شوک درمانی علاج معضلات سلامت نیست، حداقل در این مسیر باید گام به گام حرکت کرد، با طمانینه، با رصد نتایج، از پله اول ناگهان به پله آخر پریدن قربانی می‌گیرد. سر و دست و پای شکسته عاید می‌کند، شعری نگوییم که در قافیه آن بمانیم، حداقل تکرار نکنیم. کمیسیون قیمت‌گذاری جای قافیه بندی این‌سروده‌ها و بداهه‌ها نیست، ابرکمیسیون‌ها هم نمی‌توانند به این شتاب منطقی سازی قیمت‌ها را سامان دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موضوع کمبود برق، گزاره مهم دیگری بود که دلیل این تعطیلات عنوان شد. این گزاره با توجه به اینکه اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌ها قادر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی نبوده، جدی‌تر گسترش پیدا کرد. اما سخنگوی شرکت دولتی برق ایران، با تکذیب اینکه تعطیلی به دلیل کمبود برق بوده است، اعلام کرد: «نیروگاه‌های کشور ظرفیت کافی دارند.» ساعاتی پس از این تکذیبیه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم هم با انتشار پستی در توییتر نوشت: «باتوجه به گرمای بی‌سابقه، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی سراسری موافقت کرده است.»
شرکت‌های دارویی برای تولید هرچه بهتر دارو پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی دارند، دستورالعمل‌هایی که ممکن است با قطع مکرر برق نقض شود یا در بهترین حالت برای تامین آن‌ها قیمت دارو افزایش پیدا کند.
هیچ کشوری از بنفش استفاده نکرده، چون تا دهه ۱۸۰۰ میلادی رنگ بنفش از وزن معادل آن با طلا گران قیمت‌تر بود. خاص بودن و گران بودن رنگ بنفش به خاطر کمبود و گرانی رنگدانه‌ای است که در آن به کار رفته است. بنفش سال‌ها نماد خاندان سلطنتی، قدرت و ثروت بوده، به طوریکه ملکه الیزابت همه مردم عادی را از پوشیدن لباس بنفش منع کرده بود
مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن موتور نداریم، گفت: عرضه در برخی از فروشگاه ها نسبت به قیمت مصوب بالاتر است و ما به دنبال سامان دهی این بخش هستیم.
سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌ای در خصوص گرانی و کمیاب شدن بلیت هواپیما توضیح داد.
سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌ای در خصوص گرانی و کمیاب شدن بلیت هواپیما توضیح داد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ایرلاین ها مقصر کمبود و گرانی بلیت هواپیما نیستند و سازمان هواپیمایی هم با متخلفین برخورد می کند.
اهواز - رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان ضمن تشریح دلایل کمبود و گرانی مرغ در خوزستان، یکی از علل آن را کم بودن تولید نسبت به تقاضای مرغ در استان دانست.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
رئیس انجمن سیمان با بیان اینکه سیمان گران نشده و عرضه هم کم نیست، گفت: ما نگفتیم کارخانجات سیمان تعطیل شده اند بلکه گفتیم گاز ۵۴ شرکت قطع شده و تولید با استفاده از مازوت انجام می شود.
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی پلیمری وزارت صمت گفت: به دلیل کاهش تولید روغن موتور در ۲ واحد اصلی تولیدکننده، با کمبود و افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه شدیم که الته به زودی مشکل حل می شود.
این روز‌ها کمبود دارو و گران شدنش داد همه را درآورده و حیات بسیاری از بیماران را به خطر انداخته است. تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی نیز در سایه این وضعیت حال و روز بهتری ندارند. این در حالی است که اهمیت این محصولات پزشکی بر کسی پوشیده نیست. تبعات و ضربات ورود قاچاق این تجهیزات و تقلبی بودن‌شان را هم بیمارانی تحمل می‌کنند که به این دستگاه‌ها نیاز مبرم دارند. آن‌ها با وجود آنکه پول قابل‌ملاحظه‌ای می‌پردازند، در استفاده کردن از این دستگاه‌ها با مشکلات متعدد روبه‌رو می‌شوند.
این پرسش قدیمی عصر فضا است: فضانوردان چگونه در فضا از توالت استفاده می‌کنند؟ در خارج از سیاره و به دلیل کمبود گرانش، اساسی‌ترین فرایندهای بیولوژیکی انسان چالش‌برانگیز می‌شوند.
متصدیان داروخانه ها می‌گویند: برخی شرکت‌های داروساز قبل از گرانی دارو، دست به دپو زدند و دارو توزیع نمی‌کردند و الان با کمبود دارو مواجهیم. مردم از شهر‌های مختلف برای تهیه یک داروی ساده به ما مراجعه می‌کنند. هفته‌ای یک بسته آنتی بیوتیک به ما داده می‌شود!
سوال ملی رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر بهداشت در خصوص علت تعدیل کادر بیمارستانی و همچنین کمبود داروی بیماران خاص و عدم نظارت بر افزایش شدید قیمت دارو.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ نداریم، گفت: قیمت مرغ کماکان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ و تخم‌مرغ نداریم، گفت: قیمت مرغ کماکان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و افزایشی در قیمت مرغ و تخم‌مرغ نداریم.
چند وقتی است که بازار روغن موتور در سراسر کشور از کمبود و گرانی رنج می برد، با این حال اگرچه اوضاع در استان تهران تا حدودی کنترل شده اما بازار سایر استانها هنوز نابسامان است.
همزمان با مدیریت توزیع بدون وقفه سوخت در کشور با استفاده از ذخایر موجود، برای جلوگیری از کمبود سوخت در کشور و کنترل قاچاق، نشست‌های کارشناسی مفصلی در سطح وزارت نفت، دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی برگزار شده تا راهکار‌های مناسبی برای کنترل مصرف و به خصوص قاچاق سوخت بدون تحمیل هزینه به مردم اندیشیده شود.
بانک‌ها سود‌های هنگفتی از مردم می‌گیرند و نام این کار را جز ربا، چیز دیگری نمی‌توان گذاشت همچنین تولید، تولیدکنندگان به دلیل بدهی به بانک متوقف شده، چون بانک کار کارخانه را به دلیل این بدهی متوقف کرده است و خود این بانک‌ها عامل توسعه و ترویج ربا شده‌اند و متاسفانه برخورد بانک‌ها سبب شده مردم به اسلام و نظام بدبین شوند؛ لذا باید جلوی زیاده‌خواهی بانک‌ها را گرفت.
بانک‌ها سودهای هنگفتی از مردم می‌گیرند و اسم این کار را جزء ربا چیز دیگری نمی‌توان گذاشت همچنین تولید، تولیدکنندگان به دلیل بدهی به بانک متوقف شده چراکه بانک کار کارخانه را به دلیل این بدهی متوقف کرده است و خود این بانک‌ها عامل توسعه و ترویج ربا شده‌اند و متاسفانه برخورد بانک‌ها سبب شده مردم به اسلام و نظام بدبین شوند لذا باید جلوی زیاده‌خواهی بانک‌ها را گرفت.
بانک‌ها سودهای هنگفتی از مردم می‌گیرند و اسم این کار را جزء ربا چیز دیگری نمی‌توان گذاشت همچنین تولید، تولیدکنندگان به دلیل بدهی به بانک متوقف شده چراکه بانک کار کارخانه را به دلیل این بدهی متوقف کرده است و خود این بانک‌ها عامل توسعه و ترویج ربا شده‌اند و متاسفانه برخورد بانک‌ها سبب شده مردم به اسلام و نظام بدبین شوند لذا باید جلوی زیاده‌خواهی بانک‌ها را گرفت.
سازمان بازرسی به دنبال دلایل اختلال در سامانه یکپارچه خودرو، با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌ صراحت از پذیرش مسئولیت در خصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو خودداری نموده است، از وزیر صمت توضیح خواست.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره علت بروز مشکلاتی در اجرای طرح دارویاری اظهار کرد: علت آن است که یا پول ندارند و یا این‌که دیر به دیر پول می‌دهند و یا اصلا درست پول نداده و به مریض می‌گویند که بعدا بیا پولت را بگیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ