واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در واکنش به گزارش‌های(کذب) درباره برنامه‌ریزی ایران جهت حمله به عربستان، جنگنده‌های خود را به حریم هوایی تهران فرستاده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور روند ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور روند ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.
جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت حقوقی از ارتش آمریکا بابت حمله تروریستی جنگنده‌های نیروهای سنتکام به هواپیمای مسافربری ماهان برگزار شد.
جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت حقوقی از ارتش آمریکا بابت حمله تروریستی جنگنده‌های نیروهای سنتکام به هواپیمای مسافربری ماهان برگزار شد.
آمریکا مدعی شده که از جنگنده‌های F-۱۶ برای نظارت و حمایت از ایمنی کشتی‌هایی که در تنگه هرمز و خلیج فارس در حال حرکت هستند، استفاده خواهد کرد.
فرماندهی مرکزی آمریکا ویدئویی از رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هواپیماهای روسی پهپادهای آمریکایی‌ها را در آسمان سوریه رهگیری می‌کنند.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از استقرار جنگنده‌های «اف ۲۲ رپتور» این کشور در سوریه به بهانه مقابله با جنگنده‌های روسیه خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز گفت: ارسال جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین توسط آمریکا نوعی فریبکاری است.
«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را با آموزش اوکراینی ها برای کار با جنگنده‌های اف-۱۶ اعلام کرد.
فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ۶ هواپیمای نظامی روسیه که نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند را رهگیری کرده‌اند.
مقامات آنکارا در پی کارشکنی و مخالفت کنگره با تحویل جنگنده‎های اف.۳۵ به ترکیه، انصراف خود از خرید آن را اعلام کرده و خواهان دریافت مبلغ پرداخت شد قرارداد این خرید نظامی هستند.
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور به دنبال بازپس‌گیری پولی است که به آمریکا بابت خرید جنگنده‌های اف -۳۵ پرداخت کرد.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مخالفت مصر با درخواست آمریکا برای بستن حریم هوایی خود به روی جنگده‌های روسی خبر داد.
فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه از تعقیب جنگنده‌های کشورش بر فراز آسمان سوریه از سوی جنگنده‌های روسیه خبر داد.
پنتاگون می گوید تنها نیمی از ناوگان جت جنگنده اف ۳۵ آمریکا آماده ماموریت‌های نظامی است.
مشاور ریاست‌جمهور ترکیه می‌گوید که آنکار احتمالا به علت بالای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، از خرید آنها صرف‌نظر می‌کند و به جای آن باید خرید جنگنده‌های روسی یا چینی را در دستور کار قرار دهد.
رئیس جمهور اوکراین قصد دارد تا فهرست سلاح‌های موردنیاز کی‌یف از جمله جنگنده‌های اف۱۶ را به واشنگتن ارسال کند.
«جک برگمن»، نماینده کنگره آمریکا از میشیگان بامداد دوشنبه به وقت تهران در حساب توئیتری خود تائید کرد که جنگنده‌های آمریکایی یک شی پرنده ناشناس دیگر را این بار بر فراز دریاچه هورون در نزدیکی مرز با کانادا سرنگون کردند.
با وجود تصمیم آمریکا و اروپا برای ارسال تانک به اوکراین، مقامات ارشد اوکراین می‌گویند برای مقابله با روسیه، نیاز به جنگنده دارند، اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که جنگنده نخواهند فرستاد.
آنطور که نیروی هوایی آمریکا گزارش کرده است، ۲ فروند بمب‌ افکن «Tu-۹۵» روسی «پس از ورود به ناحیه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا» رهگیری شده اند.
آمریکا از رهگیری ۲ فروند بمب‌ افکن روسی از سوی جنگنده‌ های این کشور نزدیک آلاسکا خبر داد.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
در صورتی که آمریکا تصمیم به تامین جنگنده اف ۱۶ برای اوکراین بگیرد، در بهترین حالت دو تا سه سال طول می‌کشد که این جنگنده‌ها به دست کی‌یف برسد.
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که دو بمب‌افکن آمریکایی از نوع «B-۵۲» در مسیر خلیج فارس از حریم هوایی اراضی اشغالی عبور کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ