شرکت بنادر عراق اعلام کرد که قرار است بندر فاو به بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه تبدیل شود و بصره هم دروازه ارسال کالا به اروپا شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزیر کشاورزی عراق ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به راهکار دائمی با ترکیه درباره رهاسازی آب به سمت عراق گفت: عراق نباید به تنهایی تاوان تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا را بپردازد.
نخست‌وزیر عراق در جمع فرماندهان نبرد با داعش، ایستادگی مرجعیت و فداکاری مردم عراق را عامل نابودی داعش دانست.
ممکن است همه ما در حال حاضر احساس گرما کنیم، اما گاهی اوقات بیدار شدن با عرق گرم می‌تواند مشکلی بزرگ‌تر از آنچه فکر می‌کنید باشد.
فرد عراقی که روز چهارشنبه اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در مقابل بزرگ‌ترین مسجد در استکهلم، پایتخت سوئد کرده بود، اعلام کرد که نسخه‌ای دیگر از قرآن را طی ۱۰ روز دیگر آتش خواهد زد.
احمد قطیشات، ناظر برگزاری مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی غرب آسیا تاکید کرد که عراق توانایی میزبانی از بزرگترین مسابقات را دارد.
امروز پنجم فوریه ۲۰۲۳ است و مرور تاریخ نشان می دهد که دقیقا بیست سال پیش دولت آمریکا با طرح یکی از بزرگترین دروغ های قرن خود، کشور عراق را به ورطه ویرانی کشاند.
یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا برای حفظ اردوگاه الهول سوریه که بزرگترین تهدید برای اوضاع امنیتی عراق به حساب می آید، اعمال فشار می کند.
سخنگوی جنبش نجباء عراق در بیانیه ای اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه را به شدت محکوم و تاکید کرد که امام خامنه‌ای بزرگترین شخصیت اسلامی روزگار است.
کیهان نوشت: محافل غربی، ماجرای تلخ سانحه هواپیما را بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمله موشکی سپاه به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق (به تلافی جنایت ترور سردار سلیمانی) کردند.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تاکید کرد: به جرأت می‌توان بزرگترین اقدام سردار سلیمانی را خنثی کردن توطئه‌های محور غربی- عبری- عربی در جنگ داخلی عراق و سوریه برشمرد.
ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در راستای پروژه‌های ایران هراسی آمریکایی‌ها با طرح این ادعا که ایرانی‌ها در حال ساخت پهپاد‌های پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند، افزود: نگاه ما امروز به این پهپاد‌ها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم.
بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا مطابق با همه دوره‌های گذشته شگفتی‌های زیادی در خود داشت که قهرمانان شش دوره جام جهانی هم اسیر آن شدند.
رهبر جریان صدر عراق در سخنانی نسبت به میزبانی قطر به عنوان یک کشور عربی از جام جهانی ۲۰۲۲ واکنش نشان داد و این اتفاق را "بزرگ‌ترین پیروزی" در برابر غرب توصیف کرد.
وزیر انرژی هند تایید کرد که واردات نفت روسیه از آوریل تا ژوئن گذشته افزایش یافته است و خاطرنشان کرد که دولت هند به خرید نفت از هر منبعی با قیمت مناسب ادامه خواهد داد.
از زمان سقوط «صدام حسین» رئیس جمهور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی مراسم عزاداری شیعیان که پیش‌تر محدود شده بود گسترده‌تر شده است. کربلا، نجف و سامرا به طور پیوسته تعداد بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرده‌اند و اکنون میزبان بزرگ‌ترین زیارت سالانه اسلام هستند که در زبان عربی به نام زیارة شناخته می‌شود.
اقدامی که مقتدی صدر انجام داد و معادلات سیاسی عراق را به هم ریخت و مقداری مسئولان عراقی را نسبت به این موضوع درگیر کرد که هنوز تبعات برخی مسائل وجود دارد. حتی ما نگران بودیم که با این شرایط اربعین چگونه برگزار خواهد شد، البته گمانه زنی هایی هم بود که احتمالا طرح های شیطنت آمیزی برای تحت الشعاع قرار دادن اربعین به عنوان یکی از بزرگترین کنگره های اسلامی مد نظر بوده که از ناحیه آمریکایی ها ،اسراییلی ها و حتی سعودی ها بعید نیست.
«پیاده‌روی اربعین» به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی در جهان می‌تواند به عنوان هسته مرکزی ارتباط دینی-فرهنگی میان دو ملت ایران-عراق شناخته شود.
حشد شعبی عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که بزرگترین پایگاه های داعش در استان نینوا در عراق را کشف کرد.
پیاده روی اربعین که سالانه میلیون‌ها ایرانی عاشق اهل بیت را راهی کربلا می‌کند، به نوعی بزرگترین همایش ورزش همگانی در دنیا نیز محسوب می‌شود که مردم به صورت خانوادگی یا جمع دوستان عازم می‌شوند و نیازمند وسیله ارتباطی همراه با هم هستند
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.
افزون بر اختلافات قومی- مذهبی و جناحی در عراق، تفسیر «ثلث معطل» یا «یک سوم معطل» در قانون اساسی این کشور، پارلمان را به تنگنا و بن بست سیاسی کشانده تا شرایطی مشابه لبنان برای عراق رقم بخورد.
صدر میلیون‌ها پیرو دارد یکی از بزرگ‌ترین جناح‌های مسلح شیعه را کنترل می‌کند و دارای یک امپراتوری مالی است که درآمد‌های سالانه آن بیش از بودجه بسیاری از کشور‌های کوچک همسایه است. او یکی از دو مردی است که در عراق می‌تواند با یک کلمه میلیون‌ها نفر را در کنار آیت الله العظمی سید علی سیستانی به خیابان بیاورد.
در ۶ خردادماه خبر‌های بسیار مهمی پیرامون اقتصاد و بورس منتشر شد که از بین آن‌ها ده خبر شاید برای بورس بیشتر از سایر اخبار حائز اهمیت بودند.
من در اثنای عملیات خرمشهر به عواملی برخوردم که تا حدودی در آزادسازی آن شهر سهیم بودند. این عوامل و عناصر در هر نبردی پایه و اصول هستند. نیرو‌های اسلامی با به‌کارگیری آن عوامل توانستند دنیا را غافلگیر کنند و معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهند، زیرا نبرد خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین نبرد‌ها در تاریخ معاصر است؛ این عملیات پشت صدام را شکست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ