پایگاه خبری المیادین در گزارشی به تأثیر «نسل z» یا «نسل اینترنت و بومی های دیجیتال» بر روند انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا پرداخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عبدالکریمی درست می‌گوید. تاریخ سنتی ما نازاست از زاییدن عزیزی چون ژینا و شیرزنان هم‌رکابش. انسان، دموکراسی، آزادی و حقوق مدنی در خاک این تاریخ مذکر نمی‌روید. نور روشنایی و درخشش اختیار و هیجان آری‌گویی به زنده‌گی از سیاهچاله این پدرسالاری یارای فرار ندارد. این نام تاریخ است که در این اقلیم در حال دگرگونی است.
هادی خانیکی استاد دانشگاه و جامعه‌شناس در خصوص تغییر نسل و شاخص‌های مد نظر این نسل صحبت‌های جالبی را به زبان آورد.
عباس عبدی گفت: کدام‌یک از نسل امروز در ذهنش خطور می‌کند که ۵ تا ۸ فرزند را در چنان شرایطی بزاید و تا ۱۸ سالگی و حتی بیشتر تربیت کند و تمامی وجود خود را سرمایه آینده آنان نماید؟ مادران طلایی ما چنین بودند.
رأی جوانان در انتخابات آتی ترکیه بسیار تأثیرگذار خواهد بود، چرا که تعداد زیادی از جوانان برای اولین بار رأی می‌دهند؛ امری که می‌تواند برای اردوغان مشکل آفرین باشد.
یک پژوهشگر مسائل نوجوانان درباره طرز فکر این نسل گفت: دیده شدن نیاز این نسل است؛ باید آن‌ها را درک کنیم، ببینیم و راهنمای درستی برایشان باشیم.
رای جوانان در انتخابات ترکیه تاثیرگذار خواهد بود چرا که بیش از ۶ میلیون جوان برای اولین بار رای می دهند. فرض غالب این است که رای دادن جوانان در خدمت اردوغان نخواهد بود.
رای جوانان در انتخابات ترکیه تاثیرگذار خواهد بود چرا که بیش از ۶ میلیون جوان برای اولین بار رای می دهند. فرض غالب این استکه رای دادن جوانان در خدمت اردوغان نخواهد بود.
جنگنده‌های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، هستند. این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-۳۵ نسل ۴++ است.
وقتی ما از خودی و غیرخودی حرف می‌زنیم، همین موضوع است. چطور است که ما وزیر اهل سنت نداشته باشیم؟ تقسیم جامعه به گروه خودی و غیرخودی و عده‌ای را غیرشهروند دانستن نتیجه‌اش همین می‌شود. ما در این کشور چند میلیون اهل سنت داریم، اما در کجای سیستم حضور دارند؟ اقلیت‌های دینی دیگر کجا قرار دارند؟ این افراد توسط کدام جریان کنار گذاشته شده‌اند؟ پاسخ مشخص است، توسط جریانی که دگماتیسم فکری دارد. موضوع تفاوت نسلی هم کاملا درست است.
سنجاب‌های قرمز با خطرات باروری بزرگی مواجه می‌شوند که احتمالا در نهایت پاداش آن‌ها تناسب ژنتیکی بزرگی است که عایدشان می‌شود. همه این‌ها مانند یک بازی است که چگونه آن‌ها می‌توانند ژن‌های خود را به نسل بعدی منتقل کنند.
نسل Z در مقایسه با نسل‌های دیگر تصور متفاوتی از «دیگری» دارد. این نسل از کد‌های اجتماعی متفاوتی استفاده می‌کند. کد‌های اجتماعی این نسل در فضای مجازی تعریف می‌شود و عموما برای نسل‌های قبلی قابل‌فهم نیست، مثلا استفاده از ایموجی‌ها و مم‌ها (تصاویر و گفتار تکرارشونده)، مختصرنویسی، استفاده از ضمیر مخاطب دوم شخص، بلاک کردن، ریپورت کردن و ... همچنین تصور این نسل از دیگری، کسی است که با او مشارکت و همکاری دارد.
رئیس سازمان حشد شعبی عراق با بیان اینکه چگونه برای شهید سلیمانی که در هر جایی با ما جنگید، عزاداری و مراسم برگزار نکنیم؟ تأکید کرد که فرماندهان پیروزی به الگویی برای جوانان تبدیل شده اند.
برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، مهمترین رویداد سال ۲۰۲۲ بود؛ رخدادی که با تغییر موازنه قدرت در عرصه داخلی، نتیجه آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هم تأثیرگذار است.
کاهش سن رأی‌دهندگان به حدود ۱.۴ میلیون جوان حق رأی می‌دهد و تعداد افراد دارای حق رأی را تقریبا ۲.۳ درصد افزایش می‌دهد.
نسل زد یا نسل نت به افرادی تلقی می‌شود که تقریبا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی وقتی چشمان خود را به روی دنیا گشودند، توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزار‌های هوشمند دنیا را ببینند و اصلا به‌همین‌خاطر به آن‌ها نسل نت گفته می‌شود.
از هوش مصنوعی خواسته شده تا پیش‌بینی کند که کودکان در مریخ چگونه خواهند بود و نتایج آن خبر خوبی برای آینده نسل بشر نیست.
نسل Z یا نسل زومر‌ها به افراد متولد بین اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل دهه‌۲۰۱۰ میلادی گفته می‌شود، یعنی افرادی‌که حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۲۵ سال دارند. در ایران مشخصا دهه هشتادی‌ها به‌صورت کامل در این نسل قرار می‌گیرد. به این افراد بومی فضای دیجیتال یا دیجیتالیست‌ها هم گفته می‌شود، چراکه تولد اغلب آن‌ها همزمان با تغییرات و پیشرفت‌های بزرگ در دنیای تکنولوژی است.
رسالت نوشت: اولا ارتباط و تکنولوژی‌های ارتباطی را نمی‌توان فیلتر کرد، ثانیا اگر هدف مدیریت نسل Z است، فیلترشکن‌های آن‌ها همیشه روشن است. علل همه اغتشاشات هم شبکه‌های اجتماعی نیستند.
در ایالات متحده آمریکا به متولدین بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ نسل z گفته می‌شود. آن‌ها کسانی هستند که از ابتدای زندگی‌شان روی زمین به اینترنت دسترسی داشته‌اند و سبک زندگی‌شان را بر اساس استفاده از اینترنت تعریف کرده‌اند.
گوشی اقتصادی iQOO Z۶ Lite ۵G با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی رسماً در هند عرضه شد.
گوشی QOO Z ۶ Lite ۵ G در ماه جاری معرفی خواهد شد و اکنون مشخص شده این دستگاه اولین گوشی جهان خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ بهره می‌برد.
سامسونگ جدیدترین گوشی پرچمدار تاشو خود به نام گلکسی Z Fold 4 را به تازگی به بازار عرضه کرده است. این دستگاه با بهبود‌های متعددی نسبت به نسل قبلی خود همراه شده است. در ادامه به بررسی مشخصات پرچمدار تاشو جدید سامسونگ می‌پردازیم.
اگر اسرائیل فکر می‌کند که فلسطینی‌ها از بین خواهند رفت دچار توهم عمیقی شده است. این آخرین چیزی است که در ذهن این نسل می‌گذرد. فلسطینیان خواهند ایستاد و مبارزه خواهند کرد. آنان به پرواز با هواپیما و خروج از فلسطین فکر نمی‌کنند در ذهن آنان اندیشه رهایی وجود داشت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ