نخست وزیر فنلاند اعلام کرد کشورهای ترکیه و مجارستان باید هر چه سریعتر درخواست عضویت این کشور در ناتو را  تصویب کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه، روسای سازمان‌های اطلاعات و مشاوران امنیت ملی ترکیه، سوئد و فنلاند پیش از اجلاس ناتو در بروکسل دیدار خواهند کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در سخنانی گفت: سوئد و فنلاند برای رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه گام بردارند.
مذاکرات ترکیه با سوئد و فنلاند درباره پیوستن این دو کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نهم مارس (۱۸ اسفند) از سر گرفته می‌شود.
دبیرکل ناتو اعلام کرد که با رئیس جمهور ترکیه برای برگزاری نشست سه جانبه اواسط ماه مارس میان ترکیه، فنلاند و سوئد به توافق رسیده است.
رئیس جمهور فنلاند می گوید ترکیه باید هر چه زودتر درباره عضویت این کشور و سوئد تصمیم گیری نماید.
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که تا زمانی که سوئد به تعهدات خود عمل نکند، درخواست این کشور را برای عضویت در ناتو تایید نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نگرانی آنکارا درباره حمایت سوئد و فنلاند از سازمان های تروریستی، واقعی است و سوئد باید گام های ملموسی در این زمینه بردارد.
برخی کارشناسان می‌گویند به دلیل نگرانی‌های جدی فنلاند از حمله احتمالی روسیه و اختلافات عمیق میان ترکیه و سوئد این احتمال وجود دارد که فنلاند به تنهایی باقی مسیر عضویت را طی کرده و سوئد را در مواجهه با ترکیه تنها بگذارد.
خبرگزاری اسپوتنیک از به تعویق افتادن مذاکرات میان ترکیه، سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو خبر داد.
واکاوی کشمکش‌ سوئد و فنلاند با ترکیه در مسیر پیوستن به ناتو
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شرط تصویب طرح پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را، استرداد تروریست های ضد دولت آنکارا به این کشور عنوان کرد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ابراز اطمینان کرد که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو با تصویب ترکیه تکمیل خواهد شد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: گام‌های زیادی باید از سوی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو برداشته شود.
وزیر خارجه ترکیه گفت: ما نگرانی‌های امنیتی سوئد و فنلاند را درک می‌کنیم ولی از این دو کشور انتظار داریم افراد مرتبط با سازمان‌های تروریستی را به ما تحویل دهند.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی تاکید کرد: فنلاند و سوئد هنوز به برداشتن گام های جدیدی در راستای پیوستن به ناتو نیاز دارند.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز از برگزاری نشستی با همتایان سوئدی و فنلاندی خود در حاشیه اجلاس وزیران امور خارجه ناتو در شهر بخارست خبر داد.
ناتو تاکید کرد که سوئد و فنلاند باید با افزایش همکاری خود با ترکیه در زمینه مبارزه با گروه‌ های تروریستی، قوانین خود را تشدید کنند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو امروز در آنکارا دیدار و سپس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند.
رئیس جمهور ترکیه گفت که سوئد متعهد شده است ۷۳ نفر را که در فعالیت‌های تروریستی شرکت داشتند به ترکیه تحویل دهد، اما این تعهد هنوز انجام نشده است.
رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی هشدار داد: مادامیکه به وعده‌ های داده شده عمل نشود، مواضع اصولی و مصمم خود را در زمینه عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حفظ خواهیم کرد.
رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی هشدار داد: مادامیکه به وعده‌ های داده شده عمل نشود، مواضع اصولی و مصمم خود را در زمینه عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حفظ خواهیم کرد.
در ادامه روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، امروز مقامات این دو کشور با مقامات دولت ترکیه دیدار می‌کنند تا درباره نگرانی‌های امنیتی آنکارا بحث و گفت‌وگو کنند.
بنا به گفته وزیر دادگستری ترکیه، این کشور درخواست های خود را برای موافقت با الحاق سوئد و فنلاند به ناتو تکرار کرده است.
ترکیب هیئت ترکیه ای حاضر در نشست سه جانبه با سوئد و فنلاند با محوریت الحاق دو کشور مذکور به ناتو، مشخص شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ