در پی بمباران منطقه خرسون توسط ارتش اوکراین طی روز گذشته، دست کم سه تن از جمله یک کودک ۸ ساله کشته شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از مقامات ارشد پنتاگون تایید کرد که نخستین محموله تانک‌های آمریکایی «آبرامز» اوایل پاییز به دست کی‌یف خواهد رسید.
رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین اذعان کرد که شرکت‌کنندگان در اجلاس جده جهت حل‌وفصل جنگ اوکراین، با تمام بندهای به اصطلاح «فرمول صلح» کی‌یف موافق نبودند.
اوکراین به بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های مالی و غیرمالی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شد.
وزارت دفاع روسیه یک روز پس از حمله تروریستی منتسب به اوکراین به پل کریمه، اعلام کرد که مسکو حمله شبانه کی‌یف با ۲۸ پهپاد به کریمه را دفع کرده است.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو اعلام کرد: در محور دونتسک، تلفات نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۵۳۰ کشته و زخمی، یک تانک و ۲ خودروی زرهی بود.
وزارت دفاع روسیه درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: در محور دونتسک، ۱۰ حمله دشمن طی روز گذشته با موفقیت دفع شد.
سخنگوی کرملین می‌گوید که سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین هر روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع تنش را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد.
سرپرست جمهوری خلق لوهانسک می‌گوید که رژیم کی‌یف تا فوریه پارسال، قوای نظامی خود را در مرزهای دونتسک و لوهانسک مستقر کرده و آماده حل و فصل مناقشه از طریق زور بود.
سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی قرار است روز سه‌شنبه به ورشو برود و پس از آن با رهبران کشور‌های جبهه شرقی پیمان ناتو نیز دیدار کند.
در آخرین روز سال ۲۰۲۲ میلادی یک هتل در کی‌یف پایتخت اوکراین بر اثر حملات هوایی روسیه تخریب شد. شهردار کی‌یف اعلام کرد که در جریان حملات هوایی یک هتل تخریب شده است. تصاویری از لحظه اصابت موشک به این هتل منتشر شده است.
انفجار‌های متعدد روز شنبه کی‌یف و سایر مناطق اوکراین را لرزاند که در پی آن دست‌کم یک نفر کشته و ۱۴ فرد دیگر هم زخمی شدند. انفجار مرگبار در پایتخت اوکراین در میان ساختمان‌های مسکونی چند طبقه در منطقه سولومیانسکی نیز رخ داد که به کشته شدن دست‌کم یک زن انجامیده است.
طرح‌های تهاجمی روسیه، نشان می‌دهد که ارتش انتظار داشت صد‌ها مایل در سراسر اوکراین ورود کرده و ظرف چند روز پیروز میدان جنگ شود. به افسران گفته شد که اونیفورم‌ها و مدال‌های خود را در انتظار رژه نظامی در کی‌یف، پایتخت اوکراین بسته‌بندی کنند. اما پوتین به‌جای آن پیروزی مهیب، با کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیروهایش و نابودی بخش‌هایی از ارتشش پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ، با چیز دیگری مواجه است: بزرگ‌ترین فاجعه انسانی و استراتژیک کشورش از زمان فروپاشی شوروی.
بعد از خروج نیرو‌های روسیه از خرسون، مردم شهر کی‌یف با پرچم اوکراین، در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند. روسیه روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۳۰ هزار سرباز خود در منطقه خرسون در جنوب اوکراین را خارج و به سمت کرانه شرقی رودخانه دنیپرو منتقل کرده است.
اومارو مختار سیسوکو امبالو، رئیس جمهور گینه بیسائو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی در کی‌یف، یک روز پس از دیدار با پوتین گفت: «برادر عزیزم، دیروز با رئیس‌جمهور [ولادیمیر]پوتین در روسیه بودم که از من خواست پیامی به شما بدهم، با شما صحبت کنم در نظر داشته باشید که گفتگوی مستقیم برای اقدامات مشترک آینده بسیار مهم است.
وزیر دفاع آلمان در سفر غیرمنتظره به اوکراین، از ارسال تسلیحات پیشرفته از برلین به کی‌یف خبر داد.
اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیرو‌های نظامی خود در جبهه جنوب اعلام که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. در شرایطی که تصور می‌شد نیرو‌های اوکراینی عملیاتی بزرگ را در جنوب کلید خواهند زد، این خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین در شمال شرق بود که به هدف اصلی چند روز اخیر ارتش اوکراین تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
بنابر گزارش میدانی به نقل از الجزیره انگلیسی، امروز –یک‌شنبه- آخرین تحولات از تداوم پیشروی‌های سریع و غیرمنتظره نیرو‌های اوکراینی در شمال شرق حکایت دارد. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی گفت که از نخستین روز ماه میلادی جاری، نیرو‌های کی‌یف «ده‌ها منطقه مسکونی را آزاد» کرده و ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک خود را در شرق و جنوب این کشور، از کنترل روسیه خارج کرده‌اند.
رئیس جمهور اوکراین در جشن روز پرچم شرکت می‌کند و به اوکراینی‌ها وعده آزادی کامل داد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت روز پرچم ملی در کی‌یف، پایتخت این کشور شرکت کرد. زلنسکی در یک سخنرانی کوتاه گفت: پرچم ملی اوکراین در جایی که قرار است باشد، یعنی در تمام نقاط اوکراین که در حال حاضر تحت کنترل روس‌ها است، برافراشته خواهد شد و به شهروندان اوکراینی قول داد که آن‌ها را از اشغال روسیه آزاد کنند.
در آستانه روز استقلال اوکراین، تجمعات عمومی در شهر کی‌یف ممنوع اعلام شد و رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر مدعی شد روسیه در در روز استقلال اوکراین، اقدامات خاصی انجام خواهد داد.
رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز استقلال» این کشور با هشدار به مردم اوکراین مدعی شد که ممکن است روسیه در هفته‌های منتهی به این مراسم یادبود، حمله خاصی را تدارک ببیند.
روز گذشته (پنج‌شنبه) رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد. اردوغان گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.
روز یکشنبه زلنسکی گفته بود که اگر رفراندوم‌های برنامه ریزی شده در خرسون و زاپروژیا برگزار شود، احتمال مذاکرات بین کی‌یف و مسکو دیگر وجود ندارد.
مسکو و کی‌یف ماه گذشته در استانبول توافق کردند که برای اولین‌بار از زمان حمله روسیه به همسایه خود در ماه فوریه، حمل‌ونقل گندم و سایر غلات از بنادر اوکراین را از سر بگیرند. اولین کشتی بارگیری شده با ۲۶ هزار تن ذرت روز دوشنبه از اودسا به سمت بندر طرابلس لبنان حرکت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ