جام جهانی ۲۰۲۲ نماد نقشی است که کشور‌های ثروتمند از طریق پول نقد با تغییر مرکز ثقل در فوتبال جهان ایفا می‌کنند. در واقع، دو دهه گذشته همزمان با جهانی شدن و کالایی شدن بازی فوتبال شاهد تحولات چشمگیری در این ورزش بوده‌ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در مورد سرازیر شدن ستاره‌های دنیای فوتبال به لیگ عربستان سه پرسش اصلی وجود دارد؛ چرا، چه کسی و چگونه انتخاب می‌کند که چه بازیکنی به کدام باشگاه برود؟
در مورد سرازیر شدن ستاره‌های دنیای فوتبال به لیگ عربستان سه پرسش اصلی وجود دارد؛ چرا، چه کسی و چگونه انتخاب می‌کند که چه بازیکنی به کدام باشگاه برود؟
پروژه فوتبالی محمد بن سلمان چگونه کار می‌کند و باشگاه‌های عربستانی این همه پول را از کجا آورده‌اند؟
تیم فوتبال تراکتور که مسیر درستی را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر در پیش گرفته، با تدابیر مالک باشگاه و سرمربی اسپانیایی این تیم، در فصل بیست و سوم یکی از شانس‌های اصلی خواهد بود.
طبق گزارشات اخیر، لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا حدود 8،76 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می‌کند.
این قانون فعلا قرار است که در چند کشور اروپایی اجرا شود و سپس فیفا آن درباره اجرای آن در سراسر جهان تصمیم‌گیری خواهد کرد.
شمس آذر با هدایت سعید دقیقی از نیم فصل سال گذشته تا امروز رکوردی جاودانه را ثبت کرده است.
کارشناس فوتبال با اشاره به اتفاقاتی که در هفته های اخیر برای استقلال رخ داده است گفت: وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد در یک رسم بد همه خواهان برکناری سرمربی می شوند اما به او زمان نمی‌دهند.
تیمی که حدود هفت سال از آخرین قهرمانی‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران گذشته، در پایان هفته بیستم با عبور از استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی، شانس اول قهرمانی در لیگ بیستم و دوم است.
ناسا با انتشار تصویری از یک کهکشان مارپیچی به رنگ پرچم برزیل درگذشت پله، اسطوره‌ فوتبال جهان را تسلیت گفت.
جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار شد بار دیگر نشان داد که فوتبال پرطرفدارترین ورزش در جهان است که مردم را حول یک هیجان دور هم جمع می‌کند. در عکس‌های جمع آوری شده مشاهده می‌کنید که چگونه فوتبال با شور و شوق در نقاط مختلف جهان بازی می‌شود.
پرونده‌ای که مقامات بلژیکی می‌گویند بیش از یک‌سال است که با کمک سرویس‌های مخفی خود در حال بررسی و پیشبرد آن بوده‌اند. دادستان‌ها نام این پرونده را «نفوذ پول نقد در قلب اتحادیه اروپا» گذاشته‌اند. این پرونده، آسیب‌پذیری‌ها را در یک سیستم مبهم و بدنام بوروکراتیک برجسته کرد و نشان داد چگونه سیاست‌های ۴۵۰میلیون نفر در ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان به گروگان گرفته شده است.
ملی پوش سابق فوتبال آرژانتین ابراز امیدواری کرد که تیم ملی کشورش فینال جام جهانی را در وقت‌های قانونی پیروز شود.
کاسمیرو و لوکا مودریچ یک بار دیگر نشان دادند ستاره های بزرگ چگونه در دنیای فوتبال رفتار می کنند.
پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی، ژاپن به یک هدف بزرگ می‌اندیشد: ورود به جمع مدعیان جهان فوتبال.
روزی روزگاری یک کابوس بزرگ بود، تیم ملی‌ای که چهار بار قهرمان جام جهانی شد. امروز اما یک تیم ملی معمولی است که به حذف‌های سریع عادت می کند.
آیا در خالی ماندن نیمکت تیم‌های ملی از مربی موثر و با دانش ایرانی فقط کی‌روش مقصر است؟ آیا مدیران فوتبال ایران ساختن پشتوانه برای نیمکت تیم های ملی را به عنوان سرفصل کارهای خود قرار دادند یا مثل ماجرای وحید هاشمیان به آسانی از کنارش عبور کردند؟
بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا در جام‌جهانی قطر در حالی شب گذشته در سینماهای کشور روی پرده رفت که به گفته سخنگوی «سینماداران» این اکران هیچ حاشیه‌ای به همراه نداشته است.
همزمان با آغاز مهمترین رقابت فوتبالی دنیا و اوج گرفتن حساسیت این رقابت ها با نزدیک شدن به مراحل پایانی، سیاست ترور و جنایت رژیم صهیونیستی تشدید شده و اعدام ها در عربستان بیشتر شده است.
هرچند جام جهانی قطر در پاییز در حال برگزاری‌ست، درجه حرارت هوا در طول روز کمی گرم و رطوبت بالاست. تمامی استادیوم‌های جام جهانی به سیستم خنک کننده که زیر صندلی‌ها و اطراف زمین تعبیه شده‌اند. هوای استادیوم را به شدت مطلوب کرده‌اند.
هرچند جام جهانی قطر در پاییز در حال برگزاری‌ست، درجه حرارت هوا در طول روز کمی گرم و رطوبت بالاست. تمامی استادیوم‌های جام جهانی به سیستم خنک کننده که زیر صندلی‌ها و اطراف زمین تعبیه شده‌اند. هوای استادیوم را به شدت مطلوب کرده‌اند.
این اولین بار نیست که فوتبال ایران در قطر و در روز نخست یک رقابت، با درد شکستی سنگین هم‌آغوش می‌شود.
هنوز مشخص نیست چگونه تیمی که تازه ۴۸ساعت از تاسیس آن می‌گذرد، بلافاصله در لیگ برتر فوتبال کانادا حضور خواهد داشت!
مربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این که دیدار سختی برابر مس کرمان داشتند گفت: برای رسیدن به پیروزی تغییر تاکتیک دادیم و در نیمه دوم با یک مهاجم بیشتر به دروازه حریف حمله کردیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ