گفته می‌شود پس از برگزاری جلسه تریبون آزاد دانشجویان شریف با رئیس و معاونین این دانشگاه، از ورود محمد ملانوری، دانشجوی دکتری اقتصاد این دانشگاه ممانعت شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ تیر) صاف در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۳ تیر) صاف در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
طبق روایت دانشجو‌ها از حدود ۹ صبح با حضور گارد ویژه فضای اطراف این دانشگاه امنیتی شده و با وجود اینکه گارد ویژه با دانشجو‌ها برخوردی نداشته، اما افراد لباس شخصی برای برخورد با دانشجو‌ها اقدام کردند. حتی طبق اظهار برخی دانشجوها، با والدین برخی دانشجو‌هایی که در داخل دانشگاه تحصن کردند، تماس گرفته شده تا فرزندشان هرچه زودتر از دانشگاه بیرون بیاید.
برخی رسانه‌ها از ورود سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مولداوی خبر داده و اعلام کردند که احتمال امضای توافقنامه صلح در این دیدار وجود دارد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اجازه ورود مدارس به برخی از محتواها را نخواهیم داد و برخی رویکردهای مورد نظر خود را بر همین مبنا قرار دادیم.
این حقوق‌دان می‌گوید: «مسئله اینجاست که در جریان اعتراضات اخیر برخی دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند دانشجویانی را که در جریان این اعتراضات شرکت کرده بودند، بعضا از ورود به دانشگاه ممنوع یا آن‌ها را تعلیق کنند. این بخش ارتباط مستقیمی با فرمان عفو رهبری پیدا نمی‌کند. در واقع این دانشجویان در دستگاه قضا متهم نشدند و خود دانشگاه‌ها درباره آن‌ها تصمیماتی اتخاذ کردند. در نتیجه این دانشجویان مشمول عفو نمی‌شوند و برای حل مشکل آن‌ها باید به شیوه دیگری عمل کرد».
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان هم مانند اساتید، پزشکان و روحانیون مصونیت ندارند؛ هیچ صنفی نباید مصونیت داشته باشد. برخورد محترمانه با حفظ جایگاه و شئون اجتماعی لازم است. به طور مثال، دادگاه ویژه روحانیت در کشور وجود دارد که با روحانیون متخلف برخورد می‌کند و برخی از این برخورد‌ها بسیار جدی است.
مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه همه اقدامات درمانی لازم و رسیدگی به مبتلایان به سرعت و دقت در حال انجام است، گفت: جای نگرانی برای دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد.
در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه تهران آمده است: شایعه‌ای مبنی بر ورود فردی مسلح به یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. گزارش‌گیری معاونت دانشجویی و اداره‌کل حراست دانشگاه تهران از خوابگاه‌های دانشگاه حاکی از کذب بودن این شایعه بوده و وضعیت در خوابگاه‌های دانشگاه تهران عادی است.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: شب گذشته (سه‌شنبه ۲۴ آبان) تجمع‌هایی در محیط پیرامونی خوابگاه دختران شکل گرفته بود. این تجمع‌ها با ورود سرویس دانشجویان به خوابگاه همزمان می‌شود و هنگامی که دانشجویان از سرویس پیاده شده و در محیط قرار می‌گیرند، شلوغی فضا موجب ترس و تشویش آن‌ها می‌شود. تعجیل دانشجویان برای ورود به خوابگاه، منجر به آسیب‌دیدگی برخی می‌شود. یکی از دانشجویان نیز دچار استرس شده و حال عمومی وی نامساعد می‌شود. دانشجویی دیگر نیز به درب ورودی برخورد می‌کند و آسیب می‌بیند.
در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، چند تن از دانشجویان از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، در نهایت ادب و نزاکت و بدون لکنت زبان، مسائل، خواسته‌ها، نقدها و پیشنهادات و اعتراض خود را مطرح کردند و از جمله از مبارزه مجدانه با مفاسد در ساحت‌های گوناگون، مرزبندی با اغتشاشاگران، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و رفع مشکلات معیشتی مردم سخن گفتند.
محسنی اژه‌ای گفت: دانشجویان در صحبت‌هایی که با من داشتند تاکید می‌کردند که صف‌شان از اغتشاشگران جداست و به ارزش‌های نظام اسلامی و کشور پایبند هستند، اما در عین حال پاره‌ای نقد‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت در ساحت‌های گوناگون کشور و وجود برخی کمبودها، دارند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به خبر مربوط به ممنوع الورودی برخی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: این مسئله برای برخی از دانشجویان به وجود آمده بود، من با حراست در این زمینه صحبت کردم و خواستم که اجازه بدهند این دانشجویان وارد دانشکده شوند.
وزیر امور خارجه آلمان امروز در بیانیه‌ای گفت که این کشور قرار است در پاسخ به وضعیت حقوق بشر در ایران، محدودیت‌هایی فراتر از بسته تحریمی اتحادیه اروپا برای برخی افراد ایرانی جهت ورود به این کشور ایجاد کند.
معاون آموزش و پرورش متوسطه گفت: ورود برخی اقلام توسط دانش آموزان به داخل مدارس ممنوع است.
ظهر روز گذشته یکم آبان ماه، درگیری‌های بین دانشجویان بسیجی و برخی دانشجویان که خواهان حضور مختلط در سالن غذاخوری البرز دانشگاه شریف بودند به وجود آمد.
پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.
تقی آزاد ارمکی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند دانشجویان منحرف شده‌اند و با گفتگو می‌توانند آن‌ها را به راه بازگردانند، اظهار کرد: آن‌ها برای تغییر آمده‌اند، خواسته‌های عقلانی آن‌ها را باید محقق کرد و مابقی را به گفتگو واگذار کرد. اگر این کار انجام نشود و دانشجویان سرکوب شوند، سرکوبگری آن‌ها به یک نقطه عطف برای حوادث بعدی تبدیل می‌شود. اگر این موضوع رها شود، این احتمال وجود دارد که ماجرا دوباره شکل بگیرد و گرفتاری درست شود.
رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: مردم یک روزه خشمگین و عصبانی نمی­‌شوند/ اگر راهی برای تأثیرگذاری واقعی بر رفتار حکومت (و نه فقط نمایش اعتراض) از طریق رویه‌های مشروع وجود داشته باشد، کار به اعتراض خیابانی نمی‌کشد/ برخی به دلیل «ترس از هزینه­‌های شرکت در اعتراض» در خیابان حضور پیدا نمی‌کنند/ پتانسیل اعتراض در زنان نزدیک به مردان شده است/ اگر یک قانون به هدفش نرسید وحی منزل نیست و می‌تواند تغییر کند/ تجدیدنظر در سیاست‌هایی که هدف خود را محقق نکرده‌اند، عقب‌نشینی نیست
اساسی‌ترین اصل گفتگو، وجود شرایط برابر است. در همان محیط دانشگاه، برخی از افراد و گروه‌ها همواره مستظهر به حمایت نهاد‌های نظارتی داخل و خارج از دانشگاه هستند، اما برای مخالفین آن‌ها هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد و بسیاری از دانشجویان به خاطر شرکت در همین تریبون‌های آزاد راهی کمیته انضباطی یا مراجعی فراتر از آن شده‌اند.
ذوالنور بیان کرد: سلبریتی‌هایی که از وجهه خود و برای تحریک افکار و احساسات عمومی استفاده کرده‌اند باید پاسخگوی خسارات‌هایی که به اموال عمومی وارد شده است، باشند.
نکته جالب این بود که حتی مدیران این فروشگاه‌های اینترنتی هم از کم و کیف تخلف بی اطلاع بودند و با پیگیری و تذکر و حکم جریمه ما، این مجموعه‌ها مجبور به اصلاح روند خود شدند؛ مثلا در یک پرونده، ما سه محصول رب و پوشک و روغن موتور ماشین را در این فروشگاه‌ها بررسی کردیم و دیدیم که گرانی عمده‌ای رخ می‌دهد و حکم جریمه ۱۴ میلیاردی برای آنان صادر شد.
نکته جالب این بود که حتی مدیران این فروشگاه های اینترنتی هم از کم و کیف تخلف بی اطلاع بودند و با پیگیری و تذکر و حکم جریمه ما این مجموعه ها مجبور به اصلاح روند خود پرداختند.مثلا در یک پرونده ما سه محصول رب و پوشک و روغن موتور ماشین را در این فروشگاه ها بررسی کردیم و دیدیم که گرانی عمده ای رخ می دهد و حکم جریمه 14 میلیاردی برای آنان صادر شد.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۱۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت خام برنت معیار جهانی به ۱۱۸ دلار رسید

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ