چین ماهواره جدیدی را برای آزمایش‌های فناوری اینترنتی پرتاب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تلویزیون مرکزی چین امروز پنجشنبه از پرتاب موفقیت آمیز هفت ماهواره چینی به فضا به صورت همزمان خبر داد.
یکشنبه ۹ ژوئیه، یک نمونه اولیه ماهواره اینترنتی بر روی یک موشک حامل Long March ۲ C از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan چین در پرتاب شد. از آن زمان این ماهواره وارد مداری از پیش تعیین شده، شده است، جایی که چندین آزمایش برای اعتبارسنجی فناوری ماهواره‌ای و پهنای باند آن انجام خواهد گرفت.
چین رکورد ملی خود برای پرتاب ماهواره همراه یک موشک را شکست و همراه یک موشک ۴۱ ماهواره کوچک را به مدار زمین فرستاد.
لین ژی کیانگ، معاون مدیر آژانس پرواز‌های فضایی انسانی چین، طی یک کنفرانس خبری در مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان گفت: «برنامه‌های این کشور برای فرود روی ماه شامل «اقامت کوتاه در سطح ماه و اکتشاف مشترک انسان و ربات» است.
چین دو ماهواره به فضا فرستاد که برای تحقیق و رصد میدان مغناطیسی زمین  به کار می روند. این ماهواره ها روز ۲۱ مارس و ساعت ۱۶ به وقت محلی از مقر پرتاب جیوکوان در صحرای گوبی به فضا پرتاب شدند.
پیش بینی زلزله همیشه یک چالش در سطح جهانی بوده و امید می‌رود پرتاب ماهواره جدید چین برای پیش بینی بهتر زلزله مؤثر واقع شود.
چین مشغول انجام آمادگی های لازم برای پرتاب نخستین  محموله ماهواره های اینترنتی خود به مدار زمین است.
چین یک ماهواره سنجش از راه دور محرمانه به نام Horus۱ به مدار زمین فرستاد. این درحالی است که کشور سعی دارد عملیات پرتاب خود را بیشتر کند.
رئیس جمهور پرتاب ۶ ماهواره به فضا در سال‌جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان پرتاب ماهواره ظفر را سه ماه اول سال آینده اعلام کرد و گفت: درباره اینترنت ماهواره ای در حال مذاکره هستیم.
بالن‌ها مزیت‌هایی نسبت به ماهواره‌های نظامی از جمله هزینه بسیار کمتر ساخت و پرتاب دارند. آن‌ها در ارتفاع پایین‌تری نسبت به ماهواره قرار دارند و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری روی یک هدف باقی بمانند. پایین‌تر بودن به بالن امکان می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را اسکن کند.
پرتاب موشکی حامل ۹ ماهواره به مدار زمین در انگلیس با شکست مواجه شد و ۹ ماهواره در این عملیات از بین رفتند.
چین روز شنبه یک ماهواره ارتباطی جدید از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در جنوب غربی چین به مدار زمین فرستاد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به کشورهایی که ایران را تحت تحریم‌های ظالمانه خود قرار دادند، نشان داد که تحریم‌های آنان کارساز نیست.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: پرتاب ماهواره قائم ۱۰۰ این پیام را به آمریکا و رژیم صهیونیستی داد که هر چقدر ملت ایران را تحریم کنند، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روی پای خودش بایستد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش موفقیت آمیز کلاس جدیدی از ماهواره‌ برهای لایه لئو خبر داد و گفت: قائم ۱۰۰قرار است انشالله پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.
یک موشک لانگ مارچ ۲D همراه ۳ ماهواره از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب چین به فضا پرتاب شد.
چین سه ماهواره جدید را در ساعت ۷:۵۰ صبح روز سه شنبه از مرکز پرتاب ماهواره تایوآن در استان شانشی در شمال چین و با استفاده از موشک لانگ مارچ -۶ به فضا پرتاب کرد.
آمریکا یک ماهواره محرمانه جاسوسی را از ایالت کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.
چین سی و هشتمین ماموریت مداری خود در ۲۰۲۲ میلادی را انجام داد و ماهواره ZhongXing-1E را همراه یک موشک لانگ مارچ 7A به فضا پرتاب کرد.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: «تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».
تصاویری از آماده‌سازی و پرتالب ماهواره‌بر سایوز که ماهواره خیام را به فضا پرتاب می‌کند را مشاهده می‌کنید.
ماهواره خیام صبح امروز سه شنبه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ