دکتر آناهیتا علیزاده، فلوشیپ سم‌شناسی بالینی اعلام کرد: برخی از خانواده‌ها مراقبت خوبی از کودکان در برابر مصرف دارو‌ها ندارند و دارو‌ها را در جایی نگهداری می‌کنند که امکان دسترسی کودکان به آن‌ها وجود دارد؛ برای مثال این دارو‌ها را در کیف، روی میز، داخل یخچال و در جیب لباس‌هایشان نگهداری می‌کنند که در بسیاری از موارد کودکان از روی کنجکاوی اقدام به خوردن این دارو‌ها کرده و مسموم می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درمان پروسه‌ای بسیار مهم برای رفع درد مفصل زانو است و استفاده از روش‌های درمانی مناسب می‌تواند روند بهبودی را سرعت بخشد. تعیین روش‌های درمانی برای درمان درد مفصل زانو بر عهده متخصص ارتوپد است و هر پزشک با توجه به شرایط بیمار، یکسری روش‌های درمانی مناسب را برای او در نظر می‌گیرد.
بدن انسان دارای پیچیدگی‌های زیادی است و هرگونه تغییر غیرمعمول در آن، می‌تواند باعث ابتلا به بیماری شود. بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی خود، بار‌ها و بار‌ها دچار این تغییرات غیرمعمول و ناخوشایند در بدن خود می‌شوند که همین مسئله دلیلی برای مراجعه‌ی آن‌ها به پزشک می‌شود.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به دیگر علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک گفت: یکی دیگر از علائم بالا بودن سطح هورمون مردانه یا آندروژن است که با نشانه‌هایی همچون هیرسوتیسم یا رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه همراه است.
رئیس اداره کنترل و مبارزه با هپاتیت وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل بروز سرطان کبد در کشور‌های خاورمیانه ویروس هپاتیت B و C است، گفت: خوشبختانه هر دو قابل درمان و پیشگیری هستند، اما باید بدانیم درمان هپاتیت C همان پیشگیری از بیماری است که بتوانیم زنجیزه انتقال بیماری را متوقف کنیم.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
حبیبی با اشاره به اینکه درمان این بیماری به صورت دارویی و جراحی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: به غیراز ویتامین D که در بعضی موارد مؤثر است، تقریباً تمام ویتامین‌ها در درمان پارکینسون هیچ نقش و تأثیری ندارند.
معمولا در شیرخواران ۱۲ تا ۱۸ ماهه به‌صورت طبیعی مقداری پای پرانتزی دیده می‌شود، خصوصا در نوزادان کوچک‌تر این موضوع شایع و طبیعی است.
زوال عقل مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که علت خاصی ندارند و این عارضه می‌تواند طیف وسیعی از عملکردهای ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و حدود ۷۰ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. با این حال، انواع و علل دیگری از این عارضه نیز وجود دارند که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.
وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده بروز پیدا می‌کند.
زوال عقل جزء اجتناب ناپذیر پیری نیست، اما سن یکی از عوامل خطر اصلی است. در واقع، تا ۵۰ درصد از افراد ۸۵ ساله و بالاترممکن است نوعی زوال عقل را تجربه کنند.
فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان و نوجوانان، شایع‌ترین کم‌خونی تغذیه‌ای را ناشی از فقر آهن دانست و گفت: در اکثر موارد علت این بیماری، اجتناب از دادن آهن کمکی به شیرخواران است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شرافت هر شغلی به موضوع آن وابسته است و از آنجا که موضوع شغل نظامی، دفاع از ناموس، شرف ملی و نظام اسلامی است این شغل از شریف‌ترین شغل‌ها است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شرافت هر شغلی به موضوع آن وابسته است و از آنجا که موضوع شغل نظامی، دفاع از ناموس، شرف ملی و نظام اسلامی است این شغل از شریف‌ترین شغل‌ها است.
بیماری‌های مزمن و غیرواگیر شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا است. این دسته از بیماری‌ها را قابل پیشگیری‌ترین بیماری‌های مزمن می‌نامند چرا که با کنترل فاکتور‌های خطر می‌توان از ایجاد آن جلوگیری نمود.
مختارپور عنوان کرد: بسیاری از گونه‌های قارچ برای انسان‌ها سمی هستند و باعث ایجاد طیف وسیعی از واکنش‌ها از جمله مشکلات گوارشی جزئی، واکنش‌های آلرژیک، توهم، نارسایی شدید اندام‌ها و مرگ می‌شوند، جنس‌هایی از قارچ‌های حاوی سموم کشنده عبارتند از Conocybe، Galerina، Lepiota و بدنام‌ترین آن‌ها نیز جنس Amanita است که شامل گونه‌های فرشته ویرانگر (A. virosa) و کلاهک مرگ (A. phalloides)، بوده و شایع‌ترین علت مسمومیت کشنده قارچ است.
اگر میگرن دارید، ممکن است فقط در سمت راست سرتان درد داشته باشید. یک اختلال عصبی است که در حدود ۱۲ درصد در مردم اتفاق می‌افتد. در زنان شایع‌تر از مردان است.
استرس شایع‌ترین علت تپش قلب ناگهانی به حساب می‌آید، اما عوامل دیگری مانند کافئین، نیکوتین و هورمون‌ها نیز می‌توانند باعث تپش قلب سریع‌تر از حد طبیعی شوند.
مسمومیت دارویی شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان محسوب می‌شود؛ این نوع مسمومیت به ویژه در کودکان بسیار خطرناک بوده و بر همین اساس باید چگونگی پیشگیری از آن را به خانواده‌ها آموزش داد.
دیابت شایع‌ترین علت نارسایی کلیه در دنیا و ایران است. هر ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به نارسایی کلیه مبتلا می‌شوند. درصد قابل توجهی از این بیماران که درمان‌های پرهزینه و سختی همچون دیالیز و پیوند کلیه لازم دارند، مبتلایان به دیابت هستند.
خشکی بینی، شایع‌ترین علت خونریزی بینی است، اگر ترشحات لیز کننده مخاط بینی، خشک شوند، مخاط ترک بر می‌دارد و دسترسی به شبکه خونی بینی، راحت‌تر می‌شود و خونریزی اتفاق می‌افتد. خشکی هوا به خصوص در فصول سرد سال، شیوع بیشتری دارد.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: شایع‌ترین علت ایجاد سنگ کیسه صفرا، جنسیت است. این بیماری در جنس زن بیشتر دیده می‌شود، استروژن در بانوان باعث ترشح بیشتر صفرا و ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌گردد.
رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی کشور گفت: کمردرد‌ها علل مختلفی دارند که یکی کمردرد‌های مکانیکی است. این نوع از کمردرد بر اثر فعالیت ایجاد شده و با استراحت بهبود می‌یابد. علت این نوع از کمردرد‌ها می‌تواند جابجایی دیسک کمر یا آرتروز ستون فقرات یا ضایعات اطراف مفصلی مانند عضلات و اعصاب اطراف مفصل باشد که دچار مشکل می‌شود و باید بر اساس آن علت خاص، مورد بررسی قرار گیرد.
شایع‌ترین علت گزگز پا‌ها آسیب عصبی می‌باشد که اغلب به دیابت مربوط می‌شود. درد ناشی از این گزگز می‌تواند متناوب، ثابت و از خفیف تا شدید متغیر باشد. این درد شب‌ها بد‌تر خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ