خشکسالی و کاهش بارش باران در اقصی نقاط کره زمین مساله‌ساز شده است. در این میان عده‌ای می‌گویند جنگ جهانی بعدی، بر سر آب خواهدبود. این ادعا، اما چقدر صحت دارد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بوئینگ سی‌اچ-۴۷ شینوک یک هلیکوپتر ترابری نیمه سنگین دو ملخ ساخت شرکت بوئینگ آمریکاست که برای اولین بار در سال 1962 به پرواز در آمد اما آنقدر در جبهه های جنگ مختلف موفق عمل کرد که هنوز ستون فقرات اصلی ترابری هوایی بسیاری از ارتش های جهان به آن وابسته است.
امروز ۷ اوت (۱۶ مرداد) مصادف با ۵۰اُمین سالگرد به خدمت گیری تانک T-۷۲ میباشد و شرکت اورال واگن زاوود ویدئویی را به این مناسبت منتشر کرده است. طبق آمار T-۷۲ بعد از T-۵۴/۵۵ در جایگاه دوم پرتعداد‌ترین تانک ساخت شوروی پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد و بیش از ۲۵هزار دستگاه از آن تولید شده است. /پارتیزان
جاناتان در تمام دوران زندگی ملکه الیزابت در سنت هلن زندگی کرده‌است. دوران زندگی او با رویدادهای مهم زندگی انسان گره خورده است. از شروع جنگ‌های داخلی آمریکا در سال ۱‍۸۶۱ گرفته تا جنگ جهانی اول،‌ جنگ جهانی دوم، انفجار دو بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی، تا حادثه چرنوبیل.
اخیرا یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی وضعیت کشور‌های قدرتمند در جنگ جهانی سوم را به تصویر کشیده است.
رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده، بار دیگر ادعا کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، فوراً به جنگ روسیه و اوکراین خاتمه می‌دهد.
سربازان آمریکایی طی جنگ ویتنام از ام72 لاو برای نفوذ و تخریب سنگرهای دشمن استفاده می کردند. اما عملکرد نه چندان موثر در برابر تانک های ارتش ویتنام شمالی و برخی نواقص موجب شد تا بهبود عملکرد و طراحی این سلاح در دستور کار قرار بگیرد.
یکی از جت‌ها جنگنده پرتعداد کره شمالی میگ ۱۵ ساخت شوروی سابق است که در واقع پس از پایان جنگ جهانی دوم و به عنوان یکی از اولین جت‌های جنگنده این کشور توسعه یافت.
تقی‌پور، نویسنده کتاب «ایران و اسراییل در دوران سلطنت پهلوی» گفت: ما در ادبیات فارسی ضرب المثلی تحت عنوان "پسر کو ندارد نشان از پدر" داریم. دولت جعلی اسرائیل کنونی با استقرار سلطنت رضاخان خاستگاه مشترکی دارند که جنگ جهانی اول است. برای اینکه ایران همگام با رویداد‌های منطقه پیش برود، یک قحطی مصنوعی درست کردند.
اولین «دوچرخه پرنده» جهان با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار، به طور رسمی در ژاپن وارد بازار شد. این دوچرخه که از «جنگ ستارگان» الهام گرفته است، به عنوان «تجلی رویای تحرک هوایی» بشر شناخته و مطرح شده است و بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، سرعت دارد.
یک زن اوکراینی که در زمان تجاوز روسیه به اوکراین با صورت خون آلود و سر بانداژ شده‌اش تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان شد اکنون در لهستان پناهنده است، اما هنوز آرزو دارد روزی به خانه بازگردد.
شیرها و کفتارها دو رقیب قدیمی در شکار هستند. هر از گاهی در جهان طبیعت شیرها و کفتارها به رقابت می پردازند و در اکثر موارد شیرها پیروز میدان می شوند اما گاهی اوقات هم اگر جمعیت کفتارها بیشتر باشد، این نبرد به نفع کفتارها به پایان می‌رسد.
پلیس انگلیس اعلام کرد یک بمب ۲۵۰ کیلوگرمی جنگ جهانی دوم به طور غیرمنتظره‌ای در گریت یارموث منفجر شد. سرویس‌های خنثی سازی پس از کشف یک بمب بزرگ منفجر نشده در گذرگاه رودخانه در شهر نورفک برای خنثی سازی آن وارد عمل شدند اما بمب منفجر شد. پلیس نورفک گفت که یک انفجار غیر برنامه ریزی نشده رخ داده است، اما به کسی آسیب نرسیده است.
عکس برافراشتن پرچم برفراز «رایشس‌تاگ» ساختمان پارلمان آلمان، پس از فتح برلین یکی از نماد‌های پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم است. این عکس در واکنش به عکس برافراشتن پرچم در ایوو جیما که خود نماد پیروزی آمریکا در جنگ جهانی دوم است، گرفته شد.
نام بردلی به افتخار ژنرال عمر بردلی که در جنگ جهانی دوم حضور داشت، انتخاب شده است. این خودرو زرهی در سال ۱۹۸۱ خدمت در ارتش آمریکا را آغاز کرده و تا به امروز در خط تولید قرار داشته است.
اولنا زلنسکا همسر رئیس جمهور اوکراین در سفر به لندن مورد استقبال آکشاتا مورتی همسر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قرار گرفت. زلنسکا برای شرکت در کنفرانس پیشگیری از خشونت جنسی در جنگ به لندن رفته است. زلنسکا خواستار واکنش جهانی به استفاده از خشونت جنسی به عنوان یک سلاح شد و گفت دادستان‌های اوکراین در حال بررسی بیش از ۱۰۰ جنایت توسط سربازان روسی هستند.
رئیس جمهور آمریکا گفت که تورم در حال حاضر به دلیل جنگ در عراق، تأثیر آن بر نفت و آنچه روسیه انجام می‌دهد، یک مشکل جهانی است.
مسلسل ماکسیم مدل ۱۹۱۰ که زمانی در جنگ جهانی اول توسط امپراتوری روسیه استفاده می‌شد حالا توسط ارتش روسیه برای جنگ با اوکراینی‌ها بکار گرفته شده است.
این اولین بسیج نظامی روسیه از زمان جنگ جهانی دوم است و بزرگترین تشدید جنگ در اوکراین از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه است.
روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریور اولین موتورسیکلت پرنده جهان در نمایشگاه خودروی دیترویت در ایالات متحده عرضه شد. استارت‌آپ ژاپنی «اروینس تکنولوژی» این موتورسیکلت یا «هاوربایک» پیشرفته را ساخته است؛ وسیله نقلیه‌ای که می‌تواند ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد. قیمت تخمینی نسخه آمریکایی این موتورسیکلت ۷۷۷ هزار دلار اعلام شده است. رییس نمایشگاه خودروی موتورسیتی گفت: «احساس می‌کنم به معنای واقعی کلمه ۱۵ ساله هستم و به تازگی از جنگ ستارگان بیرون آمده‌ام و سوار دوچرخه‌شان شده‌ام. این هاوربایک عالی است. البته در ابتدا کمی دلهره خواهید داشت، اما من فقط حس خوشحالی داشتم.» شوهی کوماتسو، بنیانگذار و مدیرعامل اروینس تکنولوژی نیز می‌گوید این شرکت ساخت پهپاد‌ها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را آغاز کرده است.
بر اساس گزارش‌ها، ده‌ها سرباز ارمنی در جریان درگیری‌های مرزی مجدد بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند. این بدترین درگیری از زمان درگیری دشمنان متخاصم در جنگ سال ۲۰۲۰ میلادی بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی بوده است. پس از چندین ساعت درگیری شدید مرزی در شبانه روز سه شنبه ارمنستان از رهبران جهان درخواست کمک کرد و اعلام نمود که نیروهای جمهوری آذربایجان در تلاش برای پیشروی در خاک ارمنستان هستند. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از رهبران جهان خواستار «واکنش کافی» به «اقدامات تجاوزکارانه جمهوری آذربایجان» شده است. روسیه نزدیک‌ترین متحد ارمنستان اعلام کرد که این دو رقیب تاریخی (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) را متقاعد کرده که با آتش بس سریع موافقت کنند.
یک مین دریایی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در آب‌های هنگ کنگ منفجر شد. این مین ساخت بریتانیا در زمان جنگ با بیش از ۲۲۰ کیلوگرم (۴۸۵ پوند) مواد منفجره قوی پر شده بود. این اولین بار در سه دهه گذشته بود که یک مین کاملا دست نخورده ساخت بریتانیا در نزدیکی جزیره هنگ کنگ کشف شد.
مقامات لتونی روز جمعه ۴ شهریور ماه، اعلام کردند که بنای یادبود دوران شوروی در جنگ جهانی دوم را که به یاد پیروزی ارتش سرخ بر آلمان نازی ساخته شده بود، تخریب کردند. این بنای یادبود پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به محل تجمع هواداران کرملین در لتونی تبدیل شده بود. کشور‌های لتونی، استونی و لیتوانی مواضعی سختگیرانه در برابر تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ کرده‌اند.
اچ اند ام، دومین شرکت بزرگ پوشاک جهان گفته که ادامه تجارتش در روسیه به دلیل جنگ اوکراین غیرممکن است.
نرخ ناتوانی حرکتی در یمن زیاد است. قبل از جنگ در سال ۲۰۱۵، نرخ رسمی ناتوانی حرکتی حدود ۳ درصد بود و عدد بسیار بالایی محسوب می‌شد. اکنون ارقام موجود نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد یمنی‌ها از آسیب‌های حرکتی رنج می‌برند که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ