شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است جمعه هفته جاری با موضوع تحولات اوکراین نشستی را برگزار کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فضای بی‌در و پیکر مجازی ایمان، اعتقاد و امنیت روانی جامعه را مورد هجوم قرار داده است.
ایرنا نوشت: «باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک، به مناسبت ریاست دوره‌ای کشورش در ماه جاری میلادی بر شورای امنیت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی لندن از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و ادعای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای با تکرار ادعا‌های غرب افزود: ما نگران این اقدامات ایران هستیم. این کشور سه برابر بیشتر از حداقل مقدار مورد نیاز اورانیوم غنی شده برای ساخت یک سلاح هسته‌ای، اورانیوم ذخیره کرده است
در هفته جاری، نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.
آیت الله خامنه‌ای چهره شناخته شده‌ای بود؛ هم در ریاست جمهوری و هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای عالی امنیت ملی، شورای دفاع، در جبهه در خطابه و خطبه و هم نماز جمعه و هم این‌که از نظر فکر، فهم، فقه و امثال این‌ها چهره شناخته شده‌ای بودند و فردی ناشناخته نبودند که از انتخاب ایشان شگفتی و تعجب داشته باشیم.
دریادار علی اکبر احمدیان در سال ۱۳۴۰ در شهرستان «شهر بابک» استان کرمان متولد شد. احمدیان در سال ۱۳۶۴ و با صدور حکم تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل نیرو‌های سه گانه سپاه به ریاست ستاد نیروی دریایی سپاه منصوب شد. وی از جمله کسانی بود که در ایده ایجاد یک نیروی دریایی جدید و «عملیات دریایی مقابله به مثل» نقش اساسی ایفا کرد.
ایروانی در نامه به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بی وقفه ادامه می‌دهد.
بمب افکن‌های آمریکایی بامداد جمعه به مرکز جمع آوری غلات و مرکز توسعه روستایی واقع در محله "هرابش" در شرق دیرالزور حمله کرده بودند که موجب آتش سوزی در این مکان شده و خسارت‌هایی به آن وارد آمده بود.
همان‌گونه که مهمترین تکنیک روانی به‌کار گرفته شده در جریان «اغتشاشات»، اکثریت‌نمایی با هدف القاء توهم بی‌شمار بودن بود و البته خروش چند ده میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این سناریو را خنثی کرد، در ماجرای مسمومیت‌ها هم، این رسانه‌ها می‌کوشند این‌گونه القاء کنند که جمع کثیری از دختران دانش‌آموز در سراسر کشور هدف حمله شیمیایی! قرار گرفته‌اند.
نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: در صورت عدم برائت رسمی دولت ‎اوکراین، تبعات سنگینی برایشان در پی خواهد داشت.
«محمدعلی زلفی‌گل» روز جمعه در گفت وگوی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها با بیان اینکه این قطعی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و از این بابت پوزش می‌طلبم، تاکید کرد: این مصوبه شورای امنیت کشور بوده و قانونا باید اجرا می‌شد.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گسل‌های جامعه ما حجاب است. دشمن این گسل را انتخاب کرد. یکی دیگر از گسل‌ها احزاب بود اکثر سران فتنه ۸۸ نیز به نفع این اغتشاش هم موضع گیری کردند. گسل‌های قومی و مذهبی از دیگر موارد مورد استفاده این جنگ ترکیبی بود.
در این جلسه افرادی مانند منوچهر متکی، مرتضی نبوی، محمدرضا باهنر، انسیه خزعلی، زهره الهیان، بهزاد نبوی، غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی، عباس عبدی، معصومه ابتکار و جمعی دیگر از فعالان و چهره‌های سیاسی حضور داشتند.
وزیر امور خارجه گفت: سکوت غیرقابل قبول شورای امنیت در برابر حادثه شیراز نشان داد که برخی قدرت‌ها که از جمله عضو دائم شورای امنیت نیز هستند، هنوز تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.
منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کرند که آمریکا خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در روز جمعه با موضوع آزمایش‌ های موشکی اخیر کره شمالی شده است.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان روایتی از بازدید از زندان اوین بعد از حادثه آتش‌سوزی گفت: جمع بندی ما این است که مقداری ضعف حفاظت فیزیکی در سلول زندان‌ها بوده که باعث اتفاق اخیر در زندان اوین شده است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: براساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه ادعا‌ها و مواضع مغرضانه برخی کشور‌های غربی، بویژه اتهامات بی أساس نمایندگان فرانسه، انگلیس، آلمان، به همراه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد ادعای فروش پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که در نشست روز جمعه گذشته،۲۹ مهرماه، شورای امنیت مطرح شد، را قویا رد و محکوم کرد.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.
ولادیمیر پوتین روز جمعه در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین سخنرانی کرد و گفت: این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، لذا دولت اوکراین باید سریعا آتش‌بس کند و به مذاکرات بپیوندد.
هند و پرتغال به جمع کشورهای درخواست کننده برای اصلاح ساختار شورای امنیت پیوستند.
زارعی کوشا: ما درباره تجمعات در شورای تامین تاکید کرده ایم که با خویشتن‌داری تمام برخورد شود، به هیچ وجه تا جایی که نیاز جدی نباشد برخورد نظامی و انتظامی صورت نگیرد. این تجمعات در روز دوشنبه نیز ادامه داشته و در روزهای قبل خیلی محدود در سنندج و سقز نیز انجام شده است که نیروهای نظامی طبق درخواست ما در شورای تامین عمل کردند. اما در عین حال با افرادی که به صورت مسلح بخواهند امنیت جامعه را برهم بزنند با جدیدت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در شهر هرات افغانستان را محکوم کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با جمع آوری معتادان توانسته‌ایم به صورت نسبی نظم اجتماعی و امنیت را برای مردم محله رضویه برقرار کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ