وزیر انرژی اوکراین امروز، اعلام کرد که حملات هوایی روسیه نزدیک به ۴۰ درصد از زیرساختار‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داده و میلیارد‌ها دلار خسارت به آن‌ها وارد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از مقامات ارشد پنتاگون تایید کرد که نخستین محموله تانک‌های آمریکایی «آبرامز» اوایل پاییز به دست کی‌یف خواهد رسید.
رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین اذعان کرد که شرکت‌کنندگان در اجلاس جده جهت حل‌وفصل جنگ اوکراین، با تمام بندهای به اصطلاح «فرمول صلح» کی‌یف موافق نبودند.
اوکراین به بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های مالی و غیرمالی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شد.
کی‌یف با اشاره به حمله پهپادی امروز به تانکر سوخت روسیه در دریای سیاه، به طور غیرمستقیم مسئولیت آن را برعهده گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه حملات پهپادی اوکراین به منطقه تجاری مسکو را به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های نیویورک تشبیه کرد.
سخنگوی کرملین درباره تصمیم مسکو مبنی بر عدم تمدید توافق غلات، توضیحاتی ارائه داد.
سازمان جاسوسی اوکراین (SBU) با انتشار یک آهنگ محلی در کانال تلگرامی این سازمان، به طور تلویحی مسئولیت حمله تروریستی به پل کریمه را برعهده گرفت.
دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین امروز اعلام کرد که رییس‌جمهور بلاروس می‌تواند در مذاکرات صلح کی‌یف شرکت کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت که یکی از واحدهای ارتش اوکراین در جریان حمله‌ای در منطقه زاپروژیا، اکثر زره‌پوش‌های «بردلی» اهدایی از طرف آمریکا را از دست داده است.
رئیس سرویس امنیتی اوکراین به طور تلویحی اذعان کرد که کی‌یف پارسال پل راهبردی کریمه را هدف قرار داده بود.
اداره نظامی کی‌یف اعلام کرد که لاشه‌های پهپاد‌های منهدم شده در خیابان‌های محله‌های دارنیتسکی و سولومنسکی پایتخت سقوط کرده است.
سخنگوی فرماندهی جنوبی نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که حریق دیروز(شنبه) در انبار سوخت در شبه‌جزیره کریمه، مقدمه‌چینی برای ضدحملاتی بوده که همه منتظرش هستند.
نخست وزیر اوکراین می‌گوید که این کشور امیدوار است ظرف دو سال، «کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا» شود.
معاون سرپرست جمهوری خلق دونتسک می‌گوید که اوکراین به‌رغم تلفات سنگین در باخموت، همچنان به اعزام نیروی ذخیره به این شهر ادامه می‌دهد.
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین دوشنبه (۳۰ ژانویه، ۱۰ بهمن) گفت وزارت خارجه اوکراین درباره دلایل انفجار در یکی از تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان اطلاعی ندارد.
مؤسس شرکت مایکروسافت و میلیاردر آمریکایی دولت کی‌یف را از بدترین دولت‌های جهان به دلیل شیوع بالای فساد دانست.
مجموع کمک نظامی غرب به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در اوایل فوریه ۲۰۲۲، تقریبا با بودجه دفاعی روسیه برابر و همچنین سه‌برابر بودجه کی‌یف بوده است!
معاون رسمی دبیر حزب روسیه متحد از جمهوری خلق دونتسک، می‌گوید که کی‌یف حاضر است به قیمت قربانی کردن شهروندانش، به غرب اجازه دهد تا روسیه را تنبیه کند.
وزیر دفاع اوکراین اعتراف کرد که این کشور به نیابت از ناتو با روسیه می‌جنگد و از «غرب متمدن» انتظار دارد که در عوض برای کی‌یف تسلیحات و مهمات فراهم کند.
در پی بمباران منطقه خرسون توسط ارتش اوکراین طی روز گذشته، دست کم سه تن از جمله یک کودک ۸ ساله کشته شدند.
در پی بمباران منطقه خرسون توسط ارتش اوکراین، دست کم سه تن از جمله یک کودک ۸ ساله کشته شدند.
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین تلاش غرب برای متقاعد کردن کی‌یف به‌منظور مذاکره با مسکو را «عجیب» توصیف کرد و مدعی شد که این کار به معنای تسلیم شدن است!
وزارت دفاع روسیه، از نقشه رژیم کی‌یف برای انجام یک عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان اوکراینی و بی‌اعتبار کردن نیروهای مسلح روسیه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ