معاون مسکن و ساختمان گفت: برنامه ساخت مسکن در روستاها، شهرهای کوچک و شهرهای جدید جزو راهبردهای وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن متقاضیان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت راه‌ و شهرسازی، ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «طرح مسکن ۲۵ متری وزارت راه‌وشهرسازی» کلید خورده است را تکذیب کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و الان زمان مناسبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست و این اقدام منجر به مختل شدن فرآیند ساخت مسکن می‌شود.
راغفر معتقد است: موضوع مسکن یکی از مسائل مهم در خانوارهاست که بخش بزرگی از سبد هزینه‌ای را به خود اختصاص داده، باید برای از بین رفتن مشکلات اصلاحات جدی‌ای در ساختار اقتصادی کشور ایجاد شود. یکی از دلایل عدم همکاری بانک‌ها در تخصیص تسهیلات ساخت مسکن وجود مشکلات و بی نظمی‌های مالی است.
راغفر معتقد است: موضوع مسکن یکی از مسائل مهم در خانوارهاست که بخش بزرگی از سبد هزینه ای را به خود اختصاص داده، باید برای از بین رفتن مشکلات اصلاحات جدی ای در ساختار اقتصادی کشور ایجاد شود. یکی از دلایل عدم همکاری بانک ها در تخصیص تسهیلات ساخت مسکن وجود مشکلات، بی نظمی های مالی است.
در برنامه هفتم توسعه به رشد تولید مسکن توجه ویژه ای شده است که با توجه به نبود زیرساخت ها این امر با مشکلات زیادی رو به رو است.
رئیس جمهور در نشستی با فعالان دانشجویی به برخی شبهات درباره شائبه بنگاه‌داری دولت، برنامه دولت برای منضبط کردن نظام پولی و بانکی کشور، مولدسازی، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن و غیره پاسخ گفت.
عضو کمیسیون عمران گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن باید اول بازار مصالح ساختمانی را به ثبات رساند بعد برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کرد.
شهردار تهران درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه ساخت مسکن در سال گذشته و برنامه‌های قرارگاه مسکن در سال جاری توضیحاتی داد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای قانون جهش تولید مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست و دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد باید برنامه جدی داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: توجه به قانون جوانی جمعیت، ارائه مشوق‌های مالیاتی، تامین اعتبار برای ساخت مسکن و کاهش تعرفه گمرکی کالاهای اساسی از نکات مثبت لایحه بودجه است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام تدوین بسته سرمایه‌گذاری در ساخت برای شهرهای جدید، از برنامه ریزی برای ۱۸ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ساخت مسکن یک طبقه ای در شهرهایی که امکان آن وجود دارد، گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار زمین در شورای برنامه ریزی استانها مراحل الحاق به شهرها را طی میکنند.
نماینده مجلس گفت: دولت با یک برنامه ریزی دقیق می تواند مشکلات نهضت ملی مسکن را برطرف سازد.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
اکبر نیکزاد گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم در برنامه ساخت بنیاد قرار دارد که از این تعداد عملیات ساختمانی ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آغاز شده است.
کارشناسان حوزه مسکن بر این باورند، با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است، وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
کارشناسان حوزه مسکن معتقدند با متوقف کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه، این وام حتی در صورت اجرایی شدن در سال ۱۴۰۱، کفاف ساخت ۴۰ مترمربع را نیز ندارد و ضروری است وام ساخت مسکن روستایی، به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
فرمانده کل ارتش از آغاز ساخت ۶۴ هزار واحد خانه شخصی برای کارکنان خبر داد و گفت: در پایان این برنامه، همه کارکنان فاقد مسکن بالای ۲۰ سال خدمت صاحب خانه خواهند شد.
شهردار تهران پس از نشستن بر مسند شهرداری پایتخت ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد و پیش بینی میشود تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جواز شود.
برنامه «رو در رو» درگفتگو با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور به بررسی عملکرد و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی درخصوص ساخت مسکن و ساماندهی بازار مسکن می پردازد.
در نشست سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با شهردار منطقه ۱۴، آخرین وضعیت تحقق برنامه های قرارگاه جهادی تأمین مسکن پایتخت و ظرفیت های موجود در این منطقه مطرح شد و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ساخت یک و نیم میلیون واحد مسکن را در دست اجرا داریم و برنامه ما این است تا پایان شهریور سهم زمین ۴ میلیون واحد را در طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید یک میلیون واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود، که در مرحله نخست ۵۰۰ هزار واحد در شرف انجام کار است.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ