مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: ما آرمان ها را گم کردیم، آرمان اصلی ما امیرالمومنین علی بود، انسانیت بود، عدالت بود. امیرالمومنین علیه السلام می‌گفت در شهری از پای یک دخترک یهودی خلخالی ربوده شده اگر کسی از غم این اتفاق بمیرد نباید سرزنشش کرد. این نگاه می‌گوید که انسان ها با در دین یا در ذات با تو مشترک هستند. مرحوم سرحدی‌زاده از این جنس بود، شخصیتی ویژه و دل مهربانی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان از آغاز طرح مرمت بام مسجد جامع سمنان خبر داد و گفت: سبک‌سازی، عایق‌بندی و عملیات آجرفرش سه رکن این عملیات عمرانی هستند.
بررسی‌های اولیه برای بررسی صحت اصالت تاریخی یکی از آجرهای شبستان جنوبی مسجد جامع ساوه انجام و به منظور بررسی‌های بیشتر به موزه ملی منتقل شد.
مراسم یادبود مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر گرامی احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران امروز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزن‌های فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت مادر احمد مسجد جامعی را تسلیت گفت.
تصویری از رسول جعفریان، احمد مسجد جامعی و محمد جواد آذری جهرمی در منا ساعات پایانی مناسک حج منتشر شد.
احمد مسجدجامعی در برنامه حضور گفت: عفاف یک بحث است و حجاب یک بحث. قبول ندارم که بگویند کسی که حجاب ندارد، عفت ندارد. این حرف بدی است. حجاب یک مسئله‌ای است در جایگاه خودش، ولی اینطور نیست که حجاب و عفاف را با هم پیوند بزنیم.
خرمشهر - آثار هنری به جای مانده از روزهای پیروزی و فتح خرمشهر که در این سال‌ها تا حدودی از بین رفته بود به همین حوزه هنری، بازسازی شد.
سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه با حضور در مسجد جامع اموی که در بخش قدیمی شهر دمشق واقع شده‌است بازدید نمود. / پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
احمد مسجدجامعی نوشت: آقای رسول خادم، عضو دوره‌های پیشین شورای شهر بود و در سلامت و صداقت او هیچکس تردیدی ندارد. همه می‌دانند که ورزش زورخانه‌ای و آداب پهلوانی، به‌ویژه در پایتخت، در زمان ما مدیون زحمات اوست. آیا باید با ایشان هم چنان برخوردی شود؟
جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بندرانزلی با اقدامات پلیسی عاملان آتش‌سوزی را شناسایی کردند تصریح کرد: متهمان پس از هماهنگی قضائی طی دو عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.
انزلی- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری عاملان آتش سوزی مسجد جامع انزلی خبر داد و گفت: دو نفر در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.
تربت جام ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام از آغاز مرمت مسجد جامع علوی این شهرستان خبر داد.
مسجدجامعی در واکنش به اظهارت یک مسئول درباره پالایش انقلابی نوشت: دست‌کم، همه می‌دانند که گروه درخورتوجهی از مدیران کنونی از چه مراکز و نهاد‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی برگزیده شده‌اند و فارغ از اوضاع گذران زندگی روزمره مردم و وضعیت بغرنج اجتماعی و اقتصادی همین گفته نشان‌دهنده ناکارآمدی مدیران کنونی است.
فیلمی از لحظه فروریختن گنبد جامع مرکز اسلامی در جاکارتا اندونزی را مشاهده می‌کنید.
قدمت این کتیبه سنگی به سال ١٢۵١ قمری بر می‌گردد و در دوره محمدشاه قاجار و فضلعلی حاکم مازندران بر سر در غربی مسجد جامع بابل نصب شده بود.
مسجدجامعی گفت: یکی از نمایندگان مجلس خبرگان به‌تازگی گفته است: اگر مانعِ قانونی نبود، حزب‌الله در همان لحظات اول، اغتشاشگران را جارو می‌کرد. روحانیتی که ما می‌شناختیم این‌گونه سخن نمی‌گفت و با این شیوه با مردم برخورد نمی‌کرد.
احمد مسجدجامعی گفت: وقتی کسی با لباس اهل تقوا به خانمی که چندان حجاب مناسبی نداشته، با غرور و عتاب تذکر می‌دهد، آن بانو هم در واکنش به آن ادبیات تند و تیز چادر از سر برمی‌دارد و آن نهی کننده با آب و تاب می‌گوید ببینید که مردم چقدر بی‌حیا شده‌اند. آقای فلسفی نه‌ تنها سخن او را تأیید نمی‌کند؛ بلکه پاسخ می‌دهد که در واکنش این بانو، حماقت جناب‌عالی را هم می‌توان دید.
هدف انفجار ظاهرا مجیب‌الرحمن انصاری، خطیب مسجد جامع گازرگاه بوده است و گزارش‌ها در مورد کشته شدن این امام جماعت منتشر شده است.
معاون وزیر صمت با بیان این‌که ایران‌خودرو اقداماتی که برنامه‌ریزی شده را به خوبی پیش می برد، گفت: طبیعی است که مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان است، مهم این است که این خودروساز در مسیر اصلاح حرکت می‌کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده فرو می‌ریزد و عده‌ای کشته و مجروح می‌شود بیانگر بی‌مسئولیتی و بی‌اخلاقی برخی افراد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ