نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و مسئولان اجرایی که برای صدور کالابرگ الکترونیکی کاری نکردند، می‌خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در بازدید از رسانه ملی گفت: کار ما در دولت و کار شما در رسانه ملی باز کردن گره‌های ذهنی مردم و به‌ویژه جوانان است.
از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست چراکه امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند و بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند. مسکن باید به صورت ویلایی احداث شود.
دبهادری جهرمی اظهار داشت: ما هر سال قیمت تمام شده میانگین محصولاتمان ۳۷ درصد از سال قبل گران تر است، یعنی هر سال ۳۷ درصد سفره مردم کوچک تر می شود، آمارها هم همین را می گوید اما می گوییم در ابتدای دولت هر سال ۸۰ درصد سفره کوچک تر می شد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولویت دولت و مجموعه قوا و عناصر موثر امسال باید مهار تورم و رشد تولید باشد و هرکس در حد امکانات قانونی و سخت افزاری و نرم افزاری که دارد باید کمک کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سیستم‌های ایجاد کالابرگ در سراسر کشور را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کرده تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب بخرند.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در کنار ۳۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه‌ای که در سال آینده پرداخت می‌شود، کالابرگ الکترونیکی نیز باید عملیاتی شده تا مردم ۱۲ قلم کالای اساسی را خریداری کنند.
نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش نجومی قبوض گاز خانگی انتقاد کرد.
لایحه بودجه سال آینده با نقاط قوت و ضعف همراه است. بودجه ای که در موضوعات معیشتی و اقتصادی بیش تر مورد توجه مردم و کارشناسان است. به گونه ای که یکی از چالش های مدنظر، ماندگاری یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ در سال آینده است؛ این در حالی است که رقمی که دولت برای یارانه درنظر گرفته است نسبت به سال قبل بدون تغییر است.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت سیزدهم در بخش یارانه نقدی، سقف ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته است؛ رقمی که تغییر چندانی نسبت به بودجه امسال ندارد و به نظر می‌رسد، سیاست دولت، عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی باشد. هرچند در هفته‌های پایانی سال جاری نیز همچنان موضوع کالابرگ به سرانجام نرسیده است.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد یارانه نقدی آب رفته است، گفت: دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در طرح کالابرگ قیمت کالاهای اساسی نباید بیشتر از شهریور ۱۴۰۰ به مردم عرضه شود و دولت باید مابه‌التفاوت آن را به شکلی برای مردم جبران کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش بهره‌وری را رویکرد اصلی مدیریت شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه عنوان کرد.
نگاه دولت این است که وقتی ۸۵ میلیون جمعیت نخبه داریم، اگر حرفشان را نشنویم، خودمان را از شنیدن آن‌ها محروم کرده‌ایم. اگر بخواهیم یک تحلیل راهبردی از حوادث اخیر داشته باشیم، باید ببینیم در ایام اخیر، سطح منطقه و جهان چه حوادثی رخ می‌داد.
دانشگاه باید جواب‌گوی مردم شهر باشد نه پاسخ‌گوی دولت، همین حس پاسخ‌گویی باعث ارتقای کلاس درس و تحقیق دانشگاه می‌شود. همین شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ببینید؛ اگر استفاده شوند و فیلتر نباشد، رکن مطالبه‌گری هستند. همین مطالبه‌گری دانشگاه را به تعادل می‌رساند و بازار دانش متعادل می‌شود؛ همان نظریه معروف دست پنهان آدام اسمیت، دانشگاهی که کیفیت تولید نکند، کسی به آن مراجعه نمی‌کند مثل تمام دنیا. این دانشگاه پاسخ‌گو و باکیفیت و جواب‌گو به درد‌های مردم است که از آن استقبال می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نظر مجلس این است که کالابرگ باید اجرایی شود، در حالی که زیرساخت آن تا به امروز آماده نبود و در نتیجه یارانه نقدی پرداخت کردیم. البته نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بالای ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی را می‌خواهند و حتما دولت و مجلس بهترین شیوه را برای حمایت‌های یارانه‌ای انتخاب خواهند کرد.
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد!
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت: مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن حوزه فرهنگ و مردمی شدن سیاست داخلی و خارجی باید دنبال شود.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن بازدید از شرکت سایپایدک از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت و در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سازمان خدمات پس از فروش سایپا نکاتی در جهت بهبود روند خدمات دهی به مشتریان بیان کرد.
مراکز معاینه فنی در روز عید فطر تعطیل است
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: درآمد دولت از حذف ارز ترجیحی ثابت می‌ماند، اما به واسطه افزایش قیمت‌ها تعهد بالاتری را در قالب کالابرگ باید در حق مردم ادا کند.
بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ اولین موضوعی بود که امروز در دستورکار امروز صحن قرار داشت که اجرای آن با موافقت ۱۶۱ نماینده حاضر در جلسه همراه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ