سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله سپاه به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع بولیوی در واکنش به ابراز نگرانی آرژانتین از احتمال خرید پهپاد‌های ایرانی از سوی دولت لاپاز، گفته کشورش به فناوری پیشرفته پهپاد‌های ایران برای تامین امنیت مرز‌های خود نیازمند است.
کارشناس مسائل منطقه گفت: ایران بعد از اخطارهای چندباره به عراق، قطعاً از هر ابزاری در قالب حق خود برای حفظ امنیت مرزهای مشترک با اقلیم شمال عراق و تأمین امنیت شهروندانش استفاده خواهد کرد.
وزیر خارجه ایران، بازگشت سوریه به جایگاه واقعی و مهم این کشور در مجامع عربی منطقه‌ای و روابط با دیگر کشورها را اقدامی ارزشمند و کمک کننده به برقراری امنیت و آرامش در سوریه و منطقه دانست.
نتانیاهو مدعی شد: بیش از ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های نیابتی این کشور است. هیچ توافقی با ایران اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و ما برای دفاع از خود از هرکاری انجام خواهیم داد.
در سال‌های اخیر، سعودی‌‌‌ها همچنین نشان داده‌‌‌اند که دیگر به‌‌‌طور انحصاری به چتر امنیتی آمریکا وابسته نیستند و مشتاقند با چین و روسیه وارد ترتیبات دفاعی شوند. پیشنهاد شد که این کشورها بتوانند از روابط خود با ایران برای محافظت از این پادشاهی استفاده کنند. علاوه بر این، سعودی‌‌‌ها با میانجی‌گری عراق، کانال‌‌‌های دیپلماتیک را با ایرانی‌‌‌ها دنبال کردند.
فاکس نیوز به نقل از امیر آویوی، بنیانگذار و رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران هسته‌ای شود». از آنجایی که ما شاهد ادامه پیشرفت بدون مانع برنامه هسته‌ای نظامی ایران با غنی سازی تسلیحاتی هستیم، اسرائیل گزینه نظامی معتبر خود را آماده می‌کند.
از چالش‌ها و اولویت‌های بسیار مهم واشنگتن در عربستان سعودی، کمک به این پادشاهی است که امنیتش را خودش فراهم کند. منطق کار ساده است: هر چه عربستان‌سعودی بهتر بتواند در مقابل تهاجم ایران، بازدارندگی و دفاع داشته باشد ایالات‌متحده کمتر مجبور خواهد بود در این مأموریت‌ها شرکت کند و در نتیجه این فرصت را خواهد داشت که بخش بیشتری از منابع نظامی خود در منطقه را به منطقه هند و اقیانوسیه یا اروپا منتقل کند، جایی که بیشترین نیاز به آن‌ها وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از جانب جمهوری اسلامی ایران احیای برجام دست یافتنی است اما نتیجه آن به واقع بینی طرف مقابل بازمی گردد.
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت به خوبی می‌دانند که بسیج جان فدای آن‌هاست و برای امنیت ایران اسلامی خون خود را هدیه می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله سپاه به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع می‌کند.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در دیدار با سفیر امارات، گفت: ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می دانیم اما حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حادثه تروریستی تلخ و تاسف برانگیز حرم مطهر شاهچراغ تصریح کرد: این روز‌ها که کشور عزیزمان درگیر فتنه، آشوب، اغتشاش و دشمنی برنامه‌ریزی شده نظام استکبار است، تشکیل این مجالس باشکوه و نورانی و سخن گفتن از شهدا، راه شهدا، آرمان و اندیشه شهدا، ایثار واز خودگذشتگی شهدا، ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی آنان برای تحقق آرمان‌های مقدس نظام اسلامی، بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است و مصداق بارز «جهاد تبیین» است.
مشاور فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: انقلاب اسلامی مفتخر است که امنیت خود را از نظام‌های سلطه و با باج‌دهی به دست نیاورده و تنها کشوری است که امنیت ملی خود را اجاره نکرده است.
رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی دارد از ظرفیت‌های متنوع و کارآمد خود برای برقراری و تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز استفاده کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: حوادثی که این روز‌ها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همانطور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعلیت رسیدن استعداد‌های نهفته، خود باوری ملی، خود کفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مقاوت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا در دولت «جو بایدن» را منتشر شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی‌گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرز‌های خود مورد تهدید واقع شود.
«نخبگان سیاسی در ایران باید ذهنیت خود را در رابطه با منطقه آسیای مرکزی تا حد زیادی تغییر دهند و واقعیت‌های عینی و امروزیِ این منطقه را ملاک قرار دهند. جدای از این‌ها باید در نظر داشت که عمده تحلیل‌ها در مورد عضویت ایران در سازمان شانگ‌های معطوف به موضوعات سیاسی و مخصوصا اقتصادی است. این در حالی است که اساسا سازمان شانگهای، سازمانی است که فلسفه وجودی و اولیه تاسیس آن، امنیتی و دفاعی است.»
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شبکه دفاعی کشور توانسته امنیت پهنه آسمان ایران را صیانت کند و آمادگی‌های خود در پاسخگویی سریع به تهدیدات را از نمادهای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی قرار دهد.
بایدن مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیرو‌های ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.
بایدن مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیرو‌های ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آنچه توضیح داده شد این بود که مذاکرات تمام شده و روند توافق در حال انجام است و تصمیم سیاسی ایران گرفته شده و طرف مقابل خصوصا آمریکا باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد آیا منافع ایران را می‌پذیرد یا باز بدعهدی می‌کند.
رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه اول قوی‌تر از حد انتظار قبلی بود و آمار اشتغال نیز افزایش یافت.
رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه، مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ