رهبران منطقه‌ای آفریقا، از جمله رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو، بر سر توقف خصومت‌ها از روز جمعه توافق کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ مورد مثبت مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور شناسایی شدند، درعین حال مهم‌ترین نکات ذبح دام در آستانه عید سعید قربان را تشریح کرد.
خرید و فروش کودکان در مرکز آفریقا که کودکان در کنگو داخل گونی خرید و فروش می‌شوند./دانشجو
بنابر اعلام سازمان دامپزشکی، تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
یکی از راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تماس با خون و ترشحات و لاشه دام آلوده در هنگام ذبح یا دوره زمانی کوتاهی پس از ذبح است. ذبح کنندگان، قصابان، کارگران کشتارگاه‌ها، دامداران، چوپانان، دامپزشکان و زنان خانه‌دار به دنبال تماس با دام تازه ذبح شده یا گوشت آلوده در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم بروز بیماری در انسان بیان کرد: حدود دو روز تا یک یا دو هفته پس از مواجهه با ویروس، علائم تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در انسان بروز پیدا می‌کند؛ این علائم شامل تب ناگهانی، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ و سرفه است.
محمدرضا شیرزادی گفت: از مجموع ۱۲ مبتلا به تب کریمه کنگو یک نفر در سال جاری در کشور جان خود را از دست داد و سال گذشته نیز ۸۷ نفر به این بیماری گرفتار شده بودند که منجر به فوت ۱۰ نفر شد.
محققان انگلیسی دریافتند که مردم کشورهای کامرون، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، بنگلادش و اندونزی به دلیل انسداد سیستم های زهکشی ناشی از رها شدن زباله های پلاستیکی، سیلاب های شدیدتری را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.
اهواز- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.
تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح علائم ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌هایی است که هر سال تعدادی از موارد آن مشاهده می‌شود و بنابراین باید موازین بهداشتی را جهت پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.
مقامات جمهوری خلق کنگو اعلام کردند در پی وقوع سیل در این کشور، صدها ده‌ها نفر در مناطق شرقی این کشور جان خود را از دست دادند.
در پی رانش زمین در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، دست کم ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر ناپدید شدند.
یک مسابقه فوتبال زنان در جمهوری کنگو با تعقیب و گریز داور توسط بازیکنان و کتک زدن او به خشونت کشیده شد.
یک فروند هواپیمای جت جنگنده کنگو به سختی از اصابت موشک رواندا در مناقشه حریم هوایی فرار کرد.
بر اثر انفجار بمب در کشور کنگو، ۱۷ نفر کشته و ۲۰ تَن زخمی شدند.
فدراسیون فوتبال کنگو به دلیل صغرسنی 25 بازیکن خود از حضور در انتخابی جام ملت های آفریقا زیر 17 سال انصراف داد.
در پی وقوع سیلاب‌های مرگبار در کنگو و کشته‌شدن دست‌کم ۱۲۰ نفر، دولت این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.
مقامات کنگو از افزایش شمار قربانیان باران شدید و سیل در کینشاسا پایتخت این کشور به بیش از ۱۲۰ نفر خبر دادند.
بر اثر بارش‌ های شدید باران، جاری شدن سیلاب و رانش زمین در پایتخت کنگو، دست‌کم ۵۰ نفر کشته شدند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: گزش دام‌ها توسط کنه‌ها، بیشترین راه انتقال بیماری است که در نتیجه آن، افرادی که با دام‌ها سر و کار دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماری قرار دارند.
ویدئویی از ریزش یک پل عابر پیاده هنگام افتتاح در کنگو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در حالی که برخی از مقامات در حال افتتاح پل با قیچی کردن روبان بودند پل فروریخت.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مبتلایان تب کریمه کنگو، بدون علائم هستند، تصریح کرد: افرادی که دچار علائم می‌شوند در فاز اولیه دچار تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط می‌شوند. اگر بیماری وارد فاز حاد شود، خونریزی زیر پوستی، کبودی بدن، خونریزی داخل ملتحمه چشم، خونریزی مخاط، خونریزی از مجاری بدن و در نهایت درگیری چندین ارگان بدن مثل سیستم گوارشی، ادراری و تنفسی بروز می‌کند که اگر درمان مناسب انجام نشود، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات گفت: به هیچ عنوان گوشت از ذبح دام‌هایی که کنار جاده یا معابر عرضه می‌شوند، جهت مصرف خریداری نشود. ذبح دام باید در مراکزی باشد که تحت نظارت سازمان دام پزشکی هستند. ذبح دام در کشتارگاه‌های تحت نظارت انجام شود.
کنه آلوده می‌تواند انسان را مورد گزش قرار داده و او را آلوده کند، پس اگر انسان نادانسته کنه آلوده به ویروس را با دست له کند و همچنین اگر فرد با یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در تماس باشد، در صورتی که اصول بهداشتی و استفاده از وسائل حفاظت فردی را به درستی رعایت نکند، ممکن است ویروس از طریق ترشحات آلوده و خون بدن بیمار، به فرد دیگری سرایت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ