آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره‌بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳ مردادماه) پهپاد جنگی آزمایشی والکری نیروی هوایی آمریکا برای اولین‌بار با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآمد و یک پرواز سه‌ساعته را با موفقیت در فلوریدا به پایان رساند.
سرمربی استقلال ملاثانی تاکید کرد همه خوزستان باید برای موفقیت این تیم تلاش کنند.
شرکت ویرجین گلکتیک برای دومین بار ماموریت تجاری موفقیت آمیز به فضا انجام داد و ۶ نفر را به مرز فضا برد.
یک فضانورد روس پرواز آزمایشی روی یک بازوی رباتیک را انجام داد. این فرایند بخشی از یک پیاده روی فضایی موفقیت آمیز در خارج ایستگاه فضایی بین المللی بود.
«ثور» نخستین کسی است که به دور دنیا و تمام کشورهای جهان بدون بازگشت به خانه سفر کرد.آقای پدرسون در وبلاگ خود نوشت: «سه نفر تا کنون توانسته‌اند به هر کشوری دوبار سفر کنند. دونفر تا به امروز از تمام کشورها بدون بازگشت به خانه‌شان در میانه سفر، بازدید کرده‌اند و امروز، یک نفر توانست بدون پرواز به تمام کشورهای دنیا سفر کند. چه می‌توانم بگویم؟ برای نفر دوم آرزوی موفقیت می‌کنم.»
شرکت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک روز پنجشنبه توانست نخستین پرواز فضایی تجاری ۹۰ دقیقه‌ای خود را با موفقیت انجام دهد. گروهی از دانشمندان ایتالیایی در ارتفاع ۸۳ کیلومتری از سطح زمین توانستند برای دقایقی بی‌وزنی را تجربه کنند.
روز هفدهم دسامبر سال ۱۹۰۳، برادران رایت بالآخره موفق شدند. بعد از بیش‌از ۴ سال تلاش و ده‌ها سال مشقت و زحمتی که سایر آچاربه‌دست‌های جاه‌طلب برای‌شان ایجاد کرده بودند، اورویل و ویلبر توانستند با پرواز به مدت ۵۹ ثانیه در ارتفاع ۸۰۰ فوتی در کارولینای شمالی، نخستین پرواز با پرنده رایت را محقق کنند.
موشک جدید شرکت راکت لب به نام HASTE به طور موفقیت آمیز در ۱۷ ژوئن یک پرواز آزمایشی انجام داد. این ابزار در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از موشک الکترون همین شرکت است.
هواپیمای ترابری سیمرغ، ساخته ی متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با موفقیت تست پروازی خود را پشت سر گذاشت.
بر اساس ادعای یک رسانه روسی، کریمه توسط حداقل شش پهپاد مورد حمله قرار گرفت که دو فروند از آن‌ها با موفقیت به اهداف خود رسیدند. این رسانه همچنین مدعی شد که پهپاد‌های شرکت کننده در این حمله Mugin-۵ بوده اند. علاوه بر این، مقامات رسمی کریمه تایید کردند که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را که بر فراز این قلمرو پرواز کرده بودند، رهگیری کردند. یکی از پهپاد‌ها سرنگون شد و دیگری از طریق جنگ الکترونیک خنثی شد.
هواپیمایی با ۴۰ صندلی مسافربری با سوخت هیدروژن به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع ۳۵۰۰ پا از سطح دریا رسید.
بعد از درخشش داوید دخیا، دروازه‌بان منچستریونایتد، در فینال جام اتحادیه و موفقیت او در بسته نگه داشتن دروازه تیمش سرمربی شیاطین سرخ یک پیراهن ویژه به رسم یادبود به او اهدا کرد.
روز گذشته پرواز استراتژیک دومین نسخه به روز شده جنگنده غولپیکر اتمی روسیه در ماه‌های گذشته در اطراف مواضع ناتو، در میانه جنگ اوکراین باری دیگر به راس اخبار رسانه‌های جهان رفت. چند ماه قبل بود که شرکت دولتی یونایتد ایرکرفت روسیه اعلام کرد که نخستین نسخه بروزرسانی شده بمب‌افکن استراتژیک توپولف تو ۱۶۰ بروزرسانی با موفقیت آزمایش شده و به پرواز درآمده است.
این موشک شرکت لاکهید مارتین تمام مراحل پرواز خود را با موفقت طی کرد. این آخرین آزمایش موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بود که داده‌های مهمی را در زمینه فناوری مافوق صوت به نیروی هوایی ارائه می‌دهد.
جنگنده مافوق صوت KF-۲۱ کره جنوبی پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.
یک هواپیمای مجهز به موتور هیدروژن-برقی به نام « دورنیر۲۲۸» برای نخستین بار در انگلیس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز انجام داد.
در پی پرواز موفقیت آمیز نخستین هواپیمای جنگنده بدون سرنشین ترکیه مراسم جشنی از سوی شرکت سازنده این هواپیما برگزار شد.
نخستین جنگنده جت بدون سرنشین ترکیه تست پروازی خود را با موفقیت انجام داد.
در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.
آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره‌بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.
آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره‌بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.
موشک آلفا متعلق به شرکت «فایرفلای آئرواسپیس» نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و به طور موفقیت آمیز چندماهواره را به مدار زمین رساند.
‏ قایق برقی دوزیست سی‌گلایدر (Seaglider) که توسط شرکتی موسوم به ریجنت (Regent) ساخته شده است، اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و توانایی خود را در شناور ماندن روی آب و پرواز همزمان به نمایش گذاشت. بدنه V شکل زیرین و بالاتنه شبیه به هواپیمای سی‌گلایدر به آن اجازه می‌دهد تا مانند یک قایق روی سطح دریا به آرامی حرکت کند و با افزایش سرعت بتواند به هوا بلند شود و پرواز کند. سی‌گلایدر می‌تواند با بلند شدن از سطح آب به راحتی روی آب پرواز کند. علاوه بر این، اصطکاک را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و انرژی مورد نیاز برای حرکت در آب را پایین می‌آورد.
شرکت «سامسون اسکای» پس از ۱۴ سال طراحی، تحقیق، توسعه و جذب سرمایه، اعلام کرد که خودروی پرنده Switchblade با موفقیت آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته و آماده پرواز است. خودروی پرنده Switchblade از نظر فنی یک موتور سیکلت سه چرخ با بال‌های تاشو است. این خودرو فضایی برای راننده و یک مسافر ارائه می‌دهد و می‌تواند هم در جاده رانندگی کند و هم از بال هایش برای برخاست و فرود در باند فرودگاه استفاده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ