رسانه های عراقی جزئیات ابتکار عمل سیاسی نخست وزیر پیش برد امور عراق برای برون رفت از بحران کنونی را اعلام کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سابق سیاسی وزیر کشور طرح استیضاح وحیدی آن هم در ایام ثبت نام انتخابات و سالگرد اغتشاشات را «بدعتی عجیب و بهت آور در تاریخ سیاسی کشور دانست و گفت: با وجود حادثه شوم تروریستی شیراز پیغام رسید که استیضاح به دلیل فشار نمایندگان توسط شخص قالیباف ۲۳ مرداد اعلام وصول می شود.
ابلاغیه معاون سیاسی سابق وزیر کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در اوایل تیرماه با اعتراضات گسترده‌ای همراه شد و مجلسی‌ها با ایجاد فشار برای برکناری محمدرضا غلامرضا - معاون سیاسی وقت وزیر کشور - طرح استیضاح وحیدی را کلید زدند.
سخنگوی دولت در نشست سیاسی دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه شهید بهشتی گفت: هر کسی گفته شاخص‌ها نشان می‌دهد افزایش تورم خواهیم داشت یا اقتصاد بلد نیست یا دروغگوست.
کیهان درخصوص طرح نیروی انتظامی درباره حجاب نوشت: چند روزی است که، پلیس برای مهار این «حرام شرعی و حرام سیاسی» وارد میدان شده و با لطیف‌ترین ادبیات و محترمانه‌ترین تعابیر، از آن معدود افرادی که بر خلاف قانون و احکام شرعی - و احتمالا از سر ناآگاهی- رعایت نمی‌کنند درخواست کرده، رعایت کنند.
عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه توطئه دشمنان برای سقوط ۲۱ روزه صنعا مانند بغداد شکست خورد، گفت آمریکا برای توجیه حضور نظامی خود در یمن از القاعده و داعش حمایت می‌کند.
رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: هر نظام سیاسی در هرکجای عالم هنگامی که یک طیف و یک جناح سیاسی بتواند ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد مردم را پشت سر حکومت بیاورد، از آن جریان و طیف حمایت می‌کنند. حتی حمایت مالی و قانونی می‌کنند تا فعالیت کند، ولی ما با دست خودمان طیف‌هایی که ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم را پای صندوق رأی می‌آوردند و آرای ۲۰ میلیونی و ۱۸ و ۱۹ میلیونی می‌آوردند همه را حذف کردیم و در حال حاضر چه کسانی به عنوان دایره خودی مانده‌اند؟
کوثری گفت: در فتنه سال گذشته شاهد بودیم که چگونه تمامی رسانه‌ها و عناصر سیاسی و فرهنگی خود را به میدان آوردند و قریب به چهار ماه کشور را دچار حاشیه کردند، امروز هم شاهدیم که ادامه طرح دشمنان در خیابان و کوچه‌های شهرمان با کشف حجاب و پوشش‌های نامناسب برخی عناصر فریب خورده در حال پیاده سازی است.
کارشناس سیاسی اصولگرا، با طرح این سوال که چرا اصلاح طلبان هیچگاه به وضعیت مشارکت انتخاباتی در کشورهای اروپایی اشاره‌ای نمی‌کنند، تاکید کرد: جریان‌های سیاسی بذر ناامیدی نکارند.
کارشناس سیاسی اصولگرا، با طرح این سوال که چرا اصلاح طلبان هیچگاه به وضعیت مشارکت انتخاباتی در کشورهای اروپایی اشاره‌ای نمی‌کنند، تاکید کرد: جریان‌های سیاسی بذر ناامیدی نکارند.
باز هم طرح اصلاح قانون انتخابات با نزدیک شدن به رقابت سیاسی در اسفند ۱۴۰۲ به صدر اولویت نهادهای قانون گذار و مجری بازگشته اما آیا اصلاح به موقع و برای اجرا در انتخابات پیش رو محقق خواهد شد؟
واشنگتن تصمیم گرفت میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نوعی ائتلاف سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایجاد کند، اما تغییر جهت قطب‌نمای اعضای محافظه‌کار سُنی به سمت تهران نشان دهنده شکست این طرح است.
طرح جنجالی اصلاح اختیارات دستگاه قضائی سبب ایجاد یکی از بزرگ‌ترین کارزارهای سیاسی، تظاهرات خیابانی و اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی شده است.
یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: با مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات ائتلاف‌های مستقل از گردونه رقابت‌ها خارج می‌شوند و این به مفهوم سرد شدن فضای انتخابات کشور است و مشارکت را پایین می‌آورد و این در فضای سیاسی فعلی کشور به مصلحت نظام نیست.
بسیاری تصور می‌کنند در صورت تصویب این طرح، کاربران شبکه‌های اجتماعی فقط در مورد مسائل سیاسی دچار محدودیت می‌شوند، اما باتوجه به اینکه چنین طرحی گستردگی بسیاری دارد، کاربر‌ها در سایر حوزه‌ها نیز باید روی «لبه تیغ» حرکت کنند؛ چراکه چنین محدودیتی می‌تواند حوزه‌هایی، چون ورزش، مسائل اجتماعی و دغدغه‌های زیست‌محیطی را شامل شود.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد: هرگز اجازه اجرای طرح های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و قدس اشغالی را نمی دهیم.
پدرام بهرامی کارگردان مجموعه مستند «دریبل» ضمن تشریح رویکرد این مستند در بررسی نقش فوتبال در کشورهای مختلف، به طرح برخی پرسش‌ها درباره میزبانی ۲۲۰ میلیارد دلاری قطری‌ها در جام‌جهانی پرداخت!
نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: احتمالا روزهای آتی شاهد طرح چندین ابتکارعمل سیاسی برای حل بحران سیاسی خواهیم بود.
یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق از احیای طرح بارزانی خبر داد.
رئیس ائتلاف نصر عراق طرحی را برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور مطرح کرد.
معاون اول رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور گفت: از هر طرح و ابتکاری که برای ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان موثر باشد حمایت می‌کنیم.
منابع عراقی از سفر رئیس ائتلاف فتح به اقلیم کردستان عراق و ارائه طرحی ابتکاری برای برون رفت از بن بست سیاسی فعلی در این کشور برای بازگشت همه گروه ها به میز مذاکرات خبر دادند.
رئیس ائتلاف فتح از ابتکار عمل نخست وزیر پیشبرد امور عراق برای برگزاری گفتگوی جامع جهت برون رفت از بحران سیاسی در این کشور استقبال کرد.
رسانه های عراقی جزئیات ابتکار عمل سیاسی نخست وزیر پیش برد امور عراق برای برون رفت از بحران کنونی را اعلام کردند.
این اراده حاکمیتی به این معناست که همه گروه‌های سیاسی با هر جهت‌گیری فکری، بر لزوم توسعه زیرساخت فرهنگی به ویژه سینما اتفاق نظر داشته باشند و هر دولتی سر کار آمد، این مسیر را ادامه دهند؛ رویکردی که مصداق واضحش را در توسعه اماکن ورزشی در چهار دولت اخیر می‌توان مشاهده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ