جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سناتورهای جمهوریخواه توافق تبادل زندانیان دولت بایدن با ایران را به "مماشات" و دادن "باج" به حکومت تهران تشبیه کرده و از اینکه ایران از پول های آزاد شده چه نوع استفاده ای خواهد کرد، ابراز نگرانی کردند.
ترامپ در این گردهمایی حزب جمهوری‌خواهان صدور کیفرخواست ۳۷ فقره‌ای علیه خود را "مضحک و بی‌اساس" خواند و گفت: هر بار که بر فراز یک "ایالت آبی" (ایالت‌هایی که تحت کنترل دموکرات‌ها هستند) پرواز می‌کنم، احضار می‌شوم.
مک کارتی همواره مدعی حمایت از اوکراین بوده است، اما جمهوری‌خواهان مجلس که کنترل مجلس را در آذر ماه به دست گرفتند، مخالف چک سفید کمک آمریکا به کی‌یف هستند.
این طرح «قانون مالیات منصفانه» نامگذاری شده است. برخی کارشناسان مالیاتی هشدار می‌دهند که این طرح به نفع خانواده‌های کارگری نیست و بیشتر به نفع ثروتمندان آمریکا خواهد بود.
بایدن وعده داده است که همه طرح های جمهوری‌خواهان در مورد افزایش مالیات بر فروش کالا را وتو کند.
راشاتودی در مطلبی می نویسد با کنترل جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا، انتظار می رود روابطه این کشور با چین وارد چالش های جدیدی شود.
طبق جدیدترین نتایج پایگاه real clear politics از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۲۱۶ کرسی از ۲۱۸ کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان این کشور را تصاحب کنند تا همانطور که پیش‌بینی می‌شود کنترل این مجلس را برای دو سال آینده از دست دموکرات‌ها خارج کنند.
دیسانتیس با کسب حمایت لاتین تبارهای فلوریدا و دور کردن آنان از دموکرات‌ها جایزه‌ای حیاتی در مسیر پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی به آن حزب داد. شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات نشان داد کنترل ترامپ بر حزب جمهوری خواه بالاخره ممکن است از بین برود.
دموکرات‌های آمریکایی توانستند با کسب ۵۰ کرسی، جمهوری‌خواهان را با ۴۹ کرسی شکست دهند و کنترل این مجلس کنگره آمریکا را به دست بگیرند.
در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان به ۵۱ کرسی و دموکرات‌ها به ۵۰ کرسی دیگر نیاز دارند، زیرا کاخ سفید اکنون در کنترل دموکرات‌هاست و در صورت تساوی ۵۰-۵۰ سنا - با در نظر گرفتن معاون رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا - در اختیار دموکرات‌ها قرار می‌گیرد.
رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا با این ادعا که جمهوری‌خواهان برای به دست گرفتن کنترل این مجلس، به اندازه کافی رأی جمع کرده‌اند، ادعای پیروزی کرد.
بر اساس نتایج اعلام شده تاکنون، جمهوریخواهان با ۱۷۱ کرسی در مجلس نمایندگان پیشتازند. دموکرات‌ها تاکنون ۱۱۷ کرسی در این مجلس را به دست آورده اند.
کیم فریدکین گفت: جمهوری خواهان به راحتی روی تورم و مسائل اقتصادی تمرکز کرده اند که بسیار به نفع آنهاست. وضعیت اقتصاد بد است و این به حزب حاکم یعنی دموکرات ها ضربه می زند.
در میان چهار سناریوی محتمل، در شرایط فعلی محتمل‌ترین آن تداوم کنترل دموکرات‌ها بر مجلس سنا و پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات مجلس نمایندگان است.
رئیس جمهور سابق آمریکا، به منظور دریافت جزئیات و پیگیری برنامه‌ جمهوری‌خواهان جهت استیضاح رئیس جمهور کنونی این کشور، متحدان عالیرتبه خود در کنگره را تحت فشار قرارداده است.
نماینده جمهوری‌خواه آمریکا می‌گوید که اگر حزب متبوعش در انتخابات میان‌دوره‌ای هفته آینده کنگره پیروز شود، «یک سِنت دیگر هم نصیب اوکراین نخواهد شد.»
تازه‌ترین نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز حاکی از آن است که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، جمهوری‌خواهان با شکست دموکرات‌ها، اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت.
رئیس جمهور دموکرات آمریکا در سخنانی به شدت از جمهوری خواهان مخالف انتقاد کرد و هشدار داد که جمهوری خواهان اقتصاد را به گروگان خواهند گرفت.
کمیته ملی جمهوریخواهان آمریکا (RNC) شکایتی از گوگل در ایالت کالیفرنیا ثبت کرده است. در شکایت مذکور گوگل متهم شده میلیون ها ایمیل کمپین RNC را به فولدرهای اسپم جی میل می فرستد.
رئیس جمهور آمریکا از احتمال پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور ابراز نگرانی کرد.
رییس جمهوری روسیه در ادامه پیام خود در توئیتر تصریح کرد: ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) باید این جنگ را متوقف کند و به تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.
پوتین و بن‌سلمان امیدوارند که تورم ناشی از افزایش قیمت انرژی را تشدید کنند تا در انتخابات ماه آینده آمریکا به جمهوری‌خواهان تحت رهبری ترامپ برای در دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان کمک کنند.
رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا با پذیرش وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بخت حزب خود را برای به دست گرفتن کنترل سنا ۵۰-۵۰ پیش‌بینی کرد.
ناگفته پیداست دولت ضعیف «جو بایدن» که قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به برجام را ندارد، بعد از انتخابات کنگره و احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان، از قدرت به مراتب ضعیف‌تری برخوردار خواهد بود و بازگشت به توافق با ایران دشوارتر می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ