دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست متهم پرونده شهادت ۲ بسیجی در خیابان حرعاملی مشهد خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی صالحی اظهار کرد: کیفرخواست برای ۵ مدیر بانکی و مالی کشور صادر شد که متهمان ردیف‌های اول و دوم پرونده؛ مدیر عامل وقت و مدیر هلدینگ تابعه بانکی هستند که به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال متهم اند.
متهم اصرار داشت که علت فوت همسرش مصرف قرص بوده است، اما با توجه به اینکه ادله و شواهد علیه او بود، متهم شناخته شد و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد،، اما قبل از رسیدن موعد محاکمه پدر لیدا از قصاص قاتل فرزندش اعلام گذشت کرد و به این ترتیب متهم بزودی به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه خواهد رفت.
رئیس کل دادگستری مازندران از صدور کیفرخواست ضارب آیت الله سلیمانی خبر داد و گفت: سلامت روحی متهم در حین ارتکاب جرم طبق نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به تأیید رسیده است.
مطابق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار متهم ردیف اول این پرونده متهم است به: مباشرت در ارتکاب قتل عمدی، شهید حمیدرضا الداغی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام.
اتهام ۱۱ نفر از متهمان این پرونده، تیراندازی منتهی به قتل و جرح است و برای ۱۵ نفر باقیمانده به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی، تیراندازی بر خلاف مقررات، لغو دستور و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاد کیفرخواست صادر شده است.
در پی دستور رئیس قوه قضایی مبنی بر پیگیری فوری و قاطع با عوامل مجروح کردن چند طلبه در برخی نقاط کشور، کیفرخواست راننده پراید متهم به برخورد عمدی با یک روحانی صادر شد.
مهم‌ترین نکته و مهم‌ترین خبر صدور کیفرخواست برای متهم است. عناوین آن عبارت‌اند از «رعایت‌نکردن قانون نحوه به‌کارگیری سلاح منجر به قتل عمد». قانون نحوه به‌کارگیری سلاح شرایط و چگونگی استفاده سلاح از سوی نیرو‌های نظامی را مشخص کرده که قواعد خودش را دارد که حتما باید رعایت شود. در صورت رعایت‌نکردن این قانون بسته به نوع حادثه‌ای که ممکن است بر اثر شلیک رخ بدهد، مجازات‌هایی هم در نظر گرفته می‌شود.
دادستان تهران تصریح کرد: در این پرونده، هشت متهم با هم‌دستی یکدیگر در مجموع ۱۳۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۰ درهم امارات و ۷۵۰ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۹۶ وون کره جنوبی از بانک‌های مسکن و پاسارگاد دریافت کرده‌اند و بدون ایفای تعهدات ارزی و واردات کالای مناسب، در مجموع ۱۰۶۳ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۶۳ ریال مال نامشروع تحصیل کردند.
دادستان تهران از پایان تحقیقات قضائی و صدور کیفرخواست برای 8 متهم اقتصادی وابسته به یک شرکت‌ بابت قاچاق ارز دولتی، عدم ایفای تعهدات واردات کالا و تحصیل مال نامشروع خبر داد.
دادستان تهران اظهار کرد: متهم اصلی پرونده که گیرنده تسهیلات است با توجه به عدم نظارت ارکان بانک‌های سرمایه و دی، در شهریور ۹۵ تعداد ۱۹ فقره حواله ارزی و مهرماه همان سال، ۳۰ فقره حواله ارزی جهت واردات کالا دریافت می‌کند و حواله ارزی به حساب‌های خارجی تعیین شده، واریز می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: امیر نصرآزادانی براساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف پنجم پرونده است و از ۲۷ آبان ماه در بازداشت به سر می‌برد. براساس کیفرخواست صادر شده این فرد متهم به بغی است. وی با عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با ۳ نفر دیگر اقدام به اغشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان ماه کرده که در نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه، ۳ تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: اقدامات اولیه اعترافات صریح متهم است و اهداف و مبالغ را تشریح می کند. پس از مدت قابل قبولی پرونده با جلب دادرسی و صدور کیفرخواست به دادگاه صالح می رود؛ تا آخرین مرحله رسیدگی ایشان دارای وکیل بوده است و حضور در جلسه دادرسی داشته است.
دادستان مرکز استان خراسان رضوی بیان کرد: نسبت به سایر اتهامات وارده به متهم اصلی و متهمان مرتبط پرونده مفتوح و رسیدگی در شعبه بازرسی ادامه دارد.
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ملت ایران ترورهای دهه ۶۰ دشمنان را از یاد نبرده، خوب است تروریست های امروز نگاهی به گذشته بیندازند، تا دریابند برخورد ملت ایران با تروریست ها چه طعمی دارد، ملت ایران مردمی آگاه و یکپارچه است
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ملت ایران ترورهای دهه ۶۰ دشمنان را از یاد نبرده، خوب است تروریست های امروز نگاهی به گذشته بیندازند، تا دریابند برخورد ملت ایران با تروریست ها چه طعمی دارد، ملت ایران مردمی آگاه و یکپارچه است
تاکنون ۱۰ پرونده، رسیدگی و مُنتهی به صدور حکم شده است که البته مُتهمان و وُکلای آنها این اختیار را دارند که نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند تا پرونده در مراجع بالاتر و تجدیدنظر رسیدگی شود.
رسانه‌های وابسته به غرب حتی حاضر نشدند، جنایت رخ داده در حرم شاهچراغ را پوشش دهند؛ حال آنکه همین رسانه‌ها در مواردی که منافع نظام سلطه اقتضا می‌کند، از کاه کوه می‌سازند؛ اما در قبال یک جنایت تروریستی مشابه حادثه دلخراش شیراز، دستگاه‌های دروغ پرداز وابسته به نظام سلطه، قلب واقعیت می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز نخستین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر در دادگاه انقلاب این استان را تشریح کرد.
دادستان تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمان آشوب‌های اخیر در تهران خبر داد و گفت: ۴ نفر از اغتشاش‌گران اتهام محاربه را دارند.
دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمین آشوب‌های اخیر در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» و ارسال آن‌ها به دادگاه خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمین آشوب‌های اخیر در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» و ارسال آن‌ها به دادگاه خبر داد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ماجرای دوستی که هوو شد!/ اخاذی از صاحبکار با تهدید اینستاگرامی/ صدور کیفرخواست متهم پرونده قتل ۱۰ نفر در رفسنجان/ خودکشی ساختگی برای اثبات عشق/ ماجرای دلخراش قتل برادر با چاقو و دستمال/ خانواده مقتول قاتل پسرشان را بخشیدند/ درگیری مرگبار فرزندان طلاق!/ نجات دختر زندانی با کمک نیکوکاران
صدور کیفرخواست متهم پرونده قتل ۱۰ نفر در رفسنجان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: متهم این پرونده پس از بهبودی نسبی با حضور در نزد بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان درباره ارتکاب ۱۰ فقره قتل عمدی با سلاح سرد، محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان که منتهی به ناامنی محل شده و اقامت غیرمجاز تفهیم اتهام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ