اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه هند امیدوار به حضور رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ است.
طوطی‌ماهیان خانواده‌ای از ماهیان هستند که معمولا در آبهای گرمسیری اقیانوس اطلس، آرام و هند زیست می‌کنند. این آبزی ۱۰ جنس و ۱۰۰ گونه دارد و معمولا از جلبک‌های میان مرجان‌ها تغذیه می‌کند.
پالایشگاه‌های نفتی هند پرداخت هزینه واردات از روسیه با یوان چین را آغاز کردند.
نخستین دیدار تیم ملی والیبال نشسته مردان در مسابقات قهرمانی آسیا را با برتری برابر هند به پایان رساند.
هند و پاکستان فهرستی از زندانیان غیرنظامی و ماهیگیران را مبادله کردند.
در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۱۰ تیر از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۱۰ تیر را بخوانید.
در رده بندی تیمی ایران با ۲۲۵ امتیاز مقتدرانه و با اختلاف زیاد عنوان قهرمانی را بدست آورد و پس از تیم ایران تیم های هند با ۱۸۰ و قزاقستان با ۱۵۸ امتیاز دوم و سوم شدند.
وزیر امور خارجه هند تأکید کرد که رئیس‌جمهور اوکراین را به نشست سران کشورهای عضو «G-۲۰» که قرار است اوایل سپتامبر در دهلی نو برگزار شود، دعوت نخواهد کرد.
به گفته پلیس، اتوبوس حامل زائران هندو به زیارتگاهی در کشمیر تحت کنترل هند در روز سه شنبه از روی پل بزرگراهی به داخل دره هیمالیا سقوط کرد و دست کم ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند.
به گفته پلیس، اتوبوس حامل زائران هندو به زیارتگاهی در کشمیر تحت کنترل هند در روز سه شنبه از روی پل بزرگراهی به داخل دره هیمالیا سقوط کرد و دست کم ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند.
آخرین شب ماه رمضان در کشور‌های آسیای جنوبی به عنوان چاندرات (شب ماه) شناخته می‌شود. در این شب مردم به پیشواز عید فطر می‌روند و خانواده‌ها و دوستان گردهم جمع می‌شوند و شیرینی بین هم پخش می‌کنند. همچنین مردم کشور‌های بنگلادش، هند و پاکستان در چاندرات ببرای خرید و تفریح به خیابان‌ها می‌روند و دختر‌ها با حضور در جواهر فروشی‌ها و غرفه‌های حنا روی دست‌هایشان حنا می‌گذارند.
وزارت مهاجرت کانادا، لیست ۱۰ کشور که بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت دائم این کشور در سال گذشته را داشته‌اند، اعلام کرده است. هند بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت در یک‌سال گذشته را دارد و ایران در جایگاه هشتم قرار گرفته است. طبق این آمار ۱۱هزار و ۱۰۵ نفر ایرانی در یک‌سال گذشته موفق شدند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. انتاریو محبوب‌ترین مقصد در این کشور برای مهاجران معرفی شده است و بعد از آن کبک بیشترین مهاجر را داشته است.
اتحادیه جهانی کشتی با گرفتن میزبانی از هند، قزاقستان را به عنوان میزبان جدید رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا معرفی کرد.
سومین اقتصاد بزرگ آسیا هم چنین بازار داخلی رو به رشدی را ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود هند در سال ۲۰۲۳ میلادی علیرغم هراس موجود درباره رکود جهانی سریع‌ترین رشد اقتصادی را در مقایسه با سایر اقتصاد‌های بزرگ جهان داشته باشد. اگر هند بتواند این مسیر را حفظ کند قادر خواهد بود با تولید ناخالص داخلی به ارزش ۱۰ تریلیون دلار تا سال ۲۰۳۵ میلادی به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.
سال ۲۰۰۱ بود که بقایای یک شهر گمشده در خلیج خامبات در سواحل هند کشف شد. شهری که برخی باستان شناسان معتقدند قدیمی‌ترین شهر تاریخ است.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز یا زهرا (س) در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز یا زهرا (س) در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد. اجرای عملیات شبانه دفاع ساحلی نخستین مرحله از رزمایش ذوالفقار ارتش بود که در سواحل مکران برگزار شد.
امیر دریادار سیاری گفت: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با مشارکت یگان‍هایی از نیروهای چهارگانه ارتش در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند از امشب آغاز می شود.
فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: این رزمایش از امشب با رمز یا زهرا سلام‌الله علیها در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز خواهد شد.
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: انتظار این است که خودرو‌های کیفی و ایمن وارد کشور شود همچنین طرحی تعریف شده که از هند می‌خواهند خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد کنند؛ اگر این چنین است که ما پراید و تیبا را در کشور داریم.
رسانه های عبری از لغو دستکم ۱۰ پرواز به هند به دلیل مخالفت عمان با عبور هواپیماهای خطوط رژیم صهیونیستی از آسمان این کشور خبر دادند.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار باکیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار با کیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ