رئیس پلیس پایتخت گفت: موضوع زندان اوین به سرعت و با اقتدار مدیریت شد و در این صحنه نیز نقشه دشمنان که به دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش در ندامتگاهها بودند نقش بر آب شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بخش‌هایی از علف‌زارهای اطراف زندان اوین از ظهر امروز برای لحظاتی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله با تلاش مأموران آتش‌نشانی، آتش ایجاد شده کنترل شده است.
ضبط اتفاقی دوربین نصب شده بر روی لباس نگهبان کلوپ شبانه «ساتون» در بارسلونای اسپانیا از قربانی تعرض که علیه دنی آلوز شکایت تنظیم کرده است، جزئیات تازه‌ای از شب حادثه را برملا و اتهام این فوتبالیست را محرز کرد.
ماجرای این حادثه هولناک بیست و چهارم تیر سال گذشته، هنگامی اتفاق افتاد که مرد ۳۰ ساله‌ای با جیغ‌های دلخراش، ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرستان طرقبه شاندیز را از منازلشان بیرون کشید. این مرد جوان که از شدت درد و سوزش ناشی از اسیدپاشی به خود می‌پیچید، بلافاصله با کمک اهالی به مرکز درمانی منتقل شد و درحالی تحت درمان قرار گرفت که برخی از اندام‌های وی مانند گوش و چشمش دچار نقص عضو شده بود.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان روایتی از بازدید از زندان اوین بعد از حادثه آتش‌سوزی گفت: جمع بندی ما این است که مقداری ضعف حفاظت فیزیکی در سلول زندان‌ها بوده که باعث اتفاق اخیر در زندان اوین شده است.
رضازاده درباره طرح سناریو‌هایی مبنی بر این‌که این حادثه برای کشته شدن مهدی هاشمی طراحی شده بود؟ گفت: آقای هاشمی در همان سلولی زندانی بود که در آن حمله شروع شده و آتش سوزی صورت گرفت.
در این حادثه ۸ نفر فوت شدند و برای ۲۵ نفر هم پرونده تشکیل شده است؛ ممکن است افرادی به این تعداد اضافه و یا کاسته شوند که این بستگی به تحقیقات دارد.بلحاظ برنامه ریزی آشوبگران از بند سارقان، آشوب و حادثه مورد نظر رخ داد تا آنها از زندان فرار کنند اما هیچ زندانی نتوانست از بازداشتگاه اوین متواری شود
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت: خساراتی به بخش اعظمی از تاسیسات زندان اوین وارد شده است. در واقع بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خسارت به زندان اوین در پی حادثه اخیر وارد شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اگر واکنش سریع مسئولان نبود، قطعا آمار کشته های حادثه زندان اوین بیش از اینها بود.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست مشترک اعضای کمیسیون با دادستان کل کشور، گفت: گزارشاتی در خصوص انفجار مین و یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحیح نیست.
نعمت احمدی گفت: بنابر منشور حقوق شهروندی و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری، این مسئولیت برعهده سازمان زندان‌ها است که به خانواده این بازداشت‌شدگان و دیگر زندانیان در مورد وضعیت سلامت زندانیان اطلاع بدهند و اگر به هر دلیل اتفاقی در زندان افتاد یا حتی حادثه‌ای رقم خورد، مسئولان زندان باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف به خانواده زندانیان، آنان را از نگرانی خارج کنند.
در پی دستور رئیس قوه قضائیه، تعدادی از مسئولین سازمان زندان‌ها با حضور در بیمارستان محل بستری حادثه دیدگان آتش‌سوزی زندان اوین، در جریان رسیدگی به وضعیت درمانی آنها قرار گرفتند.
رحیمی با اشاره چگونگی شهادت یک مامور پلیس گفت: این شهید در راستای برقراری ماموریت نظم و انضباط و آرامش در زندان اوین به همراه گردانشان اعزام شده بود. پس از انجام این ماموریت در حین بازگشت و اعزام به ماموریت دیگری بود که در مسیر رسیدن به محل ماموریت به دلیل لغزندگی مسیر که اغتشاشگران با ریختن روغن سوخته ایجاد کرده بودند، دچار حادثه شد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: یقینا تمام دوربین‌های زندان اوین بازبینی خواهد شد و مجلس تمام آنچه که برای تکمیل اطلاعات و واقعیت حادثه لازم است را پیگیری می‌کند.
۴ نفر دیگر از مجروحان حادثه حریق زندان اوین درگذشتند
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که حادثه زندان اوین جنایتی بوده که به دست عوامل دشمن رخ داده دستوراتی را درخصوص این حادثه اتفاق مطرح کرده و بر ضرورت شناسایی عوامل آن تأکید کرد.
با احتساب فوت این ۴ نفر که متاسفانه به دلیل شدت وخامت حالشان در بیمارستان از دنیا رفتند، مجموع فوتی های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید.
مجموع فوتی‌های حادثه درگیری زندانیان با یکدیگر و آتش سوزی شنبه شب گذشته در زندان اوین به ۸ نفر رسید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: نگرانی عمیق خود را در این خصوص به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اعلام کردم.
مجری خبری صداوسیما در اقدامی عجیب تعداد جانباختگان حادثه آتش‌سوزی زندان اوین را ۴۰ نفر عنوان کرد که بعد از آن با عذرخواهی این تعداد را اصلاح کرد.
آنالنا بربوک وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به آتش‌سوزی شب گذشته در زندان اوین پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.
یکی از نیرو‌های امدادی حاضر در صحنه گفت: آتش‌سوزی تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومین نیز تاکنون ۸ نفر است.
محسن منصوری استاندار تهران در خصوص حادثه زندان اوین اظهار کرد: آرامش کامل در زندان اوین برقرار است. وی با اشاره به اینکه برخی بند‌ها در زندان شلوغ شده بود، گفت: بند ۷ و ۸ شوغ شده بود، ولی مسئله اصلی در بندی بود که بخشی از اراذل و اوباش در آن بند حضور داشتند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه به حادثه آتش سوزی در زندان اوین تهران واکنش نشان داد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با تشریح جزئیات وقوع حریق در زندان اوین گفت: آتش‌نشانان در مدت زمان یک دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ