صادرکنندگانی که در سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صادرات داشته‌اند ولی هنوز تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند فقط تا فردا زمان دارند که نسبت به این موضوع اقدام کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهلت برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد که این مهلت شامل بهره مندی از معافیت های مالیاتی نیز می شود.
سال‌ها بود که از رابطه معنادار بین پرهیز از خام فروشی و درآمدهای ارزی و ریالی در استان سمنان صحبت می‌شد تا سرانجام فراوری در آمار صادرات استان شگفتی آفرید.
خودروسازان از این به بعد بایستی برای تامین نیاز ارزی خودشان، آستین همت بالا بزنند و با فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی خود و حمایت از صادرکنندگان، طریق ارز صادرات خود و دیگران، نیاز ارزی مورد نظران را تامین کنند. مسیری که به نظر می‌رسد با چالش‌هایی همراه باشد.
مصوبه جدید کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که طبق آن صادرکنندگان می‌توانند تا پایان تیر با تعهد محضری، به روش واردات در مقابل صادرات رفع تعهد ارزی کنند.
فرزین گفت: در مقابله با فساد جدی هستیم و با هرگونه تخلف و فساد از سوی فعالان بازار ارز اعم از صرافی‌های بانکی و غیر بانکی، واردکنندگان و صادرکنندگان برخورد می‌کنیم.
فرزین گفت: در مقابله با فساد جدی هستیم و با هرگونه تخلف و فساد از سوی فعالان بازار ارز اعم از صرافی‌های بانکی و غیر بانکی، واردکنندگان و صادرکنندگان برخورد می‌کنیم.
آخرین مهلت استفاده از پروانه های صادراتی سال ۱۴۰۰ با لحاظ سقف قانونی مقرر در قانون، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون بهره مندی از معافیت های مالیاتی صادرکنندگان تمدید شده است.
بهزاد لامعی، مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی گفت: صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستند.
سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور موثر صادرکنندگان در بازارهای جهانی با رویکرد جهش صادرات ریل‌گذاری می کند.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ برای نمونه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
دولت موظف است به منظور توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات فنی و مهندسی کشور، حمایت همه جانبه و هدفمند خود از صادرکنندگان بخش خصوصی را محقق سازد؛ به عنوان نمونه امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز برای واحد‌های تولیدی و صادراتی فراهم شود.
من وقتی به سازمان ملل رفتم، دبیرکل از من در دیداری عذرخواهی کرد و گفت که خیلی تلاش کردیم تحریم‌ها را نسبت به مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ برداریم، اما موفق نشدیم و من گفتم آقای دبیرکل امروز علاوه بر اینکه مردم ما تا ۷۰ درصد واکسینه شدند، از تولیدکنندگان واکسن و صادرکنندگان آن هستیم.
سخنگوی بانک مرکزی نوشت: معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای ۱۴۰۱ تا امروز ۱۲ دی ماه بیش از ۳۵ میلیارد دلار است.
علیرضا پیمان پاک گفت: بحث کوتاژ ارزی را با همکاری بانک مرکزی با هدف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دنبال می کنیم تا ارز صادرکنندگان به کشور بازگردد و با قیمت نزدیک به بازار واقعی به فروش برسد.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از مصوبه جدید کمیته مدیریت بازار این وزارتخانه برای الزام صادرکنندگان محصولات فولادی به دریافت گواهی صادراتی از بورس کالا خبر داد.
آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۱۴۰۰ فقط تا پایان آذر ماه سال جاری است.
وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهد ارزی صادر کنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد خبر داد.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: صادرکنندگانی که تاکنون تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند فقط تا پایان شهریور مهلت دارند و در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید این زمان وجود ندارد.
الزام صادرکنندگان مجوز به برگزاری هر ۳ ماه یکبار آزمون، تزریق ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح جهش تولید مسکن و معافیت درآمد اشخاص از سرمایه گذاری در اوراق صکوک از مهمترین اخبار اقتصاد کلان بود.
خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: صادرکننده‌های مجوزهای کسب و کار باید هر سه ماه یکبار آزمون برگزار کنند.
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره‌های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.
معاون وزیر صمت گفت: از اول شهریور تا آخر آبان ۴ گروه کالایی صادراتی به قطر که یکی از آنها خشکبار است، تنها ۷۰ درصد تعهد ارزی خواهند داشت و مدت بازگشت ارز نیز ۶ ماه باشد.
معاون درآمد سازمان امور مالیاتی دستور داد تا مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان ظرف یک ماه از تاریخ درخواست صادرکنندگان، به آنها مسترد شود.
با مصوبه کمیته اقدام ارزی، مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۰ صادرکنندگان تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ