شاخص تولید صنعتی از ابتدای سال ۱۴۰۱ روند صعودی یافته به طوری که این شاخص در مهرماه ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱۰ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲۱.۸ درصدی مواجه شده است.
به گفته یک استاد دانشگاه اگر گروهی بخواهد در رشد جدید بورس شروع به حرکت کند قطعا شاخص‌سازها و صنایع بزرگ هستند و بعد از آن صنایع کوچک‌تر مورد توجه قرار خواهند گرفت.
فاطمی امین، وزیر صمت در جلسه استیضاح:رهبری گلایه‌هایی از ما دارند و به حق است، اما یکی از افتخارات بنده است که در دیدار اخیر رهبری گفتند درمورد بحث معادن مژده داده اید./ گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس میگوید صنایع بورسی ۱۲.۸ درصد رشد داشته است./ وقتی میگوییم رشد اقتصادی، تورم از آن خارج نمیشود، بنده نباید پاسخگوی تسهیلات بانکی باشم.
جانشین وزیر دفاع با حضور در جمع برگزیدگان سازمان صنایع دفاع گفت: این سازمان امسال رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل و رشد ۲.۵ برابری در زمینه صادرات نظامی و غیر نظامی داشته است.
به عقیده کارشناسان، با حذف ارز نیمایی، درآمد پتروشیمی‌ها و صنایع صادرات محور افزایش می‌یابد و بخش قابل توجهی از مردم، سهامداران عدالت یا بازنشستگان که سهامدار شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و غیره هستند، از رشد سودآوری شرکت‌‌های بزرگ بورسی منتفع می‌شوند.
با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور پیش‌بینی مسیر آتی کسب درآمد دولت دور از ذهن نبوده و با نگاهی اجمالی به لایحه بودجه‌ می‌توان به این نکته پی‌‌برد که درآمدهای دولت با توجه به موارد اعلامی در بودجه‌۱۴۰۲ حدود ۴۰‌درصد رشد کرده‌است. البته باید به این نکته توجه داشت که با تغییرات عمده در اعداد و ارقام بودجه ‌هر سال‌ نسبت به سال‌گذشته، بازار سرمایه به تغییرات عکس‌العمل نشان داده و برخی صنایع با رشد و برخی دیگر با افت همراه می‌شوند.
روند رو به رشد صنایع بورسی که از خرداد امسال آغاز شده در آذر به اوج خود رسیده است و در این ماه شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.
بررسی شاخص تولید صنعتی در مهر ماه سال جاری نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی (نسبت به ماه مشابه پارسال) رشد ۷.۷ درصدی در این بخش رقم خورده است.
بازار سرمایه این روزها به لحاظ ارزندگی و پی بر ای در منطقه جذاب و قابل قبولی برای سرمایه‌گذاری به سر می‌برد، در همین رابطه تحلیل و پیش بینی مسعود مهدیان - تحلیلگر بازار سرمایه را از وضعیت بورس در نیمه دوم سال بخوانید.
شناسایی نمادهای پرتقاضا یکی از سودسازترین الگوهای رشد در بورس بوده به ویژه در روزهایی که بخشی از بازار مثبت و بخشی دیگر منفی است.
شناسایی نمادهای پرتقاضا یکی از سودسازترین الگوهای رشد در بورس بوده به ویژه در روزهایی که بخشی از بازار مثبت و بخشی دیگر منفی است.
در روزهای ریزشی بازار شناسایی نمادها و صنایع مهم می‌تواند برای روزهای رشد بازار کارگشا باشد.
در روزهای ریزشی بازار شناسایی نمادها و صنایع مهم می‌تواند برای روزهای رشد بازار کارگشا باشد.
بررسی آمار مدیریت شبکه برق به ترتیب از رشد مصرف برق 10.45 درصدی و 17.32 درصدی نسبت به سال گذشته در فصل گرم برای صنایع فولاد و سیمان خبر می‌دهد.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در بهار سال جاری، میزان مصرف فولاد نسبت به بهار پارسال رشد ۹ درصدی داشته که می تواند بیانگر افزایش تولیدات صنعتی فولادبر باشد.
منابع مطلع آمریکایی می‌گویند سرکرده سازمان تروریستی القاعده در خانه یکی از دستیاران ارشد وزیر امور داخله طالبان هدف قرار گرفت و از موشک «هِل‌فایر» برای این حمله استفاده شد.
گروهی از دانشمندان روشی را ابداع کردند که در آن با استفاده از ریز جلبک‌های می‌توان سیمانی را تولید کرد که نه تنها باعث کاهش دی اکسید کربن بلکه به جذب آن از جو نیز کمک می‌کند.
تیمی از محققان دانشگاه رایس اخیرا توانسته اند مغز مگس‌های میوه را هک کنند و تنها با یک کلیک و کنترل از راه دور بی سیم به آن‌ها فرمان دهند که حرکت خاصی را انجام دهند.
مدت هاست که برای مشمولان سهام عدالت فرقی نمیکند که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده باشند یا غیرمستقیم، در هر صورت هردو گروه امکان فروش سهام خود را ندارند. مستقیم ها به دلیل شرایط بازار و غیرمستقیم ها به دلیل تعلیق شدن نماد شرکت ها. موضوعی که به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت انتظار میرود تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود.
عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا باعث کاهش هزینه‌های طرفین برای سپرده‌گذاری معامله، کوتاه شدن زمان عرضه، سرعت بالا و سهولت انجام معامله و از همه مهمتر افزایش شفافیت می‌شود.
سهام عدالت در جریان داد و ستد‌های امروز توانست ارزش خود را حفظ کند. در روزی که شاخص کل بورس تنها ۰.۲۴ درصد رشد کرد، ارزش سهام عدالت نیز ۰.۲۸ درصد رشد را تجربه کرد.
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۵ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن توسط سازمان خصوصی سازی وجود ندارد پس ابتدا باید این سهام از وثیقه خارج شود تا امکان واگذاری و شیوه آن مشخص شود.
یکی از صنایعی که بیشترین اثر را از برجام می گرفت، صنعت بانکداری بود. به همین دلیل با اجرایی شدن برجام، نمادهای بانکی با تقاضای بسیار زیاد مواجه شدند و رشد خوبی کردند.
غیبت مشمولان متأهل بخشیده شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ