مجموع کمک نظامی غرب به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در اوایل فوریه ۲۰۲۲، تقریبا با بودجه دفاعی روسیه برابر و همچنین سه‌برابر بودجه کی‌یف بوده است!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مجموع کمک‌های غرب به رژیم کی‌یف از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حالا از ۱۶۰ میلیارد دلار تجاوز کرده است.
سران کودتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی گروه «اکواس» (اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.
آمریکا ۳۴۵ میلیون دلار کمک نظامی از ذخایر نظامی خود به تایوان کمک خواهد کرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از ارائه کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید این کشور به‌اوکراین شامل سیستم‌های ضدزره جاولین، هواپیماهای بدون سرنشین هورنت و سامانه موشکی «ناسماس» خبر داد.
ایالات متحده ۳۲ خودروی زرهی استرایکر را در اختیار اوکراین  قرار می‌دهد.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این در نشستی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی‌اساس خوانده و گفته بود که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند. این در حالی است که صنعت نظامی اوکراین از اساس وجود ندارد و از سوی صنعت غرب تامین می‌شود.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از ارائه کمک نظامی ۱.۳ میلیارد دلاری جدید این کشور به اوکراین شامل سامانه پدافند هوایی، گلوله‌های توپخانه ۱۵۲ میلی‌متری و هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد.
رسانه‌‎ها از اعلام کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین شامل بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای خبر می‌دهند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ارائه ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع آمریکا امروز از تخصیص کمک نظامی ۳۲۵ میلیون دلاری جدید این کشور به اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع آمریکا امروز از تخصیص کمک نظامی بلندمدت به اوکراین به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار خبر داد.
آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر روانه اوکراین می‌کند.
وزیر خارجه چین با اشاره به موضع‌گیری آمریکا علیه پکن در رابطه با تامین سلاح مسکو، فروش سلاح توسط آمریکا به تایوان را مساوی با تامین سلاح روسیه از سوی چین توصیف کرد.
به گفته آریل کوهن کارشناس ارشد بازار انرژی، در طول سال‌گذشته، غرب با اعمال تحریم بر محصولات هیدروکربنی روسیه و کمک نظامی به اوکراین با مسکو مقابله کرد، اما بزرگ‌ترین دموکراسی جهان و یکی از بزرگ‌ترین متحدان ایالات‌متحده آمریکا، یعنی هند در آسیا با آنها همراهی نکرد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این بسته کمکی جدید شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های آمریکایی «هیمارس» و «هویتزر» و همچنین خودرو‌های زرهی بردلی و خودرو‌های زره‌پوش پل‌گذار است.
آمریکا بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به اوکراین خواهد داد.
رئیس جمهور اوکراین در سفر به انگلیس موضوع تقویت کمک های نظامی به این کشور در نبرد با روسیه را باز هم مطرح کرد.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.
دبیرکل ناتو در مصاحبه هایی با تکرار ادعای بی اساس محور غرب درباره درخواست کمک روسیه از ایران در عملیات ویژه نظامی مسکو ادعا کرد: تانک‌ها تغییر بزرگی را در جنگ اوکراین ایجاد خواهند کرد.
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد دولت این کشور در تلاش برای ارسال کمک نظامی جدید به اوکراین است.
در راستای کمک های نظامی پی در پی غرب به اوکراین، دولت برلین با ارسال تانک های لئوپارد آلمان به اوکراین موافقت کرد.
پوتین در تاریخ ۲۱ سپتامبر در یک سخنرانی برای روسها گفت، غرب شروع به استفاده از "باجگیری هسته‌ای" علیه مسکو کرده و در همین سخنرانی طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه برای کمک به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را اعلام کرد.
شکست‌های نظامی اخیر روسیه در اوکراین باعث شده تا شی در رابطه با پوتین دست برتر را پیدا کند زیرا پوتین می‌تواند از همتای چینی خود برای کمک به مقابله با تحریم‌ها کمک اقتصادی بیش‌تری بخواهد اما این تاثیری بر همکاری کلی بین دو کشور نخواهد داشت. دو کشور کماکان به منافع استراتژیک خود در مقابله با غرب ادامه خواهند داد.
بزرگنمایی جنگ اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب ، سیاستمداران غربی را وادار ساخته که از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ