نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات بسیاری از احکام بودجه اجرا نشده و بودجه استان‌ها هم ابلاغ نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خداداد افشاریان در اختتامه دوره دانش افزایی داوران فدراسیون فوتبال بار دیگر از این قشر دفاع کرد.
جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، می‌گوید این نهاد خود را پایبند به حمایت از اکوسیستم فوتبال باشگاهی می‌داند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: حضور دانش‌آموزان به‌ عنوان رزمنده و وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز معنادار است و این نشان می‌دهد که بسیاری از قهرمانان ملی کشور از قشر دانش‌آموز هستند.
رئیس قوه قضائیه گفت: همه باید تلاش کنیم مصوبات و قوانین موجود برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اجرایی شوند و در خصوص برخورد با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون داریم.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: اگر زوایای مختلف حقوقی در نیروهای مسلح ما به خوبی آموزش داده شود قطعا در نگارش هر نوع قراردادی تجدیدنظر می‌شود.
رهبر طالبان: طبق قوانین امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از سرکوب‌های سنت‌گرایانه از جمله ازدواج اجباری اتخاذ شده و حقوق مربوط به احکام اسلامی حفظ شده است. علاوه بر این موارد، اقدامات ضروری برای بهبود شرایط زنان به عنوان عضوی از جامعه انجام شده تا براساس احکام اسلامی زندگی راحت و مرفهی برای آنان فراهم شود.
مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: ضرورت تعلیم و تربیت فرهنگیان این است که بتوانند با آموزه‌های اسلامی و احکام مأنوس شوند، زیرا مسابقات قرآنی در جامعه بسیار تأثیرگذار است.
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش، توان و قدرت بالای نظامی و تخصص حرفه ای خود را برای رفع تهدیدات و افزایش تعاملات سیاسی، امنیتی و نظامی به کار خواهد بست و این آمادگی از طرف ارتش وجود دارد که در پیگیری منافع کشور، شما جهادگران عرصه دیپلماسی را همراهی کند.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر همه به عاقبت رفتار، گفتار و کردار خود بیاندیشند شاهد این حجم از مشکلات نخواهیم بود، بسیاری از مشکلات در جامعه به دلیل این است که به عاقبت کار خود نمی‌اندیشیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ریشه فرهنگی دارد و روحیه مجاهدت و فعالیت اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و تلاش قشر فرهنگی دارد.
علیزاده طباطبایی گفت: حداقل موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که این رای قتل عمد است، نه قتل غیرعمد. دادگاه براساس بند «ب» ماده ۸ قانون مجازات نیرو‌های مسلح را محاربه درنظر گرفته است. عجیب اینجاست که برای حکم محاربه تنها ۱۰ سال حبس صادر شده است. امروز افکار عمومی از خود می‌پرسد این محاربه با سایر احکام محاربه که طی ماه‌های اخیر هم بسیار صادر شده، چه فرقی دارد که اینجا ۱۰ سال حبس داده می‌شود و درخصوص برخی دیگر از پرونده رخداد‌های اخیر حکم اعدام صادر می‌شود.
شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه در کجای اسلام گفته شده باید مردم در زندگی روزمره خود برای ازدواج، خرید خانه و خودرو وام بگیرد؟ گفت: اتفاقاً گرفتن وام و تسهیلات مکروه است، اگر سیاست و عملکرد غلطی را می‌بینیم نباید به اسم اسلام تمام شود، جمهوری اسلامی تحقق احکام اسلامی است و یکی از تحقق احکام اسلامی تحقق احکام اقتصادی یوده که مقام معظم رهبری نسبت به آن توصیه بسیاری دارند.
با نهایی شدن احکام رتبه‌بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه‌بندی برای فرهنگیان مشمول، واریز شود، اما شمار بسیاری از فرهنگیان اعلام کرده اند، در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آن‌ها واریز نشده یا با تاخیر پرداخت شده است، به طوری که در آخرین روز اسفند هم برخی از آنان چشم انتظار پرداخت حقوق هستند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش: طرح رتبه بندی فرهنگیان کار بسیار سنگین و پیچیده ای به شمار می‌رود که اکنون با تلاش دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.
بی‌توجه به مرگ مهسا و بسیاری از زنان و مردان جوانی که طی این چهار ماه جان باختند. هنرمندان زنی که روسری از سر برداشتند احضار و بازداشت می‌شوند و چه بسا برای آن‌ها احکام سنگین عجیب و غریبی صادر می‌شود که هر ناظر بی‌طرف و منصفی را حیر‌ت‌زده می‌کند.
برای بسیاری از عالمان دین، حتی فقیهانی که باید نگهبان این قانون باشند، "قانون اساسی" فاقد جایگاه محوری در اداره جامعه است.
بسیاری از کاربران شامل مردم عادی، قضات، وکلا، تحلیلگران و.. . با طرح این پرسش که این همه عجله برای اجرای احکام محاربه چیست؟
جمهوری اسلامی نوشت: بیش از چهل سال از تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌گذرد، آن هم در مجلسی که اکثریت اعضایش علمای دین بودند، تا مدار و معیار اداره جامعه باشد. اما برای بسیاری از عالمان دین، حتی فقیهانی که باید نگهبان این قانون باشند، "قانون اساسی" فاقد جایگاه محوری در اداره جامعه است.
در بررسی لایحه بودجه در سنوات گذشته بدین‌ترتیب بود که مجلس زمان زیادی را برای بررسی احکام و تبصره‌های بودجه صرف می‌کرد و چون زمان زیادی باقی نمی‌ماند جداول بودجه را در دقیقه ۹۰ به تصویب می‌رساند که این موضوع انتقادات بسیاری را به دنبال داشت.
طالبان برداشت خود از اسلام را تنها برداشت اصیل و راستین از این آئین می‌داند و بر اجرای احکام شریعت به همان صورتِ رایج در قرون نخستینِ هجری اصرار می‌ورزد. این در حالی است که بسیاری از متفکران دنیای اسلام از نحله‌های مختلف، تفسیر و قرائتِ موردنظر طالبان را برداشتی قشری و سطحی و منجمد از اسلام قلمداد می‌کنند و اصرار بر اجرای چنین برداشتی از این مکتب را در قرن ۲۱ میلادی، مایۀ «وهن» دیانت اسلام به‌شمار می‌آورند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: از این به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهند شد و دادگاه‌های آن‌ها به سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد.
اسلام احکام بسیاری دارد، چرا آن‌ها را قانون نکرده‌اند؟ از جمله چرا وجوب حجاب را در همه جا قانون نکردند، فقط در معابر و انظار عمومی جرم‌انگاری شده است، در حالی که حکم شرعی حجاب با هر ویژگی که دارد، در همه جا هست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از احکام برنامه ششم توسعه محقق نشد، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور باشد.
رئیس عدلیه ضمن یادآوری این مهم که دستگاه قضایی نمی‌تواند از اجرای مفاد و حکم قانون تخطی کند، تصریح کرد: ما در قوه قضاییه این آمادگی را داریم که با اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی و سایر نخبگان این حوزه در راستای اصلاح قوانین مربوطه ، تصحیح روش‌ها و ارائه آموزش‌های به‌روز ، نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی برگزار کنیم تا درخصوص اختلاف‌نظرها و نکات و نقاط دارای ابهام به جمع‌بندی و اشتراک نظر و عمل نائل شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ