معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح علائم ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌هایی است که هر سال تعدادی از موارد آن مشاهده می‌شود و بنابراین باید موازین بهداشتی را جهت پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح علائم بیماری تب مالت، گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و بخش زیادی از ابتلا به این بیماری نیز به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند.
بنابر اعلام سازمان دامپزشکی، تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم بروز بیماری در انسان بیان کرد: حدود دو روز تا یک یا دو هفته پس از مواجهه با ویروس، علائم تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در انسان بروز پیدا می‌کند؛ این علائم شامل تب ناگهانی، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ و سرفه است.
محمدرضا شیرزادی با بیان اینکه ۱۰ مورد به دلیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند، گفت: علائم اولیه این بیماری مانند بیماری کرونا است و شامل تب، سردرد و بدن درد است.
در این میان اما اگر ضایعات پوستی دردناک بوده و با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه عفونت مالاریا به طور کلی با علائم و نشانه‌هایی مانند تب، لرز، سردرد، تهوع و استفراغ یا درد و خستگی ماهیچه بروز می‌کند، اظهارداشت: لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.
عطسه و آبریزش بینی شایع‌ترین علائم آلرژی فصلی است که معمولاً در همه افراد مبتلا مشترک است. اما علائم دیگری نیز وجود دارد که در برخی افراد متغیر و کم و زیاد می‌شود؛ خارش و سوزش گلو، سردرد، سرگیجه و تب نیز از دیگر علائم حساسیت فصلی است که بسته به شدت آن در افراد متفاوت است، برای مثال یک فرد که دارای حساسیت شدید بهاری است علاوه بر عطسه‌های متوالی و آبریزش بینی سایر علائم را نیز دارد و در برخی از افراد حتی سرفه‌های شدید و تنگی نفس هم مشاهده می‌شود.
میرحسین موسوی به دلیل بروز برخی علائم از جمله بی‌حالی و تب، بعد از ظهر امروز به یکی از مراکز درمانی منتقل شده و تشخیص اولیه ما نیز ابتلای وی به ویروس فصلی آنفولانزا است.
رضایی عفونت شدید و بالا بودن کراتین خون را علت مرگ دختر خود بنا بر تشخیص پزشکان یاد کرد و گفت: درد و عفونت دختر من از درد پا شروع شد تا اینکه ظهر فردای آن روز با دل درد و استفراغ و تب همراه شد و بعد از این علائم دخترم را به بیمارستان بردیم.
طیف بیماری از یک بیماری با تب خفیف تا یک تابلوی بالینی شدید با تب بالا و درد و ناراحتی شدید شکمی و عوارض مختلف می‌تواند متنوع باشد. در مناطقی که تیفوئید یک بیماری بومی است ممکن است برخی مبتلایان بدون علامت بوده و یا تنها علائم خفیفی از بیماری را بروز دهند. در موارد شدید بالینی که با کاهش سطح هوشیاری نیز همراه شده است، میزان مرگ و میر بالا می‌رود.
سرماخوردگی علائم زیادی مانند تب و آبریزش بینی و خستگی مفرط دارد که فرد را از انجام کار‌های روزمره باز می‌دارد. همه ما دوست داریم سریع‌تر از شر سرما خوردگی راحت شویم و آن را درمان کنیم.
افرادی که علائمی نظیر کاهش وزن بدون علت، اسهال بدون علت و تب بدون علت را تجربه می‌کنند و دارای رفتار‌های پرخطر جنسی، سابقه اعتیاد تزریقی، تزریق خون و فرآورده‌های های خونی هستند، مشکوک به این بیماری بوده و حتماً باید برای پیگیری این بیماری به پزشک مراجعه کنند.
اولین علائم سرخک تب بالا، آبریزش بینی، سرفه و قرمزی چشم است.
آنفلوآنزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، و گا‌ها استفراغ و اسهال تظاهر می‌کند. در این میان تب و سرفه به عنوان علائم کلیدی مطرح هستند. سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می‌یابد؛ ولی سایر نشانه‌های بیماری بعد از دو تا هفت روز خود به خود بهبود پیدا می‌کند.
رئیس اورژانس یبمارستان مسیح دانشوری گفت: اختلال بویایی و چشایی و از دست دادن بویایی بیشتر در کرونا دیده می‌شود؛ تب‌های ناشی از ابتلا به آنفلوانزا معمولاً تا ۴۸ ساعت ادامه پیدا می‌کند و بسیار سریع و حاد شروع می‌شود، اما در کرونا تب بیشتر در عصر و شب دیده می‌شود و عموماً بیش از ۴۸ ساعت طول می‌کشد.
سرفه بدون خلط یا با خلط، تب، کم‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، تنگی‌نفس و گرفتگی صدا، خلط خونی و درد ستون فقرات از علائم اصلی ابتلا به بیماری سل است. اغلب این علائم برای چندین ماه خفیف است بنابراین منجر به تأخیر در مراقبت و درمان بیماری و افزایش خطر گسترش عفونت به دیگران می‌شود.
علائم ابتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی ممکن است شبیه سرماخوردگی باشد: آبریزش بینی، کاهش اشتها، سرفه، عطسه، تب و خس خس سینه. خردسالان ممکن است فقط بیحال به نظر برسند و در تنفس مشکل داشته باشند.
تب خفیف دلیلی برای نگرانی نیست مگر اینکه در نوزادان رخ دهد. همچنین اگر تب شما با علائم شدیدتری مانند استفراغ مداوم یا گیجی همراه شد، ممکن است لازم باشد با پزشک تماس بگیرید. در غیر این صورت، شما می‌توانید آن را در خانه درمان کنید.
دکتر ابراهیم قادری گفت: تفاوت آنفلوانزا با کرونا در این است که شیوع آنفلوانزا خیلی پر سر و صدا و ناگهانی و با بدن درد شدید، کوفتگی و تب بالا همراه است، اما کرونا خفیف‌تر شروع می‌شود و معمولاً علائم آن بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت نمایان می‌شود.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مبتلایان تب کریمه کنگو، بدون علائم هستند، تصریح کرد: افرادی که دچار علائم می‌شوند در فاز اولیه دچار تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط می‌شوند. اگر بیماری وارد فاز حاد شود، خونریزی زیر پوستی، کبودی بدن، خونریزی داخل ملتحمه چشم، خونریزی مخاط، خونریزی از مجاری بدن و در نهایت درگیری چندین ارگان بدن مثل سیستم گوارشی، ادراری و تنفسی بروز می‌کند که اگر درمان مناسب انجام نشود، ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم آبله میمونی، توضیح داد: علائم معمولا شامل تب، سردرد شدید، درد‌های عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است. بثورات پوستی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از شروع تب آشکار می‌شوند. تاول‌ها ممکن است صاف یا کمی برجسته بوده و با مایع شفاف یا زرد پر شده و سپس پوسته، پوسته و خشک شده و بریزند. تعداد تاول‌ها در یک فرد می‌تواند از چند عدد تا چند هزار متغیر باشد. بثورات روی صورت، کف دست‌ها و کف پا، دهان، اندام تناسلی و چشم بروز می‌کند.
به گفته متخصصان، علائم این بیماری شامل سردرد، درد بدن، درد عضلانی، خستگی، تب، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی است.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.
عمده علائم ابتلا به زیرسویه‌های BA ۴ و BA ۵ شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، سوزش گلو، سرفه خشک، گرفتگی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس مختصر، درگیری سیستم گوارش و اسهال و استفراغ، تب (که چندان بارز نیست)، خستگی مفرط و درد‌های ماهیچه‌ای است. در ابتلا به این زیرسویه برخلاف سایر سویه‌ها، درگیری و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ