رئیس‌جمهور «قانون الحاق یک جز به بند (ه) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به وزارت صنعت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در صورت لغو نشدن این مصوبه، طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.
رئیس جمهور قانون الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را برای اجرا به وزارت امور اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابلاغ کرد.
رئیس جمهور یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.
دادستان کل کشور با بیان اینکه ما در حوزه برخورد با بی‌حجابی یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، گفت: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای کالابرگ قانون مصوب مجلس است و این قابل قبول نیست که تیم اقتصادی دولت اعلام کند توان اجرای آن را ندارد.
یکی از مصوبات دیروز مجلس که خبرساز شد مربوط به اصلاح ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس بود. بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس که در سال ۱۳۹۵ هم اصلاح شده در هر مرحله‌ی انتخاباتی هر شخص واجد شرایط فقط می‌تواند یک بار با ارائه‌ی شناسنامه و شماره‌ی ملی یا کارت ملی رأی دهد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم گفت: با این طرح میزان ساعتی که برای آموزش در مقاطع مختلف تعیین شده، باید رعایت شود. متأسفانه با تقویم آموزشی فعلی ۴۰ درصد زمان آموزشی در مدارس به دلیل فقدان برنامه صحیح و حوادث پیش بینی نشده از دست می‌رود. به همین دلیل این قانون، انعطافی ایجاد کرده که شروع و پایان سال تحصیلی در یک فرآیند ۱۲ ماهه و بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود.
یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: با مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات ائتلاف‌های مستقل از گردونه رقابت‌ها خارج می‌شوند و این به مفهوم سرد شدن فضای انتخابات کشور است و مشارکت را پایین می‌آورد و این در فضای سیاسی فعلی کشور به مصلحت نظام نیست.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که مصوبه مجلس برای بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه هنوز به قانون تبدیل نشده، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ یک مرحله‌ای خواهد بود.
رئیس جمهور قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
هادی طحان‌نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز برای چندمین‌بار در شورای نگهبان بررسی شد. البته شورا در ابتدا نسبت به این مصوبه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیئت عالی نظارت و مجمع تشخیص مصلحت بود که مغایرت اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس همچنان به این مسئله اصرار دارد. همچنین هیئت عالی نظارت نیز این مصوبه را از جهات مختلف مغایرت با سیاست‌های کلی اعلام کرده بود که شورا این موارد را به مجلس ابلاغ کرده است.
ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ارزی در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد و تمدید آن تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. در نهایت با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، این ممنوعیت پایان یافت و حالا جزئیات آیین نامه واردات خودرو نیزدر دولت مصوب و ابلاغ شده است.
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از همکاران این مجموعه برای همدلی و همراهی مضاعف برای افزایش تولید خودرو و کاهش موجودی خودروهای ناقص، تشکر کرد و گفت: دستاوردهای حاصل شده در تولید 1800 دستگاه خودرو با عبور مستقیم 90 درصدی، در دهه ۹۰ بی سابقه بوده و تمام موفقیت های حاصل شده به جهت تلاش بی وقفه همکاران است.
واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره این بانک برگزار شد.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه خودش، این مصوبه را با شرع مقدس و قانون اساسی تطبیق می‌دهد. امیدواریم اشکالات و ابهامات کمک کند تا شاهد تصویب و اجرای یک قانون قوی باشیم.
مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی پیرامون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دارای نکات مثبت و منفی است. یک نکته مثبت آن اعطای صلاحیت دیوان عدالت برای رسیدگی به دعوی مربوط به دانشگاه آزاد، به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی است. این به یک معنا به عنوان گسترش حقوق شهروندی و توسعه قلمرو اصل ۳۴ قانون اساسی، مبنی بر حق دادخواهی است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس در واکنش به دستورالعمل‌های اخیر که نسبت به حجاب زنان صادر شده است، می‌گوید که همانطور که مقرراتی برای راهنمایی و رانندگی داریم، برای حوزه حجاب هم قانون مشخص کرده که هر کسی که در خاک جمهوری اسلامی است باید به چه الزاماتی مقید باشد. گاهی در جامعه شنیده می‌شود که می‌گویند "حجاب اجباری" در حالی که برخی مسائل هم به عنوان قانون مصوب شده و هم در شرع مقدس این مسائل گنجانده شده است. ما به عنوان اینکه مسلمان هستیم، اگر قانون هم نباشد باید حدود شرعی را در حجاب رعایت کنیم
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توانست با برگرداندن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی قدرت دیپلمات‌ها را برای مذاکره بازتر کند و امروز بخشی از توانمندی ما در میز مذاکره حاصل طرح مصوب مجلس است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ