وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولتی ماندن اقتصاد و حکم‌فرمایی دولت بر بسترهای تولید کشور، مانعی جدی برای توسعه در کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرشادان بیان کرد: اگر هیات دولت سیاست حذف ارز ترجیحی و طرح کمک معیشتی را مانع گرانی نان، دارو و بنزین می‌داند مبارک است، اما وقتی قیمت یک کیلو گوشت مرغ به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد یعنی دولت در سیاست اقتصادی اش اشتباه کرده، قیمت‌ها در بازار سرسام آور و نا امیدکننده است، قدرت خرید مردم پایین نیامده، قدرت خرید مردم سقوط کرده است.
در طول تاریخ با بسط حمایت‌گرایی در اقتصاد، قدرت اقتصادی به‌طور پیوسته رو به وخامت رفته است. مقررات‌زدایی، سهولت کسب‌وکار، حقوق مالکیت، آزادی رقابت اقتصادی، کاهش ادراک فساد و رقابت‌پذیری جهانی هرکدام درجای خود می‌توانند عامل یا مانع رشد و توسعه باشند و لذا در سایه یک حکمرانی درست این عوامل می‌توانند در خدمت رشد و توسعه کشور باشند؛ چیزی که متاسفانه به‌دلیل اقتصاد دولتی و نیمه‌دولتی سرشار از رانت ناشی از دخالت در اقتصاد، مهم‌ترین مانع ارزش افزوده و پیشرفت سریع کشورمان شده است.
یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ نهاد مختلف در زمینه خودرو تصمیم‌گیر هستند که این مسئله هرگونه تصمیم‌گیری و پیگیری واحد را دشوار کرده است.
ورامین- سخنگو و دبیر هیات دولت گفت: دولت برای رفع مشکلات اقتصادی معطل چند کشور غربی نخواهد ماند.
رئیس جمهور گفت: همه مسئولان و بخش‌های دولتی موظف به تسهیل فضای کسب و کار در اقتصاد دیجیتال و رفع موانع در این حوزه هستند.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
شمخانی امارات متحده عربی و شیخ‌نشین دوبی را از جمله بازیگران موثر در تحولات اقتصادی و تجاری منطقه خواند و گفت: دولت سیزدهم با اتخاذ راهبرد همسایه‌محوری مصمم به عبور از موانع تصنعی و تحمیلی است که در مسیر توسعه روابط کشور‌های منطقه ایجاد شده است. گفتگو‌های انجام‌شده در این سفر با مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، بانکی و امنیتی امارات، چشم‌انداز بسیار روشنی را در زمینه ایجاد جهش در روابط دو جانبه و چند جانبه نوید می‌دهد.
سخنگوی دولت گفت: اقدامات غیر انسانی و منزجرکننده برای القای ناامنی در مراکز رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی ایران مانع رشد ‎دختران ایران نخواهد شد.
اجرای قانون حساب واحد خزانه با ایجاد شفافیت، انضباط‌بخشی به فرایند بودجه‌ریزی و کاهش اتلاف و انحراف در بودجه دولت، گامی در اجرای عدالت در تخصیص اعتبارات دستگاه‌ها و رفع تبعیض اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.
رئیسی با اشاره به مانع تراشی‌ها و فشار‌های مستمر و پیچیده دشمن، از تلاش دولت مردمی برای پیشرفت کشور و رفع دغدغه‌های مردم گفت و اظهار داشت: دولت از سویی از موضع عزت در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها حضور یافت و از سوی دیگر کشور را معطل میل و خواسته دشمن نگذاشت و تلاش کرد در عرصه‌های مختلف اقتصادی گشایش ایجاد کرده و با احیای روابط منطقه‌ای و همسایگی، مناسبات و تجارت خارجی را در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها گسترش دهد.
اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیماتی برای رفع موانع پیش‌روی بانک مرکزی در زمینه اعمال مدیریت و برخورد با پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی اتخاذ کردند.
در شرایط حساس کنونی به چنین ظرفیت‌های نیاز داریم و باید مانع از ناامیدی و سوق دادن نخبگان به مهاجرت شویم. در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و انواع چالش‌های بیرونی قرار دارد و دشمنان نظام از هر سو برای نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نقشه می‌کشند، نباید یک مجموعه دولتی از داخل کشور به آن‌ها صدمه بزند.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه حوزه فضا عامل ایجاد ثروت برای کشور هاست، گفت: اقتصاد فضا و کم کردن تدریجی وابستگی آن به سرمایه‌گذاری های دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو ندارد و این کار تاثیر اقتصادی خوبی دارد.
صالحی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای خروج از زیاندهی باید از بنگاه‌داری فاصله بگیرند، گفت: «با توجه به اینکه بانک‌ها پایه درآمدی خود را بر بنگاهداری تنظیم کرده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به یک عامل مخرب در اقتصاد می‌شوند، کار بانک بنگاه‌داری نیست، در غرب بانک‌ها این کار‌ها را نمی‌کنند. یعنی از این مسائل منع شده‌اند. آن‌ها با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بنگاه‌ها و تجار و بازرگانان می‌دهد، از جمله ضمانت نامه‌های بانکی، ال سی و... درآمد کسب می‌کنند.»
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توسعه کسب و کار‌های دیجیتال را یکی از راهبرد‌های اساسی خود می‌داند، گفت: با تصویب هیات وزیران «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» در سطح دولت تشکیل شده که تمامی اختیارات رییس جمهور و هیات وزیران را برای برداشتن موانع سر راه کسب و کار‌های دیجیتال دارد.
دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: این اقتصاد غلط با برجام نیز حل نمی‌شود چون برجام یک سری موانع را از سر راه بر می‌دارد اما فرمول اقتصادی ما را درست نمی‌کند.
بر اساس اعلام معاون حمل و نقل وزارت راه، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با رفع مانع «گواهی اسقاط» در واردات کامیون های دست دوم اروپایی موافقت کرد.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها مانع خلق پول شود نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد برسد.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه طبیعتا با توجه به وعده‌هایی که رئیس جمهور در زمان برگزاری انتخابات داده، باید زیر ساخت‌های ۲۵ درصد از این وعده‌ها و اجرایی شدن آن‌ها محقق شده باشد، گفت: در این زمینه مباحث اقتصادی ملموس‌ترین جایی است که می‌توان در مورد عمل به وعده‌ها قضاوت کرد، بر اساس برنامه ۵ ساله ششم توسعه، دولت باید در زمینه نرخ رشد اقتصادی، نرخ رشد سرمایه گذاری خارجی، نرخ بهره، نرخ بیکاری و نرخ تورم، همگی این شاخص‌ها را به ۸ درصد می‌رساند.
مدیرعامل فرابورس ایران به تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد.
صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ