کارشناس بانکی گفت: دستگاه‌های دولتی با توجه به اینکه ترجیح می‌دهند برای این سپرده‌های خود سود دریافت کنند، یکی از موانع اجرای قانون حساب واحد خزانه به شمار می‌روند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نقد باید منصفانه و همراه با ارائه راهکار باشد تا دولت بداند برای حل مشکل چه اقدامی باید انجام دهد اما اینکه صرفا از پشت تریبون حرف بزنیم و راهکاری نیز نداشته باشیم مشکلی را حل نخواهد کرد.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بانک‌ها موظف شدند که ۵۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بخش مسکن تخصیص بدهند که این اتفاق نیافتد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، بحث مالیات و جریمه بانک‌ها مطرح شد که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: شفافیت و درج تمامی دخل و خرج دولت در سقف بودجه عمومی اقدام مؤثری در عملیاتی شدن برنامه هفتم توسعه است.
راهکار متضاد دولت و مجلس برای حل بحران ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی!
راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای حل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما برنامه جامع اقدام مشترک صرفا یک مرجع یا منبع مفید برای این راه‌حل دیپلماتیک خواهد بود. جملات به‌کار گرفته شده در بیانیه گروه هفت دقیقا همسان با بیانیه وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت در تاریخ ٢٣ آوریل ٢٠٢٣ است؛ در این بیانیه نیز برجام نه به عنوان راهکار نهایی بلکه به مثابه منبع مفید برای راهکار‌های دیپلماتیک در نظر گرفته شده بود.
مسعود زمانی می‌گوید: یک موضوعی صحت دارد و آن این است که درآمد دولت از پهنای باند بیشتر شده است. همراه اول و ایرانسل از محل استفاده مردم از فیلترشکن‌ها درآمدشان افزایش یافته، چون دائما ترافیک بین‌المللی به مشتریان عرضه می‌کنند. پس بنابراین به صورت غیرمستقیم از فروش فیلترشکن‌ها و فیلترینگ بهره برده‌اند. اگر برخی دوستان، اینترنت را فیلتر کردند تا درآمدزایی از فروش فیلترشکن داشته باشند تصمیم درستی نیست، چون راهکار بهتری هم وجود داشت تا بتوانند درآمدزایی کنند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این معاهده همه مراحل حل مشکل را پیش بینی کرده است، گفت: در مرحله اول انتظار از دو ملت برادر، دوست و همسایه این است که بر اساس حسن همجواری و از طریق مذاکره و کارشناسی همانگونه که در خود معاهده مصوب پیش‌بینی شده مسئله را حل کنیم.
راهکارهای اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای کاهش تصدی‌گری بخش‌های دولتی در اقتصاد کشور با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.
وزیر امورخارجه گفت: راهکار مردم‌سالارانه ایران مبنی بر برگزاری رفراندومی با مشارکت همه فلسطینیان بمنظور تشکیل دولت فلسطینی از بحر تا نهر رهیافتی عادلانه برای پایان تراژدی فلسطین است.
سخنگوی دولت ضمن استقبال از هرگونه پیشنهاد و ارایه راهکار برای موضوعات جاری کشور از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یک جایگاه قانونی دارد و مسیر ارائه پیشنهاد از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه طرح و بررسی کارشناسی آن در کمیسیون‌ها و تصویب در صحن مجلس است.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: انشاالله توصیه‌های مقام معطم رهبری به دولت و مسئولین اقتصادی کشور مورد توجه جدی قرار بگیرد، زیرا قطعاً نرخ فعلی ارز جواب حضور مردم در ۲۲ بهمن نیست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها سفره مردم «دلاریزه» شده است، تأکید کرد: آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند و برنامه دولت برقراری ثبات در سفره مردم است، به‌ طوری که با نوسان دلار دچار تغییر قیمت نشود.
خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد به سرعت راهکار پرداخت حقوق براساس میزان بهره‌وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه کنند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.
قرار بود اعضای شورا راهکاری برای تعدیل این تخفیف‌ها به سازندگان بزرگ که فیش عوارض آن‌ها بالای ۲۰۰ میلیارد تومان و تعداد آن‌ها هم محدود است، پیش‌بینی کنند. گفته می‌شد حدود ۵۸ پرونده که بیشتر متعلق به پروژه‌های تعریف‌شده در قرارگاه مسکن است و به مرحله صدور فیش عوارض رسیده، بیشترین سود را از این مصوبه می‌برند؛ یعنی تعاونی‌های برخی نهاد‌های دولتی و ... که قرار است در تهران پروژه‌های ساختمانی بزرگ آغاز کنند.
کارشناس بانکی گفت: دستگاه‌های دولتی با توجه به اینکه ترجیح می‌دهند برای این سپرده‌های خود سود دریافت کنند، یکی از موانع اجرای قانون حساب واحد خزانه به شمار می‌روند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که اگر حساب تسعیر دارائی‌ها و بدهی‌های خارجی بانک مرکزی بستانکار شود، مانده حساب مزبور قابل برداشت نیست و در پایان همان سال مالی با بدهی دولت به بانک مرکزی تسویه می‌شود.
دولت بارها اعلام کرده به دنبال ایجاد تحول در صنعت خودروسازی است اما بررسی صورت های مالی خودروسازان نشان می‌دهد که زیان انباشته این صنعت در بهار امسال حدود ۳.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
نماینده مردم کرج در مجلس گفت: تنظیم بازار به واسطه تغییر ساختار دولت و ایجاد وزارت بازرگانی قطعاً راهکار درستی برای حل مشکل تنظیم بازار نیست.
صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار است پشتوانه‌ای قوی برای مردم خسارت‌دیده از بلایای طبیعی باشد.
رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه روند اجرای فعالیت های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان رضایت بخش نیست، گفت: این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح شده است.
دیروز سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان) با حضور ۸۴.۶۵ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
سید احسان خاندوزی گفت: گفتمان دولت آیت الله رئیسی به گونه ای است که با گفتمان دولت های قبلی فرق دارد و این دولت به دنبال حذف نگاه های منفعت طلبانه یا شبکه ای کسانی است که نفعشان در اقتصاد، همان وضعیت بیمار گونه اقتصاد در دوره های قبلی است.
در جلسه شورای عالی امنیت کشور در دفتر رهبری برای بررسی راهکار مقابله با مسائل منطقه‌ای و هسته‌ای شرکت کردم. آقایان لاریجانی و متکی گزارش دادند و بیشتر به مشکلات هسته‌ای و منطقه‌ای و آثار منفی هلوکاست که دنیا را علیه ما بسیج کرده، پرداختند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ