سخنگوی صنعت آب با اشاره به خالی بودن برخی از سدهای کشور گفت: دلیل بحران آب در برخی مناطق به دلیل کاهش بارندگی ، کاهش بارندگی های موثر و افزایش دما و تبخیر بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روند کاهشی دما در این استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبرداد.
سخنگوی آب گفت: با توجه به آمارهای منتهی به دیروز، ۱۶ درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی داشته ایم که البته نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوغبار، بارش باران و کاهش محسوس دما در سراسر استان در روز طبیعت ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، با وجود کاهش میانگین بارندگی کشور از ابتدای ماه جاری تاکنون، بارندگی‌های تهران یک میلیمتر افزایش داشته است.
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده بارش‌ها ۱۰۹ میلی لیتر است که نسبت به بلند مدت ۵۴ ساله ۹ درصد کاهش بارندگی داشتیم.
سخنگوی صنعت آب گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده و با توجه به بارش‌های نسبتاً خوبی که داشتیم بارش‌ها ۱۰۹ میلی لیتر است و نسبت به بلند مدت ۵۴ ساله ۹ درصد کاهش بارندگی داشتیم
براساس آمار بارش‌ها در کشور تا اول بهمن ۱۴۰۱، در حالی که قم با کاهش ۶۵ درصدی نسبت به میانگین درازمدت، بدترین خشکسالی را بین ۳۱ استان تجربه می‌کند، روزگار بوشهر با ۶۱ درصد بارندگی بیشتر از میانگین ۵۴ ساله، کاملاً رؤیایی است.
مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارندگی های کمتر از نرمال در جنوب عربستان، شرایط برای حمله ملخ صحرایی مساعد نیست.
طی روز‌های گذشته بیشترین میزان بارندگی در فیروزآباد استان فارس بیش از ۵۸ میلیمتر و شهرستان جم در استان بوشهر به میزان حدود ۵۵ میلیمتر ثبت شده است.
­مدیر آبفای استان تهران گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۴۷ میلی متر بارندگی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش بارندگی در نواحی شمالی کشور اعلام کرد: افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود.
تربت حیدریه ـ رئیس جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت: در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی وعوامل اقلیمی سال گذشته میزان برداشت زعفران ۲۰ درصد کمتر از سال قبل بوده است.
تداوم بارندگی و کاهش دما در تهران
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر را توصیه می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد کاهش دما و بارندگی در مناطق مختلف استان تهران هشدارهایی را به مردم ارائه کرد و از آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبر داد.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارندگی در استان تهران نسبت به سال گذشته گفت: استان تهران با کاهش ۷۰ درصدی بارندگی، تداوم سال‌های خشک را تجربه می‌کند و حجم مخازن سدهای تهران با ۱۶ درصد پر شدگی نسبت به سال گذشته، ۲۱ درصد با کاهش آب مواجه است.
چمن تاریخی و طبیعی سلطانیه زنجان به دلیل برداشت بی رویه منابع آب زیر زمینی و کاهش بارندگی ها در خطر نابودی قرار دارد و برای احیای دوباره چشم انتظار نتایج پژوهش های دانشگاه زنجان است.
سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه تا الان ۷۶ درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته ایم، گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵ درصد ورودی‌ سدهای کشور کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه تا الان ۷۶ درصد کاهش بارندگی را در سطح کشور داشته ایم، گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵ درصد ورودی‌ سدهای کشور کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی صنعت آب گفت: در دو سال آبی شرایط کم آبی را دنبال کردیم؛ رودخانه‌ها کاهش قابل توجهی حجم اب را داشتند و کم آبترین سال‌های آبی را داشتیم.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه ای با اشاره به پیش بینی کاهش شدید بارندگی در پاییز امسال از مردم خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعدازظهر امروز و فردا نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی مثل مناطقی از چهارمحال و بختیاری، لرستان، بخش‌هایی از ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی استان هرمزگان هم شرایط برای ابری شدن هوا و بارش‌های پراکنده فراهم خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در بخش‌های مختلف کشور بارندگی، وزش باد و گردوخاک و کاهش دما را پیش بینی کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که امسال با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از سال گذشته انجام شده بود، سال کم‌آبی داشتیم اظهار کرد: امسال دومین سال متوالی کم‌آبی است که تهران با کاهش منابع روبه‌رو بوده و براساس آخرین آمار امسال تا امروز میزان بارندگی‌های تهران ۲۰۸ میلی‌متر ثبت شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ