نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی در کشور ما ولنگار و بی‌حساب و کتاب است، گفت: قرار نیست شبکه‌های اجتماعی که فیلتر شده است، به صورت دائمی مسدود بماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی ضمن اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد نوشت: نفوذ، کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ سخت و نرم، ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده کشورهای مستقل است.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی در توصیف اقدام فردی که تروریست مسلح در حرم شاهچراغ را مهار کرد نوشت: همه‌ی ایرانیان خود را در حفاظت از امنیت ملی مسئول می‌دانند.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی از جلسه خود با رئیس فدراسیون فوتبال نوشت: همه ایران برای ورزش کشور آرزوی درخشش همیشگی دارند.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی از جلسه خود با رئیس فدراسیون فوتبال نوشت: همه ایران برای ورزش کشور آرزوی درخشش همیشگی دارند.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در در فضای مجازی در واکنش به عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) نوشت: عاقبت دردناکی در انتظار عاملین، آمرین و پشتیبانان این جنایت خواهد بود.
کوشکی اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی مانند اینستاگرام در کشور ما قانون‌مند نیست و مکانی برای یافتن نیرو‌هایی شده که تبدیل به تروریست می‌شوند، در واقع به راحتی می‌توانند افراد مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرند و دیگر نیازی نیست با افسران اطلاعاتی صهیونیستی و اروپایی دیدار حضوری داشته باشند.
محمودوند بیان کرد: این روز‌ها شاهد مواردی هستیم در سطح جامعه که هیچ جوره توجیه‌پذیر نیستند. آنچه که در فضای مجازی رخ داده پیرامون جریان مدیر کل ارشاد استان گیلان اوج مصیبت به شمار می‌رود. ما دیروز قرآن سوزی در کشور سوئد را محکوم کردیم، اما در حقیقت توهین به قرآن کریم در همین گیلان رخ داده است. چرا نباید نسبت به این موضوع ورود داشته باشیم؟ امروز ما هیچ پاسخی برای بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی هم نداریم به خاطر خدا هم که شده به این موضوع ورود کنید.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: کسانی که این خدمات را در داخل کشور به گردشگران خارجی می‌دهند تا زمانی که سکو‌های داخلی ما عمومیت پیدا می‌کند- که ما دعا می‌کنیم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم روز گذشته در شورای‌عالی فضای مجازی گزارش خوبی دادند- باید بتوانند این خدمات را ادامه دهند؛ چون نباید گردشگری ما دچار مخاطره شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: اسرائیل⁩، همان هیولای کودک‌کُش است که دائماً در کابوس خواب شبانه کودکان فلسطین⁩ ظاهر می‌شود.
زارع پور اظهار کرد: مرجع تصمیم گیری درباره فیلتر و رفع فیلتر در شرایط عادی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور واقع شده و ۱۳ عضو دارد که در این ترکیب وزارت ارتباطات یک رای دارد و دولت هم شش عضو دارد؛ ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بند‌های حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتا باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
رهبر انقلاب: فعالیت سیاسی فقط این نیست که آدم بنشیند یک نقطه ضعفی در دولت یا در دستگاه‌های دیگر پیدا کند؛ بنا کند این را در فضای مجازی با مسخره و با توهین و … بزرگ کند/ پیام ملت در ۲۲ بهمن، حمایت کامل از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود/ بعضی گفتند که جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده، خب اگر به بن‌بست رسیدیم، دشمن چرا این‌قدر خرج می‌کند که ما را به زمین بزند؟
سرهنگ پاشایی درباره آموزش‌های مجازی اظهار می‌کند: ما در فضای مجازی آموزش موارد خلاف ساخت سلاح و مهمات و وسایل محترقه و آموزش ساخت کوکتل مولوتوف داشتیم که تعدادی در این زمینه دستگیر شدند، ولی برخی از آن‌ها خارج از مرز هستند. آن‌ها اقدام به دایر کردن یک صفحه یا کانال می‌کنند و از آنجا فعل مجرمانه خود را انجام می‌دهند. بعضی وقت‌ها اهداف‌شان تجاری و کلاهبرداری است و بعضی وقت‌ها لطمه زدن به امنیت کشور و بی‌اعتبارکردن کشور است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جای دنیا برای کاربران فضای مجازی شرایط و محدودیت‌های خاصی را دارد، تصریح کرد: البته ما هم خواهان همان قوانین اروپا و آمریکا هستیم که ترجمه آن را به ما بدهند که در کشور خودمان هم استفاده کنیم.
سفیر کشورمان در چین با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضی خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌ای شدم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.
دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.
دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: فضای مجازی خطرناک است و با زندگی ما عجین شده و هر چه در فضای مجازی می‌آید، مردم باور می‌کنند.
آقاتهرانی در پاسخ به این سوال که «یعنی شما معتقدید که اگر سفت بگیریم امکان دارد اینستاگرام بیاید و با ما همکاری کند؟»، گفت: بله، مانند آنچه که در ترکیه اتفاق افتاد و آمد طبق مقررات این کشور وارد همکاری شد.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی در کشور ما ولنگار و بی‌حساب و کتاب است، گفت: قرار نیست شبکه‌های اجتماعی که فیلتر شده است، به صورت دائمی مسدود بماند.
مشاور فرمانده سپاه کشور بیان کرد: این حواث اخیر به ما نشان داد که از دشمن غفلت کردیم و آن‌ها برخی از دختران و پسران جوان کشورمان را به تسخیر افکار و ایده‌های خود در آوردند و حتما باید جبران غفلت شود؛ نباید فضای مجازی را رها کنیم و اذهان جوان و نوجوان ما در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما معتقدیم که باید قانون بر فضای مجازی حاکم باشد و هیچ فردی تایید نمی‌کند که در بستر این فضا در کشور اغتشاش و آشوب ایجاد شود.
نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: آن چیزی که وظیفه و رسالت ما است این است که امروزه فضای مجازی، با کمال تاسف رها شده است؛ دشمن از یک کاه کوه می‌سازد و از کوه نیز کاه می‌سازد. یعنی خدمات ارزشمند کشور را نمی‌بیند و یک مشکل را بزرگ می‌کند. باید این کشور فکری به حال فضای مجازی کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا فضای مجازی مانند کشور ما بدون ضابطه و قید و بند نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ