سبزوار ـ استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش تولیدات کشاورزی به هر دلیلی قابل قبول نیست، چرا که این بخش ارتباط مستقیمی با امنیت و استقلال کشور دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو با بیان اینکه با اقدامات مختلف ۵۰ درصد ناترازی برق بر پایه مصرف ۱۴۰۰ کاهش یافته است، گفت: کشور می‌تواند با روش‌های مختلف در کنار توسعه نیروگاه‌ها مصرف برق کشور را مدیریت کند.
کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ ترمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد ابلاغ شد.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم مدیریت مصرف آب و با تاکید بر رعایت الگوی کشت، سطح کشت گوجه فرنگی در استان را تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به خالی بودن برخی از سدهای کشور گفت: دلیل بحران آب در برخی مناطق به دلیل کاهش بارندگی ، کاهش بارندگی های موثر و افزایش دما و تبخیر بوده است.
فرمانده کل انتظامی کشور از کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در کشور با اقدامات علمی و انتظامی پلیس خبر داد.
امروز تا این لحظه بیش از ۲۰۳ نماد در وضعیت مثبت قرار گرفته اند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مدیرعامل این شرکت درخصوص برنامه توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و موتور سه سیلندر و تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت گفت: عرضه این محصولات به بازار می تواند رقابت سازنده ای را در بازار خودرو میان تولیدات داخلی و محصولات وارداتی ایجاد کند.
قاسم زاده گفت: براساس نتایج سومین مرحله آماربرداری سراسری برداشت از منابع آب کشور حدود۹۲ میلیارد متر مکعب است.
مقام‌های آلمان درباره روند کاهشی تولیدات صنعتی این کشور هشدار دادند و این وضعیت را با جنگ اوکراین مرتبط دانستند.
لنگرود- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران رتبه هشتم پرورش نوغان دنیا را دارد، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا این فاصله را کاهش دهیم.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
کارشناس انرژی گفت: با توجه به رکودی که برای صنایع در اروپا پیش آمده است و با کاهش تولید صنایع انرژی بر روبرو شده است، فرصتی برای کشورهای دارای منابع مانند ایران به منظور توسعه بازارهای صادراتی شان ایجاد شده است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ضرورت دارد با افزایش ضریب مکانیزه کرد واحدهای تولید زیرمجموعه امور دامی آنها را به استاندارد روز جهانی نزدیک کرده و هزینه تولید را کاهش دهیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق استانداردها باید در شرایط عادی ۳۲۰ تن برداشت زعفران داشته باشیم که امسال ۱۸۰ تن بوده که نشان از کاهش حدود ۵۰ درصدی برداشت دارد.
معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید که در حال حاضر به لطف تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش تولیدات روزانه به اندازه دو میلیون بشکه، بازار جهانی نفت متعادل شده است.
وزیر صمت تاکید کرد: از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و حمایت ما از برخی جا‌ها نباید به تولیدات دیگر ضربه بزند. حمایت از تولید را شبکه‌ای می‌بینم نه نقطه ای، لذا به ماشین آلاتی که ظرفیت ساخت داخل ندارند اجازه واردات می‌دهیم و به آن‌ها که ساخت داخل دارند ۵۰ درصد اجازه واردات می‌دهیم.
اسپوتنیک در گزارشی به نقل از چند دیپلمات اروپایی نوشت که جار و جنجال برخاسته از تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، نشان‌دهنده آن است که کشورها آماده مقابله با نفوذ آمریکا هستند.
پسر عموی ولیعهد عربستان سعودی در بحبوحه موضع‌گیری غرب علیه ریاض درباره تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، پیامی تهدیدآمیز منتشر کرد.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان و تولیدکنندگان خارجی نفت کمتر کند.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ضمن انتقاد از قیمت گذاری دستوری، گفت: برخی از واحدهای تولیدی اجبارا از قطعات کم‌کیفیت استفاده می کنند که این مساله منجر به کاهش کیفیت تولیدات می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با احیای وزارت بازرگانی حمایت از تولیدات داخلی کاهش پیدا می‌کند و بحث واردات در کشور جدی می‌شود.
نماینده مهاباد گفت: همین حالا در بحث نهاده‌های دامی و افزایش قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی خیلی مشکل داریم و در آینده نزدیک احتمالا به خاطر همین مشکلات به ویژه کاهش قدرت خرید مردم و کاهش یا عدم فروش محصولات، تولیدات روی دست کشاورزان، دامداران و مرغداران بماند و این‌ها نتوانند هزینه‌های تولید را تامین کرده و در نهایت تولید را تعطیل کنند.
چرا ۱۶ فیلم و چرا ۲۲ فیلم نه؟ همیشه قاعده جشنواره بر اساس یازده روز برگزاری جشنواره بوده است و با توجه به نوع تولیدات سینمای ایران از لحاظ کیفی حذف ۶ فیلم با مضرب ۱۱روز ( ۲۲ فیلم) نشان از یک تصمیم ناصواب دارد و می توانست باعث کاهش حواشی رایج بین فیلمسازان راه نیافته مسابقه شود!
تاثیر حضور کم‌رونق بخش خصوصی در سال پاندمی و در پی آن کاهش حدود 40 درصدی تولیدات سینمای ایران بر کیفیت کلی فیلم‌ها، قابل پیش‌بینی بود. ..

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ