زارع پور اظهار کرد: مرجع تصمیم گیری درباره فیلتر و رفع فیلتر در شرایط عادی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور واقع شده و ۱۳ عضو دارد که در این ترکیب وزارت ارتباطات یک رای دارد و دولت هم شش عضو دارد؛ ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شد، بازنگری‌هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بند‌های حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتا باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید کاغذ از مسیر خدمات دولتی حذف شود و همه خدمات باید آنی و برخط شود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید با افراد متخلف و مدیران پلتفرم‌ها و هنجارشکنانی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد شود.
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتما باید داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با رفع فیلتر گوگل پلی اظهار کرد: از کارگروه خود در حال پیگیری این موضوع هستیم. این مسدودیت در دستور کار، کارگروه تعیین مصادیق انجام شده که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور است. نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.
میرباقری با بیان اینکه افرادی که در وزارت ارتباطات مسؤول بودند و این فضای مجازی را برای ما درست کردند که مقام معظم رهبری می‌فرمودند، قتلگاه است، اما آن‌ها رهایش کردند، چرا محاکمه نمی‌شوند، تعارف نداریم. وزیر و معاون وزیر باید محاکمه شوند؛ حتی رئیس جمهور باید محاکمه شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌ها، ایده‌های مختلفی درباره ارتباط زبان، فرهنگ و تفکر وجود دارد؛ برخی در دیدگاه خود، رابطه زبان و فرهنگ را از نوع هم‎پوشانی تلقی می‌کنند و نه شمول یعنی اینکه یکی زیر مجموعه دیگری نیست. زبان و فرهنگ دو مقوله کاملاً بهم پیوسته‎اند و بخشی از هم هستند لذا زبان و فرهنگ رابطه متقابلی باهم دارند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: این وزارتخانه به دنبال این است که از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات و چالش های پیش رو در کمترین زمان استفاده کند زیرا باید به پویایی نخبگان توجه ویژه‌ای شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید جهت‌گیری دشمن در راستای ایجاد تفرقه در جامعه را بشناسیم تا با حفظ و تقویت وحدت و پیروی از رهبر انقلاب بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.
احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تصمیم نهایی دولت درباره فیلترینگ برخی از پیام‌رسان‌های خارجی اظهار کرد: در ارتباط با فیلترینگ دو شبکه اینستاگرام و واتس‌اپ تا زمانی که صاحبان این شبکه‌ها برابر چهارچوب قانونی عمل کنند و تعهد دهند، وزارت ارتباطات براساس تکالیفش عمل خواهد کرد در این زمینه منتظر پاسخ صاحبان این شبکه‌ها هستیم ولی هنوز جواب روشنی در این زمینه داده نشده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برخی نمایندگان می‌گویند، یکی از وزرای دولت روحانی که با علیرضا اکبری (جاسوس انگیس) مرتبط بوده بازداشت شده است، گفت: تا این لحظه وزیری که در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداریم؛ هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه برخی نمایندگان می‌گویند، یکی از وزرای دولت روحانی که با علیرضا اکبری (جاسوس انگیس) مرتبط بوده بازداشت شده است، گفت: تا این لحظه وزیری که در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداریم؛ هیچ پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: دو سکوی اینستاگرام و واتساپ باید به ما تعهداتی بدهند و زمانی که آن تعهدات را بدهند جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات به ما داده آن‌ها هنوز به ما تعهد نداده‌اند وگرنه فیلتر خاصی نداریم.
وزیر ارتباطات گفت: از اینترنت‌های ماهواره‌ای از جمله استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرند.
یکی از دلایلی که به گفته برخی از فعالان حوزه فناوری منجر به کندی اینترنت شده، کاهش پهنای باند بین‌الملل است که وزیر ارتباطات از ابتدای سال چندین مرتبه آن را رد و اعلام کرده است: برای تأمین پهنای باند بین‌الملل نیز هیچ مشکلی نداریم و افزایش پهنای باند بر اساس نیاز مردم و کشور انجام می‌شود.
وزیر ارتباطات در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این وزارتخانه، با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید به حل مسئله‌ای در کشور منجر شود، خواستار تلاش مضاعف در این بخش شد.
وزیر ارتباطات با اشاره بر ضرورت پوشش ارتباطی با کیفیت مسیر عبور کاروان‌های راهیان نور، بر برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت ارتباطی استان های گردشگرپذیر شمال کشور تاکید کرد.
محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روز‌های گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آن‌ها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.
عیسی زارع پور گفت: اگر بخواهند خدمات به ایران بدهند باید ضوابط کشورمان را رعایت کنند. بعید میدانم به این زودی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در انتقاد از کاهش سرعت اینترنت گفت: اوضاع اینترنت در کشور خراب است و شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم حتی در برخی روستا‌ها اصلا اینترنت وجود ندارد وزیر ارتباطات باید اعلام کند علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازیست یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد که اگر اینطور باشد باید برطرف شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه بحث فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود، توضیح داد: وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای‌فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: برای تحقق کامل این طرح ملی، همه دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند. وزارت ارتباطات هم به عنوان متولی موضوع، هماهنگ‌کننده بین سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، استانداران و فرمانداران در سراسر کشور خواهد بود.
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پرتاب ماهواره «خیام» گفت: باید به فکر ماهواره بعدی باشیم و خط تولید این ماهواره‌ها را به صورت مشترک راه‌اندازی کنیم.
نماینده مردم بابل در مجلس ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت زمینه‌سازی برای راه‌اندازی شبکه ملی مجازی، از وی خواست تا اعتراضات مردمی پیرامون قطع اینترنت را پیگیری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ