موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نماینده پارلمان ترکیه برای نشان دادن بسته نبودن مرز، به طور غیرقانونی وارد خاک ایران شد که این موضوع در رسانه‌های ترکیه بازتاب زیادی داشته است.
ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای زیر نظر گرفتن اتفاقات دیدار تیم تراکتور و نماینده امارات وارد تبریز شدند.
سکه امامی نسبت به دیروز با کاهش نزدیک به ۱۵۰ هزار تومانی مواجه شده و به کانال ۲۷ میلیون تومان رسیده است.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، فیلتر بورس | ترین‌های بورس ایران ۱۴ تیر ۱۴۰۲ ،  سه نماد با سنگین ترین خروج پول حقیقی، کدام نماد سود بیشتری نصیب سهامدارانش کرد؟، جزییات پیشنهاد سازمان بورس برای تعدیل نرخ خوراک چه بود؟ ، ده نماد با سنگین ترین ورود پول حقیقی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
قیمت سکه امامی برای امروز ۲۳ خرداد اعلام که بر اساس آن با افزایش نسبت به دیروز وارد کانال ۲۸ میلیون تومان شد و در آخرین معاملات ۲۸ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان قیمت خورد.
اختلاف نظر درباره تعداد سکه‌های اهدایی از سوی رئیس‌جمهور در شرایطی به اوج رسیده که به نظر می‌رسد تردید درباره سرنوشت ۱۰۰ سکه به قوت خود باقی است. کاروان اعزامی ایران به جام جهانی متشکل از بازیکنان و کادر، تقریبا ۵۲ نفر بوده‌اند که از این تعداد، افرادی مانند تدارکات و ماساژور برخلاف بقیه که ۱۰ سکه گرفته‌اند، ۵ سکه دریافت کرده‌اند. با حسابی سرانگشتی می‌توان پی برد که عددی نزدیک به ۵۰۰ سکه (حالا کمی کمتر و بیشتر) به این مجموعه اهدا شده است. از طرفی اگر واقعا نامه‌ای که ادعا شده ۶۰۰ سکه به مجموعه تیم ملی داده شده، وجود داشته باشد، واضح است که این وسط سرنوشت ۱۰۰ سکه نامشخص است.
دانشمندان در فاصله چند متری یک ایستگاه شلوغ قطار در قلب پاریس موفق به کشف پنجاه قبر در یک گورستان باستانی شدند. این آرامگاه دریچه‌ای نادر به زندگی ساکنان لوتتیا، پایتخت فرانسه در حاشیه رود سن در قریب به دوهزار سال پیش می‌گشاید. جالب است که طی این همه سال با وجود عملیات فراوان احداث جاده و حتی تاسیس ایستگاه قطار پورت رویال در سال ۱۹۷۰، این گورستان مدفون هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته بود. تا این که برنامه ریزی برای احداث یک خروجی جدید برای ایستگاه قطار منجر به انجام کاوش‌های باستانشناسی در منطقه شد.
فعال بازار طلا گفت: با وجود افزایش ۲۱ دلاری انس جهانی، در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ کاهش نرخ ارز باعث ثبات قیمت انواع سکه و طلا شد.
امروز مطالبی همچون توصیه مهم وزیر صمت به خریداران خودرو، قیمت سمند و تارا در بازار چقدر شد؟، چرا قیمت طلا و سکه افزایش یافت؟، بورس حباب دارد؟، بیشترین ورود پول حقیقی به این سه نماد بود، چرا آمریکا این همه بانک دارد؟ متشکریم توماس جفرسون!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
سخنگوی قوه قضائیه از ورود سازمان بازرسی به ماجرای پرداخت پاداش ارزی از سوی فدراسیون به اعضای تیم ملی و هیئت رئیسه در جام جهانی قطر خبر داد.
سکه امامی تا این ساعت با قیمت ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود که حباب ۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی دارد؛ سکه نسبت به اوج قیمتی در روز گذشته ریزش ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی داشته است.
هامونی در رابطه با کاهش قیمت ارز در آینده گفت: نیاز‌های واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعا به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلا بنا نیست تقاضا‌های سفته بازی را پاسخ دهیم، اعتقادی هم به آن نداریم.
هامونی در رابطه با کاهش قیمت ارز در آینده چنین توضیح داد: نیاز‌های واقعی پاسخ داده می‌شود، بنابراین طبیعی است که یکسری با نگاه سفته بازانه ورود پیدا کنند که توصیه می‌کنم واقعا به نوسانات نرخ بازار ارز توجه کنند. فعلا بنا نیست تقاضا‌های سفته بازی را پاسخ دهیم، اعتقادی هم به آن نداریم.
روند نزولی قیمت سهام و تسلیم اجباری سهامداران در مقابل این ریزش‌ها در مقایسه با بررسی رفتار معامله‌گران بازارهای دیگر به ویژه سه بازار سکه، دلار و مسکن از یک نیمه روشن و یک نیمه تاریک پرده برمی‌دارد. کم‌رمقی در جریان داد‌و‌ستدهای این بازار درحالی جای خود را به افت‌های پیاپی داده که در بازارهای رقیب، سرمایه‌گذاران به تاخت‌و‌تاز خود ادامه می‌دهند و علاقه‌ای برای فروش ندارند. این در حالی است که قرار گرفتن نماگرهای بورسی در یک مسیر فرسایشی وضعیت متفاوتی را در آن سوی بازار رقم زده است؛ به گونه‌ای که با وجود برخی اظهارنظرها از سوی سیاستگذار مبنی بر کافی بودن منابع ارزی و اقدامات بانک مرکزی، نرخ دلار، سکه و طلای خام در یک ماه اخیر روند نزولی به خود نگرفته است.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ورود بانک مرکزی به بازار سکه اثر مثبت داشت؛ اما افزایش قیمت‌های جهانی سبب رشد مجدد تقاضا شد.
با افزایش فشار عرضه در بازار سهام طی چند روز‌ اخیر، نماگرهای بورسی خلاف سطح انتظارات تورمی در جامعه ظاهر شدند. این در حالی است که در آن سوی تالار شیشه‌ای، نرخ سکه طلا و دلار دچار نوسانات افزایشی چشمگیری شد؛ به گونه‌ای که حتی در ابتدای هفته توانست معامله‌گران خود را با ورود به کانال‌های جدید غافلگیر کند.
زیباکلام می‌گوید: این روز‌ها که حداقل در ظاهر کمی از شدت اعتراضات میدانی کاسته شده، هسته سخت قدرت در ایران به دنبال آن است که سیاست‌های گذشته را با قدرت و صلابت بیشتری ادامه دهد.بسیاری از مدیران کشور، اساسا اعتقاد به وجود بحران در کشور ندارند.معتقدم اسباب و دلایلی که اعتراضات اخیر را شکل دادند تمام نشده‌اند. اصرار بر سیاست‌های متعصبانه و مخالفت با اصلاحات، باعث شده اعتراضات هم به سمت رادیکالیزه شدن، سوق پیدا کند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به آزادی ۲۷ نفر از محکومان به قصاص در پی اخذ رضایت از اولیای دم، از ورود دستگاه قضائی به‌منظور جلوگیری از قاچاق ارز و سکه از کشور خبر داد.
امروز مطالبی همچون رشد ۴۰ هزار تومانی ارزش سهام عدالت، فردا چهارشنبه ۹ آذرماه تعطیل رسمی اعلام شد؟ + فیلم، ماجرای استعفا عشقی از زبان خودش، سکه کانال ۱۷ میلیون را از دست داد، بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شد، دامنه نوسان در پاییز تغییر می‌کند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به سطح ۴۰ هزار تومان، آیا شاهد سکه ۲۰ میلیون تومانی نیز خواهیم بود، پاسخ داد: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در بازار ارز وجود دارد، به نظر بنده بانک مرکزی بازار را مدیریت خواهد کرد و به نظر نمی‌رسد تا شب عید دلار بخواهد ۴۰ هزار تومان شود، در چنین حالتی سکه نیز به نرخ ۲۰ میلیون تومان به اعتقاد بنده نخواهد رسید، از سویی در کوتاه مدت نیز بنظرم با توجه به وضعیتی که وجود دارد به نظر می‌رسد، قیمت سکه در همین محدوده‌های قیمتی حفظ خواهد شد
با ورود دلار به کانال‌های سی و چند هزار تومانی از هفته گذشته، بهای سکه نیز با روند افزایشی مواجه شد و به کانال کم سابقه ۱۶ میلیون تومان رسید. در نتیجه سیاست گذار برای ممانعت از تداوم این روند، از بسته جدید با دو محور رونمایی کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: فکر نمی‌کنم قیمت سکه به ارقام ۱۰ میلیون تومان و یا پایین‌تر برسد زیرا قیمت دلار عامل اصلی در تعیین نرخ طلا و سکه است.
طبق خبر‌های ذکرشده ۲۶ سکه در جریان عملیان راه‌سازی بزرگراه همت در سال ۱۳۸۳ کشف شد. پای صحبت اهالی محله بالون که بنشینید معتقدند سکه‌ها بیشتر بوده و در همان لحظه ابتدایی کشف سکه قبل از ورود نیروی انتظامی مقداری از آن برداشته‌شده است. به‌هرحال افرادی زیادی در آن حوالی بوده‌اند.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۱۱۷۳۳ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۰۳ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ