سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را رد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که ایران میزان انباشت اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده است.
این شبکه به دلیل وابستگی امنیتی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تلاش رسمی برای بازتولید آشوب و جنگ داخلی در ایران، توسط وزارت اطلاعات به عنوان شبکه‌ای تروریستی تلقی شده بود که گفته می‌شود با توافق میان ایران و عربستان، عوامل این شبکه تلاش داشتند تا از طریق رژیم صهیونیستی به تأمین مالی خود بپردازند.
این پهپاد از منطقه جاسک در داخل آب‌های سرزمینی ایران برای مقابله با یک لنج آموزشی پرواز کرد.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو در واکنش به ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، از تعمیق روابط این دو کشور باز هم ابراز نگرانی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت به نقل از منابعی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جداگانه درخصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران منتشر نمی‌کند در توییتی نوشت که به این مسئله در گزارش فصلی آژانس اتمی درخصوص ایران رسیدگی خواهد شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار یاوه گوئی درباره اینکه اجازه تقویت حضور ایران را در مرزهای شمالی این رژیم نمی دهد، مدعی شد که حمله هفته گذشته به کشتی اسرائیلی کار ایران بوده است.
روزنامه «گاردین» مدعی شد: ایران با استفاده از شناور‌ها در دریای خزر و نیز یک هواپیمایی مسافربری دولتی، انواع جدیدی از پهپاد‌های پیشرفته مسلح و دوربرد را به روسیه منتقل می‌کند تا از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.
این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
براساس ادعای وال‌استریت ژورنال، عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است و بر همین اساس، ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه خاورمیانه، سطح آماده باش را افزایش داده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به ادعای جدید وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ریاض اطلاعاتی را با واشنگتن درباره حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی داخل عربستان به اشتراک گذاشته واکنش نشان داد.
وزارت امور خارجه آمریکا به داستان سرایی جدید روزنامه وال استریت ژورنال علیه ایران واکنش نشان داد.
وزارت امور خارجه آمریکا به داستان سرایی جدید روزنامه وال استریت ژورنال علیه ایران واکنش نشان داد.
یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: ما نگران این تهدید هستیم و از کانال های نظامی و اطلاعاتی با مقامات سعودی دائما در ارتباطیم.
ایران ادعای نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس در نشست شورای امنیت را رد کرد.
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به این سازمان، مواضع برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه ایران در مورد فروش پهباد به روسیه برای استفاده مقابل اوکراین را رد و محکوم کرد.
روزنامه دولت مدعی شد: یک مسأله هم این است که زندان اوین، محل نگهداری جاسوس‌های دوتابعیتی یا جاسوس‌های دارای تابعیت کشور‌های غربی است. این نیز به نوبه خود واقعیتی بود که طراحان، جریان‌های رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی و میدانی اغتشاشات اخیر از نظر دور نداشتند.
نشریه آمریکایی پولیتیکو مدعی شد در نامه ارسالی به سفرای اتحادیه اروپا گفته شده است که مجازات ایران «تاثیر زیانباری بر روابط ایران و اروپا که در حال حاضر در شکننده‌ترین وضعیت است خواهد داشت.»
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اتفاق یکدیگر در کنار آلبانی در پی حمله به زیرساخت‌های اطلاعاتی این کشور ایستاده‌ایم. آلبانی و دیگر متحدان، دولت ایران را مسئول این حمله سایبری می‌دانند.
بولتون در واکنش به این ادعاها گفت: «این مسئله به من کمک می‌کند درک بیشتری به دست بیاورم که رژیم مستقر در تهران قادر به انجام چه کارهایی است.»
یک مقام وزارت خارجه ادعای وال استریت ژورنال را تایید نکرد و گفت: با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم.
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری جام ملت‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ فوتسال آسیا و همچنین زمان جام باشگاه‌های فوتسال این قاره را اعلام کرد.
روزبه وثوق احمدی ادعای فغانپور درباره شکستن رای غرامت ویلموتس را تکذیب کرد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ