منابع مطلع از رای گیری روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون پیش نویس قطعنامه روسیه درباره آزمایشگاه های بیولوژیک در اوکراین خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت کنندگان در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند که سوئد و دانمارک با اعطای مجوز به عاملان هتک حرمت قرآن کریم، قطعنامه شورای امنیت درباره صلح و امنیت جهانی را نقض می‌کنند.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشستی با محوریت اوکراین خبر داد.
رابرت وود نماینده آمریکا در این نشست از اعضای شورای امنیت خواست تا در رای گیری خود به اوکراین اجازه دهند در جلسه شورای امنیت با موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ صحبت کند.
رابرت وود نماینده آمریکا در این نشست از اعضای شورای امنیت خواست تا در رای گیری خود به اوکراین اجازه دهند در جلسه شورای امنیت با موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ صحبت کند.
ایرنا نوشت: «باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، به مناسبت ریاست دوره‌ای کشورش در ماه جاری میلادی بر شورای امنیت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی لندن از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و ادعای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای با تکرار ادعا‌های غرب افزود: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است
همزمان با ریاست انگلیس در شورای امنیت، نشست دوره‌ای این شورا درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص ایران و بررسی پانزدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این باره تشکیل خواهد شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا سه‌شنبه در نظر دارد طی نشستی آخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دهد.
روزنامه اعتماد نوشت: چه قائل به این باشیم که گزارش‌های مسمومیت ناشی از استرس و اضطراب و جو روانی است، چه مایل باشیم تصور کنیم که یک عملیات پیچیده تروریستی در جریان است، حالا دیگر وقت آن رسیده که شورای امنیت ملی در مورد این وضعیت استثنایی تشکیل جلسه دهد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است جمعه هفته جاری با موضوع تحولات اوکراین نشستی را برگزار کند.
منابع رسانه ای اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل اواخر وقت پنج شنبه شب درباره مسجد الاقصی و هتک حرمت مستمر این مسجد توسط رژیم صهیونیستی، نشست اضطراری برگزار می کند.
سفیر روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره بررسی قطعنامه هسته ای ۲۰۱۵ ایران به طرح برخی اتهامات کشورهای غربی واکنش نشان داد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست دوره ای و عادی شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام افزود: امروز همانطور که انتظار می رفت، اعضای شورا بار دیگر حمایت خود را از احیای برجام ابراز کردند و اجرای کامل آن به عنوان تنها اقدام عملی خواستار شدند.
ایروانی توضیح داد: «تمام اتهامات بی‌اساس علیه کشورم را قاطعانه رد می‌کنم. ایران هیچگونه تجهیزات یا فناوری که بتواند به توسعه تسلیحات هسته‌ای کمک کند تولید نکرده است».
وزارت خارجه آمریکا نیز در جدیدترین اددعای خود گفت که ایران با تجهیز روسیه به پهپاد قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر اینکه به تلاش خود برای برقراری آتش بس در سراسر خاک سوریه ادامه می دهد، گفت: قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه دیگر قابلیت اجرایی ندارد.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر اینکه به تلاش خود برای برقراری آتش بس در سراسر خاک سوریه ادامه می دهد، گفت: قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره سوریه دیگر قابلیت اجرایی ندارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه امروز نشستی را برای بررسی آخرین تحولات عراق تشکیل می دهد.
نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان دوشنبه هفته جاری به درخواست روسیه برگزار خواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در مورد مذاکرات نخواهد داشت، گفت: شورا توافق را بررسی و سپس گزارش به مجلس می‌آید.
نشست شورای امنیت درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین برگزار شد.
نشست شورای امنیت درباره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین برگزار شد.
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه درباره سرانجام پرونده هسته ای ایران اظهار می دارد: باید قطعنامه شورای حکام را یک گام تلقی کرد و اگر تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود و وضعیت عادی نگردد ممکن است گام بعدی ارسال پرونده ایران به شورای امنیت باشد و طبیعتا بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت می تواند عواقب ناخوشآیندی به همراه داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ