«سیف العدل» مصری یک افسر سابق ارتش است که از اعضای موسس القاعده به شمار می‌رود و اواخر دهه ۸۰ میلادی به گروه تروریستی به نام «مکتب الخدمت» ملحق شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر شیعیان نیجریه نسبت به اقدام احتمالی فرانسه و آمریکا برای ایجاد بحران میان نیجر و نیجریه با استفاده از گروه تروریستی بوکوحرام هشدار داد.
اعلام خبر سفر اسماعیل هنیه، رهبر حماس به تهران، دو ماه پس از سفر او به عربستان سعودی و درست همزمان با روز‌هایی که قرار بود نخستین سفر وزیر خارجه عربستان به تهران پس از ۱۷ سال انجام شود، گمانه‌هایی در مورد احتمال ارتباط این رفت‌و‌آمد‌ها با هم ایجاد کرد.
در شرایطی که اکثر نظرسنجی‌ها از پیشتازی ناچیز کمال قلیچداراوغلو، رهبر اپوزیسیون ترکیه که مورد حمایت ائتلاف شش حزبی است و کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم حکایت دارند، دو مرکز نظرسنجی از احتمال پیروزی اردوغان در انتخابات با اختلاف اندک خبر داده‌اند.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند.
رهبر انقلاب همچنین نفس آمادگی نیروهای مسلح را برای دشمنان  بازدارنده و هوشیاری در مقابل طراحان پشت صحنه حوادث را کاملاً ضروری خواندند.ایشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالی عناصر کم قدرت، گفتند: نباید ذهن‌ها را بر اینگونه اقدامات و حرفها متوجه و متمرکز کرد بلکه باید طراحان اصلی و پشت صحنه را دید.
کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی صبح روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) یک موشک بالستیک از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این موشک بالستیک پس از طی مسافتی هزار کیلومتری در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد. به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک پرتاب‌شده احتمالا «نوع جدیدی» از موشک‌های بالستیک بوده که از سوخت جامد پیشرفته استفاده می‌کنند.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
به نوشته رسانه‌های محلی، با توجه به الگوی دوخت و طرح خطوط متقاطع و لوزی‌های روی کت که با طرح‌های دیور مطابقت دارد، احتمالا کتی از این خانه مد باشد. وب‌سایت دیور قیمت این تکه را ۱۹۰۰ دلار، معادل ۲.۴ میلیون وون (حدود ۱۰۰ میلیون تومان)، نشان می‌دهد.
متئو مسینا دنارو، رهبر مافیا که در ماه ژانویه سال جاری در سیسیل دستگیر شد قرار است، امروز پنجشنبه ۹ مارس در دادگاهی در شهر لاکوئیلا حاضر شود. دادگاهی که به اتهامات این رهبر مخفوف سازمان جنایتکار مافیا می‌پردازد.
استیون پیفر، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین و کارشناس ارشد مرکز مطالعات آمریکا و اروپا در انستیتو بروکینگز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم احتمال تهاجم نظامی روسیه به لهستان بالا باشد اما خوب صفر هم نیست.»
طبق گزارشی جدید چین می تواند از هوش مصنوعی برای دخالت آمریکا در امور تایوان جلوگیری کند. همچنین احتمالا چین در آینده به رهبر جنگ افزارهای هوشمند جهان در آینده تبدیل شود.
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز دوشنبه در اظهاراتی خواستار ازسرگیری مذاکرات هسته ای در راستای پیشگیری از وقوع جنگ احتمالی در منطقه شد.
«بردلی بلنکنشیپ» روزنامه‌نگار آمریکایی در مطلبی برای راشا تودی نوشت که این تحولات بدان معناست که نانسی پلوسی، رهبر دیرینه حزب دموکرات آمریکا مجبور خواهد شد که از چکش خود دست بکشد و آن را به احتمال زیاد به کوین مک‌کارتی، از رهبران جمهوری‌خواه تحویل دهد
یکسویه سخن‌کردن و تکتازانه تاختن و درشت‌گفتن بدان‌جا می‌انجامد، که گویا تصوری از مطلق‌انگاری و خویشتن را یکسره بر صواب‌دانستن، وجود فرد را در خود می‌گیرد و احتمالی بر خطا را هم از ذهن او می‌زداید؛ این را در زبان روان‌شناسی، «پیش‌گویی‌های خودکامبخش» می‌گویند، و در زبان ضرب‌المثل عامه، «خودرانی و خوش‌رویی‎!»
«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود مدعی شد که چشم‌اندازی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران وجود ندارد.
زاهدان- نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان با تشریح جزئیات برنامه‌های هیئت اعزامی به این استان از احتمال سفر به بعضی از شهرستان‌ها خبر داد.
اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون واکنش به استفاده احتمالی از سلاح هسته ای در اوکراین با انتقاد «مارین لوپن» رهبر جناح راست افراطی فرانسه مواجه شد.
روزنامه دیلی میل گزارش کرد، دختر احتمالی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای نخستین بار در یک مراسم عمومی دیده شد.
رهبر کاتولیک‌ های جهان روز چهارشنبه خواستار «اقدامات قاطع» برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین و جلوگیری از «فاجعه هسته‌ای» در نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» شد.
ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: از مسئولان محترم درخواست می‌کنم، که در هرگونه تصمیم گیری و توافق احتمالی فرمایشات رهبری را مدنظر داشته باشند.
یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعی اعلام کرد که احتمالا هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و مقتدی صدر رهبر جریان صدر، اواخر هفته جاری دیدار می کنند.
«گسترش و توسعه پیوندهای نظامی عرب-اسرائیلی احتمالا رهبری ایران را متقاعد خواهد ساخت تا برنامه اتمی خود را در سطوح پیشرفته کنونی حفظ کند و در آینده از مزایای امنیتی آن بهره‌مند شود. اگر تهران این ارزیابی را داشته باشد که با، یا بدونِ یک توافق اتمی، همکاری نظامی منطقه ای جهت مقابله با توانمندی های این کشور رو به افزایش خواهد بود، احتمالا به این جمع بندی می رسد که احیای برجام عملا حامل خطرها و ریسک های امنیتی گسترده تری برای این کشور است».
به دنبال کشته شدن «ایمن الظواهری» رهبر گروه القاعده و دست راست سابق «اسامه بن لادن» طی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، این پرسش مطرح می‌شود که جانشینان احتمالی وی چه کسانی خواهند بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ