سازوکار تمدید مدت بازداشت موقت که در نظام‌های دادرسی کیفری مقرر شده، از یک سو به لحاظ تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت فردی است که در بازداشت به سر می‌برد و از سوی دیگر برای جلوگیری از اتلاف وقت و طولانی‌شدن زمان دادرسی و ترغیب مقامات قضائی در فیصله‌دادن به دعوای کیفری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع فلسطینی از افزایش شمار فلسطینیان تحت بازداشت موقت در زندانهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.
رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی اعتصاب غذای خود که قرار بود از امروز یکشنبه آغاز شود را به ماه آینده موکول کردند.
مهلت قانونی بازداشت موقت سون جوم هو در چین به پایان رسیده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که شایعات اخیر درباره توافق موقت با ایران اشتباه و گمراه کننده بوده و موضوع بازداشت شدگان آمریکایی در ایران، برای واشنگتن در اولویت قرار دارد.
یکی از وکلای نیلوفر حامدی درباره روحیه او پس از ۲۵۰ روز بازداشت موقت، می‌گوید: «در همان ملاقات حضوری هم موکلم با روحیه بسیار قوی، مصرانه تاکید داشت که هیچ فعالیتی خارج از حرفه خبرنگاری نکرده است و همه فعالیت‌هایش در چارچوب قانون بوده است.»
یک حقوقدان تاکید کرد: نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار و شناخته‌ شده هستند و همچنین آدرس مشخص دارند. بنابراین اصل بازداشت موقت آنها محل سوال است.
حسین رجبی دادستان قزوین درباره عامل ارسال تصاویر مسمومیت دانش آموزان به رسانه‌ها گفت: برای این فرد پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرا تشکیل و متهم موصوف شناسایی و بازداشت شد و به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.
رئیس قوه قضائیه: برخی اوقات قرار بازداشت موقت صادر می‌شود و قاضی منتظر می‌ماند تا زمانی که ضابط گزارش بدهد، این حق الناس است و تبعات دارد.
منابع فلسطینی به شمار اسیران تحت بازداشت موقت در زندانهای رژیم صهیونیستی اشاره کردند.
کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی ۲۶۰ حکم بازداشت موقت علیه فلسطینیان صادر کرده است.
وکیل آرمیتا عباسی گفت: حکم بازداشت موقت اولیه آرمیتا عباسی دو ماهه بود. باتوجه به اینکه اعتبار حکم بازداشت موقت حداکثر می‌تواند سه ماه باشد، آرمیتا همین حالا هم شرایط آزادی به قید وثیقه را دارد، ولی متاسفانه نمی‌دانم چرا در مقابل آزادی او با قید وثیقه مقاومت می‌شود.
رئیس قوه قضاییه بر اهمیت متناسب بودن قرار‌های صادره برای متهمان تاکید کرد و افزود: گاهی مشاهده شده که فردی شرایط بازداشت موقت را ندارد، اما برای او یک وثیقه سنگین صادر شده تا در بازداشت بماند یا اینکه به نحوی برای او وثیقه صادر شده که تأمین آن، زمان‌بر بوده است؛ این موارد ممکن است مسئولیت شرعی و قانونی داشته باشد؛ بنابراین مسئولان دادسرا نسبت به صدور قرار‌ها و تناسب آن‌ها با اتهام انتسابی به متهم، اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه صدور قراری، منجر به بازداشت متهم می‌شود، این بازداشت باید در کمترین زمان ممکن باشد.
دفتر دادستانی شهر دوسلدورف آلمان عصر دیروز یکشنبه گفت دو مرد ایرانی به نام م. ج (۳۲ ساله) و برادرش ج. ج (۲۵ ساله) به زودی در مقابل قاضی قرار می‌گیرند تا دوباره به بازداشت موقت برگردند.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان از انجام یک عملیات امنیتی از سوی این گروه در کابل خبر داد که طی آن ۷ تروریست داعشی کشته و ۹ تَن هم بازداشت شدند.
رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر ۲۱۹ مورد حکم بازداشت موقت، علیه فلسطینیان صادر کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: سردستگان (لیدرها) اصلی اغتشاشگر و افرادی که جان و مال مردم را به مخاطره انداختند و میلیارد‌ها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی زده‌اند طبق قانون با قرار بازداشت موقت، تا زمان رسیدگی به پرونده در محاکم صالحه در بازداشت خواهند بود.
۳۰ اسیر فلسطینی برای دهمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای خود را ادامه می دهند.
برابر قانون در ارتکاب یک‌سری از جرائم آن هم زمانی که دلایل کافی وجود داشته باشد، برای متهم قرار بازداشت موقت اختیاری صادر می‌شود. یک گروه جرائمی هستند که مجازات قانونی آن اعدام، رجم، صلب و قطع عضو باشد؛ گروه دیگر جرائم عمدی هستند که حداقل مجازات قانونی آن‌ها سه سال حبس باشد، همچنین صدور قرار بازداشت موقت در مواردی که آزادبودن متهم موجب ازبین‌رفتن آثار و دلایل جرم شود یا تبانی با متهمان دیگر و مطلعان را ایجاد کند، در اختیار دادگاه خواهد بود.
سخنگوی قوه قضائیه در مورد بازداشت یکی از منصوبان یکی از وزرای دولت گفت: متاسفانه برای فرد مورد نظر به اتهام ارتشاء به همراه فرد دیگری قرار بازداشت موقت صادر شده است و در زندان هستند و مجموعا ۳ نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند.
قانون آیین دادرسی کیفری در مواد ۶۱۸ تا ۶۲۴ به موضوعات قرار بازداشت موقت و مرور زمان در پرونده‌های نظامی پرداخته است.
وکیل مدافع سپیده رشنو از فک قرار بازداشت موقت موکلش و صدور قرار وثیقه برای او خبر داد.
بادامچیان در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشت مصطفی تاجزاده، گفت: هرکس کار خلاف قانون کند بازداشت می شود. یک موقع طرف را دعوت می کنند که چرا خلاف کرده اید. هرکس خلاف قانون حرف زد باید قانون در مورد او اجرا شود.
ثبت رکورد کاهش فروش خودروهای جدید در بریتانیا
رشد ۴۹ درصدی قیمت ماکارونی در ماه اردیبهشت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ