مسکو یک سیستم دفاع هوایی کلیدی و برخی از نیرو‌ها را برای تقویت جنگ خود در اوکراین از سوریه خارج کرده است. این موضوع احتمالا محاسبات اسرائیل در مورد حمله به سوریه یا تسلیح اوکراین را تغییر می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
روستوف-آن-دون بزرگترین شهر در جنوب روسیه و پایتخت منطقه روستوف است که در مجاورت بخش‌هایی از اوکراین واقع شده که جنگ در آن جریان دارد.
کارشناس امور نظامی روسی در گزارشی با عنوان «۹ واقعیت انکار ناپذیر در مورد کی‌یف» به دلایل تخریب سد کاخوفکا توسط نیروهای اوکراینی پرداخت.
کارشناس امور نظامی روسی در گزارشی با عنوان «۹ واقعیت انکار ناپذیر در مورد کی‌یف» به دلایل تخریب سد کاخوفکا توسط نیروهای اوکراینی پرداخت.
بررسی مناسبت مسکو- دهلی‌نو حاکی ازآن است که روابط این دوکشور در یکسال اخیر تقویت شده و طبق گزارش‌ها هند روابط خود را با مسکو مستحکم کرده است.
در مجموع چنین به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی باتوجه به پیش‌شرط‌های دو طرف از جمله ضرورت الحاق مناطق ۴ گانه به خاک روسیه (شرط مسکو) و ضرورت خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین (شرط کی‌یف) شرایط در مقطع فعلی برای آغاز گفتگو‌ها فراهم نیست، اما این مساله ناقض این نیست که ضروری است تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک و آغاز گفتگو‌ها میان روسیه و اوکراین ادامه پیدا کند.
به نظر می‌رسد که این رمان توسط دولت روسیه به عنوان بخشی از یک تلاش تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد و از این کتاب برای حمله به غرب و نشان دادن روسیه به عنوان یک قربانی استفاده می‌شود و بدین وسیله اقدامات رژیم و کنترل رسانه‌ها را توجیه می‌کند.
تانک‌های زرهی تازه به اوکراین کمک می‌کنند حملات روسیه را دفع کند، اما خطرات در حال افزایش هستند.
کارشناس انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از پنجم فوریه صادرات گاز روسیه به اروپا به طور کامل قطع شود. این اقدام قطعاً اروپا را با کمبود و مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اثرات این کمبود در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، خانگی و... مشهود است.
رئیس سابق اتحادیه فوتبال روسیه دلیل اینکه چرا این اتحادیه رای گیری درباره خروج احتمالی از یوفا و انتقال به AFC را به تعویق انداخت، عنوان کرد.
هدف عربستان و امارات، ارسال پیام هشدار به ایالات متحده بوده مبنی بر آن که در صورت‌عدم حمایت واشنگتن از آن کشور‌ها می‌توانند با مسکو همکاری بیش‌تری داشته باشند در این میان می‌توان به روابط اقتصادی قوی عربستان و امارات با روسیه اشاره کرد.
مقامات روسیه می‌‎گویند توافق‌نامه غلات از اهداف اصلی خود یعنی مقابله با بحران غذایی در جهان دور شده و زمینه‌ای را برای حمله هوایی به ارتش روسیه ایجاد کرده است.
دبیرکل ناتو دلیل اصلی تداوم حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه و همچنین لزوم شکست مسکو در این جنگ را افشا کرد.
فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی می‌نویسد نخست‌وزیر و حزب حاکم جدید ایتالیا از سال‌ها پیش از طرفداران رئیس‌جمهور روسیه و مخالف تحریم‌ها علیه مسکو بوده‌اند.
روسیه و چین هر دو در رقابتی هستند تا آمریکا را در قابلیت‌های جنگ فضایی پشت سر بگذارند. روس‌ها بر این باورند که حذف چیزی که "عصای زیر بغل" فناوری می‌دانند می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را از نظر روانی فلج کند و "زنجیره کشتار" را مختل کند. استراتژیست‌های چینی این فناوری‌های مخرب را "گرز قاتل" می‌نامند.
با شعله‌ور شدن تنش‌ها بین تاجیکستان و قرقیزستان مسکو و پکن ترجیح دادند در حاشیه باقی بمانند.
تلاش‌های واشنگتن برای منزوی کردن کشورهایی که هژمونی آن را به چالش می‌کشند، دست بر قضا باعث شده که این بازیگران به صورت هدفمند به یکدیگر نزدیک شوند و جامعه‌ای متحد را تشکیل دهند.
نشنال اینترست نوشت: مهم نیست که چه کسی در جنگ اوکراین پیروز شود، مهم این است که ایالات متحده بازنده استراتژیک این جنگ خواهد بود.
پوتین و رئیسی از زمان آغاز جنگ اوکراین دست‌کم  چهار بار با یکدیگر صحبت کرده‌اند که به مراتب بیش از صحبت هر کدام از آنها با دیگر رهبران جهان است.
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
روزنامه کیهان با انتقاد از موضع یکی از روزنامه‌ها‌ی اصلاح طلب نوشت: ادعا شده که آمریکا و اروپا به ادامه مذاکرات اصرار دارند و در مقابل این روسیه و چین هستند که انعقاد توافق برجام را مخالف منافع خود می‌بینند. ادعا‌های این متن تحریف‌کننده اظهارات نمایندگان روسیه و چین است.
بنابر اعلام سازمان فضایی ایرانی به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب ماهواره خیام به کشور روسیه واگذار شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ