نظرسنجی جدید یواس‌ای تودی-ایپسوس نشان داد که ۵۶ درصد از رای‌دهندگان دموکرات مخالف نامزدی مجدد بایدن هستند، گرچه تجربه، دانش سیاسی و تمرکز دولت بایدن بر اتحاد آمریکا را تایید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شرایطی که بایدن، حتی در میان دموکراتها نیز منتقدینی دارد و مورد تمسخر جمهوری خواهان قرار میگیرد، جستجوی یک کاتالیزور دیپلماتیک خاورمیانه ای، می تواند برای تیم بایدن، حکم مُسکن داشته باشد.
نتیجه این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۹۴ درصد جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد رای‌دهندگان مستقل و ۲۱ درصد دمکرات‌ها بایدن را فاقد چابکی لازم برای ریاست‌جمهوری می‌دانند.
بایدن در حال حاضر در جایگاه ریاست‌جمهوری محبوب نیست. میانگین نظرسنجی‌های حمایت از رئیس‌جمهور در وب‌سایت تجمیع داده فایوسرتی‌ایت نشان می‌دهد که حدود ۴۳ درصد از مردم عملکرد او را تأیید می‌کنند و حدود ۵۲ درصد از عملکرد او ناراضی هستند.
تلاش مقامات کاخ سفید و دیگر متحدان برای انتخاب سخنگویان عالی رتبه نشان می‌دهد که بایدن قصد دارد رسما نامزدی دوباره خود در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را اعلام کند.
کریس سانونو، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت نیوهمپشایر گفته است: «در سال ۲۰۲۴ انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در ایالات متحده از نیوهمپشایر آغاز خواهد شد و ملت امریکا تحت یک روند غیراستاندارد دیکته‌شده از سوی جو بایدن و حزب دموکرات قرار نخواهد گرفت.» تحلیلگران معتقدند ادامه مخالفت‌ها در نیوهمپشایر با تقویم دموکرات‌ها باعث خواهد شد ایالت نیوهمپشایر و فرماندار جمهوری‌خواهش عملا وارد نوعی «بازی جوجه» با کمیته مرکزی حزب دموکرات شوند.
حزب دموکرات نگران آن است در حالی که بسیاری از افراد در دهه هشتم زندگی‌شان بانشاط و سرزنده هستند بایدن ممکن است در زمره آن افراد نباشد.
جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت: اکنون که دموکرات‌ها دیگر حکومت تک حزبی در واشنگتن ندارند، نظارت و پاسخگویی در راه است.
جمهوری خواهان مانند آنچه مایک پمپئو می‌گفت، به دنبال این هستند که ایران و آمریکا تمام مشکلات و اختلافات خود را روی میز بریزند و درباره همه مذاکره و توافق کنند و در نهایت ایران تبدیل به یک کشور جدید شود. اما دموکرات‌ها اینگونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند و همه مسائل را دسته بندی کرده‌اند. به این معنی که معتقدند مهمترین مسئله، موضوع هسته‌ای ایران است. پس اول این را حل کنیم بعد به سراغ موضوعات و نقطه‌های اختلافات دیگر مثل مسائل موشکی و ... برویم
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
این روزنامه آمریکایی نوشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کنگره که در دست دموکرات‌ها است، فرصت‌های متعددی برای محاکمه عربستان بابت این جنایات داشتند اما تنها وقت را تلف کردند.
با تشدید حملاتِ دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌جمهور پیشین، موضع‌گیری‌های او هم تندوتیزتر شده و حالا باید منتظر کنش و واکنش‌های آتی این جدال در میدان سیاست آمریکا بود.
برآیند اقدامات بایدن در دوران دو ساله ریاست‌جمهوری باعث شده تا نزدیک به دو سوم دموکرات‌ها برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به شخص دیگری به غیر از او فکر کنند.
انتخابات کنگره در حالی پایان یافت که طبق پیش‌بینی‌ها، دموکرات‌ها اکثریت سنا را حفظ اما مجلس نمایندگان را به جمهوری‌خواهان واگذار کردند؛ شرایطی که دو سال آینده را برای دولت بایدن سخت می‌کند.
پس از پیروزی دموکرات‌ها در سنا، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا علی‌رغم شکست احتمالی در مجلس نمایندگان این کشور می‌گوید از نتایج این انتخابات رضایت کامل دارد.
با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در ایالت نوادا و کسب ۵۰ صندلی در سنا، این حزب اکثریت خود در سنا را حفظ کرد.
با پیروزی نماینده دموکرات‌ها در ایالت آریزونا، هم‌اکنون ۴۹ صندلی در اختیار این حزب قرار دارد و برای کسب اکثریت سنا تنها یک صندلی دیگر نیاز دارند.
در پایان سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مجمع دموکرات‌ها در پنسیلوانیا وقتی که او به لبه صحنه نزدیک شد، کامالا هریس با نگرانی او را عقب کشید و به پشت صحنه هدایت کرد.
شمار زیادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، از رئیس جمهور این کشور خواستند تا هرچه زودتر موضع خود را در قبال اوکراین تغییر داده و به ابزار دیپلماتیک روی بیاورد.
شمار زیادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، از رئیس جمهور این کشور خواستند تا هرچه زودتر موضع خود را در قبال اوکراین تغییر داده و به ابزار دیپلماتیک روی بیاورد.
تنها یک سوم دموکرات‌ها و مستقلان متمایل به دموکرات در آمریکا، خواستار حضور جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴ هستند.
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که اگر دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره مغلوب شوند، «دو سال سخت» در انتظار دولت این کشور خواهد بود.
کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند توافق و بازگشت به برجام انجام شود، اما اسراییل با کمک برخی از اعضای جمهوری خواه تلاش دارد، این اتفاق نیفتد. با این حال الان توپ در زمین آمریکا است که این توافق را بپذیرد یا نه!
فراتر از تمام موارد و ناکارآمدی‌های دموکرات‌ها و دولت بایدن رها کردن یک سال پیش افغانستان به حال خود قرار دارد که باید موجب شرمساری دولت او باشد.
یک منبع آگاه خبر داد که رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی از ماریا آلوین، یکی از حامیان مالی برجسته دموکرات‌ها خواسته است که تعطیلات را در اقامتگاه او در جزیره کیاوا سپری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ