اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات تکلیفی بانک رفاه ۷۹۴ هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۶۷ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی و بدون ضامن پرداخت شده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۱۴۰۲، بیش از ۴۸۲ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به حدود ۲۳۸ هزار نفر متقاضی پرداخت شده است.
خزانه داری کل کشور در بخشنامه ای اعلام کرد که باید پرداخت‌های مزایای غیرمستمر نقدی و غیرنقدی کارکنان دولت در سامانه های مربوطه بارگذاری شود.
بانک دی در راستای عمل به تعهدات خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به شهروندان اعطا کرد.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن تا نیمه مردادماه سال جاری مبلغ ۷۹۵ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.
ابراهیم رئیسی امشب، پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما، در گفت‌گویی زنده، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاورد‌های دولت در دو سال ابتدایی فعالیت دولت، به تشریح برنامه‌های قوه مجریه برای نیمه دوم فرصت خدمت به مردم خواهد پرداخت.
کرج- سرپرست پلیس آگاهی البرز گفت: فردی که از همسرش جدا شده بود به دلیل عدم توان پرداخت مهریه نقشه شوم قتل پدر زن سابقش را کشید.
مهریه در عقد موقت و دائم متفاوت است. در عقد موقت پرداخت مهریه ضروری است و در عقد دائم دارای انواعی است که زن و مرد پیش از ازدواج در خصوص نوع آن باید با یکدیگر توافق کنند.
خواستگار قلابی می‌گوید به‌خاطر پرداخت مهریه همسرش و جلب رضایت او تبدیل به سارق حرفه‌ای شده، اما به‌شدت نادم و پشیمان است.
طبق قانون مدنی ایران، مرد به‌موجب عقد نکاح موظف است به همسر خود نفقه پرداخت کند. البته در شرایطی ممکن است مرد معاف از پرداخت مهریه شود. آن هم در شرایطی است که زن طبق قانون ناشزه شناخته شده و در مقابل همسر خود تمکین نکند.
طلاق زن تهرانی از شوهرش وقتی به مرحله فرار از پرداخت مهریه رسید، صحنه‌ای خونین را کلید زد.
براساس قوانین کشور ما، حق طلاق با مرد است. یعنی مرد تصمیم گیرنده طلاق و جدایی است. به این ترتیب مرد هر زمان که بخواهد می‌تواند درخواست طلاق همسر را به دادگاه ارائه دهد و در صورت پرداخت تمامی حقوق زن (مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و ..) از همسر خود جدا شود. اما آیا اگر زنی این حق را داشته باشد، می‌تواند طلاق بگیرد؟ یا به‌طور کلی برخورداری از این حق برای زن چه مزایایی دارد؟
رئیس هیأت امناء ستاد دیه کشور با اشاره به جمعیت دو هزار و ۴۰۴ نفری زندانیان مهریه در کشور گفت: این افراد اغلب به دلیل عسرت در پرداخت سکه‌های کم اما سنگین قیمت در بند زندان بسر می‌برند.
دو هزار و ۲۲۰ نفر از این زندانیان از محکومین مهریه هستند، افرادی که به علت نداشتن توان مالی قادر به پرداخت دینی که بر عهده دارند، نیستند. با نواسانات اقتصادی و افزایش قیمت سکه تعداد این زندانیان افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان و مراجع ذیربط قضایی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارفاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان و مراجع ذیربط قضایی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارافاقات قانونی در قبال آن دسته از زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
صحبت‎‌های حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در خصوص پرداخت مهریه با توجه به افزایش قیمت سکه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در جریان ملاقات مردمی، پیرامون پرونده‌‎ای با موضوع معامله به قصد فرار از پرداخت مهریه، دستورات لازم را در چارچوب مقرّرات صادر کرد.
این نخستین بار نیست که افزایش قیمت سکه مساله ساز می‌شود و اساسا حبس زوج به دلیل عدم پرداخت مهریه یکی از معضلات اساسی دستگاه قضایی و خانواده هاست تا جایی که تا کنون بار‌ها برای رفع آن تدابیری اندیشیده شده و کاهش توقیف اشخاص در قبال دین مدنی مهریه به یکی از سرلوحه‌های دستگاه قضا و ساختار تقنینی کشور تبدیل شده و تداوم دارد.
زن متهم گفت: برادرم برای پرداخت مهریه همسر سابقش از خانه‌های مردم سرقت می‌کرد، اما یک شب هنگام سرقت بازداشت شد و به زندان افتاد. شاکی پشت شاکی بود که برادرم را شناسایی کرد و رد مال سنگینی به گردن او افتاد. از طرفی هم مهریه سیما را باید می‌داد، ولی مگر چقدر از این دزدی‌ها گیرش آمده بود که هم رد مال بدهد و هم مهریه. من و خواهرم رفتیم از شاکی‌ها رضایت بگیریم، اما آن‌ها پول‌هایشان را می‌خواستند. راه دیگری نداشتیم، با خواهرم فکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که ما هم سرقت کنیم.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کلاهبرداری میلیاردی با شگرد دعانویسی و رمالی/ ۶ کشته در برخورد شاخ به شاخ ۲ پرشیا/ نقشه اخاذی دختر طمعکار از صاحبکار ثروتمند/ کشف عتیقه‌های ۳ هزار ساله در یک خانه مسکونی/ ارتباط پنهانی به قیمت جان مرد جوان ختم شد/ پرداخت مهریه همسر دوم مرا ورشکست کرد/ ۲۵ سال زندان برای بادیگارد‌های اسیدپاش!‌/ نمی‌خواستم دوستم را بکشم
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت خشکسالی و سیل به کشاورزان برآورد شده، اما هنوز تا امروز مبلغی به آنها پرداخت نشده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جریان این طرح تاکید کردیم که اگر فردی مهریه همسرش را دارد و نمی دهد، باید زندانی شود و فردی هم که استطاعت پرداخت مهریه را ندارد، باید کار کند و بدهی همسرش را پرداخت کند.
کمتر از یک ماه پیش در خبری از مجلس شورای اسلامی اعلام شد که قرار است به مهریه مالیات تعلق بگیرد. نمایندگانی که به دنبال تصویب این طرح هستند به رسانه‌ها گفتند که اگر مهریه بالا باشد، هنگام ثبت عقدنامه، از مهریه مالیات گرفته می‌شود. بر اساس این قانون، تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت یا همان مالیات است. افرادی که مهریه آنان ۱۵ تا ۱۰۰ سکه است، ۱٫۱ درصد مالیات باید پرداخت کنند. یعنی افرادی که ۱۵ تا ۱۰۰ سکه مهر می‌کنند باید یک سکه را به‌عنوان مالیات به دولت بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ