در ایالات متحده آمریکا به متولدین بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ نسل z گفته می‌شود. آن‌ها کسانی هستند که از ابتدای زندگی‌شان روی زمین به اینترنت دسترسی داشته‌اند و سبک زندگی‌شان را بر اساس استفاده از اینترنت تعریف کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لیونل مسی و رونالدو قطعا بهترین فوتبالیست‌های نسل خودشان هستند. اگر نیمار را سومین بازیکن برتر این نسل ندانیم، چه کسی می‌تواند پشت سر این دو فوق ستاره قرار بگیرد. نظر شما چیست؟
لیونل مسی و رونالدو قطعا بهترین فوتبالیست‌های نسل خودشان هستند. اگر نیمار را سومین بازیکن برتر این نسل ندانیم، چه کسی می‌تواند پشت سر این دو فوق ستاره قرار بگیرد؟
لیونل مسی و رونالدو قطعا بهترین فوتبالیست‌های نسل خودشان هستند. اگر نیمار را سومین بازیکن برتر این نسل ندانیم، چه کسی می تواند پشت سر این دو فوق ستاره قرار بگیرد؟
وحید امیری و مرتضی پورعلی‌گنجی، دو بازیکن باتجربه و کارنامه‌دار فوتبال ایران هستند.
هوش مصنوعی به تازگی به این سوال که «اگر نسل کنونی انسان منقرض شود، انسان نسل بعد چه شکلی خواهد بود؟» پاسخ داده و ۵ طرح ارائه کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز، مجبور به استفاده از جنگنده شوند؛ اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز مجبور به استفاده از جنگنده شوند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.
رای جوانان در انتخابات ترکیه تاثیرگذار خواهد بود چرا که بیش از ۶ میلیون جوان برای اولین بار رای می دهند. فرض غالب این است که رای دادن جوانان در خدمت اردوغان نخواهد بود.
رای جوانان در انتخابات ترکیه تاثیرگذار خواهد بود چرا که بیش از ۶ میلیون جوان برای اولین بار رای می دهند. فرض غالب این استکه رای دادن جوانان در خدمت اردوغان نخواهد بود.
بنیان‌گرفتن زیرساخت‌هایی که ادبیات هرز را تبدیل به گفتار‌های روزمرّه در نسلِ زِد کرده، محل تأمل و تأسف است. لابد اگر نام‌ونشان آن دو همکلاسی را به بعضی ستاد‌ها پیامک کنم، امروز و فردا به جا‌هایی احضار شوند از برای امر به معروف و نهی از منکر و احیاناً تعهد بر عدم تکرار و چه و چه؛ بسیار خوب؛ این پانسمان‌های سرپایی چه میزان می‌تواند در درمان غدّه‌های زیرپوستی که در حال متاستاز به دیگر اعضای این پیکره اند مؤثر باشند؟
آیت الله علوی بروجردی گفت: الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما! چرا؟ جاذبۀ ما چه شد؟ امام‌جماعت مسجد محل قطب مردم بود. مردم برای او می‌مردند. ما این روز‌ها را دیده‌ایم. پدر من در تهران سی چهل سال امام جماعت بود. دیگران را هم دیده بودیم که مردم برایشان چه می‌کردند. دخترانی هم که حجاب کامل نداشتند، سراغ امام‌جماعت می‌آمدند و مسئله می‌پرسیدند. ما الان فقط اصرار داریم که این دختر حجاب خود را درست کند، در حالی که اصل عقاید او رفته است!
نسل ششم موبایل چه زمانی می‌آید؟
یکی از افشاگران با انتشار تصاویری از گلکسی اس ۲۳، از تغییرات طراحی گلکسی S۲۳ سامسونگ پرده برداشته و آن را با طراحی نسل قبلی مقایسه کرده است.
در مجموع به نظر می‌رسد اعضای دولت در جزیره‌ای جدا از دریای پرتلاطم این روزهای کشور به سر می‌برند که نه بی‌نظمی در سطوح مختلف را می‌بینند و نه آرزو شدن، داشتن ارزان‌ترین خودروی کشور (یک پراید) را بر جوانان نسل جدید... البته اگر از حق نگذریم، دولت به جای انجام اصلاحات، اقدامات قابل توجه نشر و توزیع اسکناس 100 هزار تومانی با حذف تصویر تخت جمشید را در دستور کار قرار داده ... گویی وزارت اقتصاد تمامی امور را به نحو احسن مدیریت و برنامه‌ریزی کرده و تنها مانده تصویر یکی از المان‌های تاریخی کشور را از سوی یک اسکناس بر دارد!
در مجموع به نظر می‌رسد اعضای دولت در جزیره‌ای جدا از دریای پرتلاطم این روزهای کشور به سر می‌برند که نه بی‌نظمی در سطوح مختلف را می‌بینند و نه آرزو شدن، داشتن ارزان‌ترین خودروی کشور (یک پراید) را بر جوانان نسل جدید... البته اگر از حق نگذریم، دولت به جای انجام اصلاحات، اقدامات قابل توجه نشر و توزیع اسکناس 100 هزار تومانی با حذف تصویر تخت جمشید را در دستور کار قرار داده ... گویی وزارت اقتصاد تمامی امور را به نحو احسن مدیریت و برنامه‌ریزی کرده و تنها مانده تصویر یکی از المان‌های تاریخی کشور را از سوی یک اسکناس بر دارد!
برای علاقمندان به فوتبال یکی از مهم‌ترین نکات حین تماشای یک مسابقه این است که چه کسی آن را گزارش می‌کند.
عباس عبدی گفت: یک‌دهه توقف مطلق کردیم و بعد می‌گوییم همه جای دنیا همین است. همین ایده خطرناک است که مدام می‌گوییم همه جای دنیا همین است. نسل جدید دارای ریا و دروغ نیست. نسل جدید فقط به این دلیل به خیابان آمدند. من را اگر به بازجویی ببرند می‌دانم بازجو چه می‌خواهد، به خواست او حرف می‌زنم، اما این نسل ریا نمی‌کند و اصلا نمی‌فهمد بازجو چه می‌خواهد. / ناصر ایمانی: باید به خواسته‌های نسل جوان توجه شود. آن‌ها باید دیده شوند. اگر مشکلات اقتصادی حل نشود، این اعتراضات تکرار خواهد شد.
قطعا اگر نسل امروز نیز بودند همان راهی را می‌رفتند که نسل انقلاب رفت. ما جهنم را در آرزوی بهشت برهم زدیم. این را هم می‌دانستیم که بهشت، ساختنی است نه یافتنی. جامعه بهشتی هم ساختنی است.
نسل زد یا نسل نت به افرادی تلقی می‌شود که تقریبا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل از همان ابتدای کودکی وقتی چشمان خود را به روی دنیا گشودند، توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزار‌های هوشمند دنیا را ببینند و اصلا به‌همین‌خاطر به آن‌ها نسل نت گفته می‌شود.
نسل Z یا نسل زومر‌ها به افراد متولد بین اواخر دهه ۱۹۹۰ تا اوایل دهه‌۲۰۱۰ میلادی گفته می‌شود، یعنی افرادی‌که حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۲۵ سال دارند. در ایران مشخصا دهه هشتادی‌ها به‌صورت کامل در این نسل قرار می‌گیرد. به این افراد بومی فضای دیجیتال یا دیجیتالیست‌ها هم گفته می‌شود، چراکه تولد اغلب آن‌ها همزمان با تغییرات و پیشرفت‌های بزرگ در دنیای تکنولوژی است.
نسل ششم، آینده ارتباط بی‌سیم است که در مقایسه با نسل‌های قبلی، داده‌های حجیم­‌تری را با سرعت بالاتر انتقال می‌دهد. در این فناوری به کمک امواج تراهرتز، از پهنای باندی جدید که سرعت و ظرفیت بیشتری را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کند، استفاده می­‌شود. به طوری که برآورد می‌شود، انتقال اطلاعات در این فناوری ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۵ G باشد.
مقصود فراستخواه، استاد دانشگاه معتقد است که این نسل سیاست زندگی را می‌خواهد؛ اما به‌دلیل عدم به رسمیت شناخته شدن به سویه‌های دیگری کشیده شده است. با این حال در بیان چنین مطالباتی دهه هشتادی‌ها تنها نیستند، بلکه والدین آنها نیز به پروسه غمخواری برای این نسل وارد شده‌اند.
نسل یوز آسیایی که زمانی در گستره وسیعی از غرب این قاره از سوریه و عربستان تا هندوستان و ترکمنستان پراکنده بود، از ۲۰ سال پیش جز در ایران منقرض شده است. در حال حاضر زیستگاه یوزپلنگ آسیایی فقط به ایران که از ۴۸ سال پیش برنامه حفاظتی خود را برای نگهداری نسل این حیوان آغاز کرده، محدود می‌شود، به همین دلیل است که امروزه به یوز آسیایی، یوز ایرانی نیز گفته می‌شود.
نیروی هوایی ارتش چین در جریان مانور جدید خود در شهر چانگچون از جنگنده های نسل بیستم خود استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ