پاندمی این بیماری را تجربه کرده است.
وزیر بهداشت گفت: به رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود و عده ای آن را به FATF گره زده بودند.
وزیر بهداشت گفت: به رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود و عده ای آن را FATF گره زده بودند.
چهره شاخص تنیس جهان به دلیل پافشاری در تزریق نکردن واکسن کرونا حضور در رقابت های اوپن آمریکا را از دست داد.
واکسن و ماسک؛ دو توصیه سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا
«رعایت نشدن بهداشت فردی از سوی زنان و مردان در تماس‌های جنسی مهم‌ترین عامل آلودگی به عفونت HPV است که می‌تواند سبب انتقال عفونت شود. اخیرا برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد آلودگی به HPV حتی در بین کسانی هم که روابط پرخطر جنسی ندارند، ممکن است به وجود بیاید؛ مثلا درخصوص استخر یا آب‌های آلوده هم این احتمال مطرح شده که افراد از این طریق به عفونت مبتلا شوند؛ هرچند این احتمال چندان قوی نیست.»
ماجرای واکسن نزدن نواک جوکوویچ و حذف او از تورنمنت‌های جهانی همچنان واکنش‌ها و انتقادات مختلفی را در پی داشته و موجب شده پای همسر او نیز به قضیه باز شود.
همایون دارابی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در صفحه تلگرامی خود نوشت: دولت سیزدهم در اقدامی تاریخی برای نخستین بار صورت‌های مالی ۵ شرکت بهره بردار از میادین نفتی را افشا کرد. این گزارش را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ