رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک نشست خبری گفت: نقدینگی کشور ۵ هزار هزار میلیارد تومان بوده و باید این نقدینگی را به تولید هدایت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داود منظور گفت: مجموعه اقدامات در سازمان برنامه باید به این سمت باشد که بانک مرکزی بتواند سیاست کنترل نقدینگی و پایه پولی را به خوبی انجام دهد.
کرمانشاه- نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل خودرو از کالای مصرفی به سرمایه‌ای، گفت: نقدینگی کشور باید از بازار خودرو به سمت تولید و اشتغال برود.
دبیر کمیته موسسین بورس املاک تصریح کرد: با عرضه زمین و همچنین اعطای وام ساخت، در عین حال که می‌توانیم نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور را جمع آوری کنیم؛ بخش بزرگی از نیاز مصرفی خانوار را نیز پوشش خواهیم داد و اثر تحریم و تورم در زندگی مردم به حداقل می‌رسد.
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت رونق ساخت و ساز مسکن، از طریق جذب نقدینگی مردم و هدایت تسهیلات بانکی به سمت تولید، موجب کاهش تورم می شود.
استفاده از ابزار‌های تامین مالی از بازار سرمایه نقش مهمی در جذب نقدینگی به سمت پروژه‌های تولیدی دارد. معمولاً به دلیل عدم آشنایی مدیران پروژه­های کشور از ظرفیت‌های تأمین مالی بازار سرمایه در کشور استفاده نمی‌شود.
علی بهشتی روی گفت: اگر به کارکرد بازار سرمایه به درستی پرداخته شود، می‌توان نقدینگی را به سمت توسعه بازار اولیه سوق داد و با جمع آوری سرمایه‌های خرد مردم از طریق پذیره نویسی و خلق شرکت‌های جدید، زمینه را برای اشتغال زایی و رشد تولید فراهم کرد. در نهایت هم سرمایه‌گذاران از محل این سرمایه گذاری خود، عایدی مناسبی کسب خواهند کرد.
رشت- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به وجود نقدینگی بالا در دست مردم گفت: این نقدینگی باید به سمت تولید و اجرای پروژه ها هدایت شود.
استفاده از نقدینگی موجود در اقتصاد با بسترسازی مناسب از طریق ابزار‌های نوین بازار سرمایه و تکیه بر تامین مالی پروژه‌ای، علاوه بر هدایت نقدینگی به سمت تولید موجبات مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد نیز فراهم خواهد شد.
اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر تورم، بحث افزایش بدون ضابطه نقدینگی و همچنین عدم هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد است. عامل افزایش بدون ضابطه نقدینگی و همچنین عدم هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد، بحث بی‌ضابطه بودن بانک‌ها در خلق پول است.
مشگین‌شهر- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید و حمایت از این بخش، کنترل تورم را در جامعه زمینه‌ساز خواهد شد.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وقتی نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید هدایت شود علاوه بر کاهش شدید تورم سبب افزایش تولید و افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.
سند راهبردی اصلاح نظام بانکی با هدف هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌آفرین و افزایش دسترسی خانوارها و فعالان اقتصادی به تسهیلات و اعتبارت بانکی تصویب شد.
سند راهبردی اصلاح نظام بانکی با هدف هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌آفرین و افزایش دسترسی خانوارها و فعالان اقتصادی به تسهیلات و اعتبارت بانکی تصویب شد.
بعد از سفر گروسی نرخ دلار مسیر اصلاحی را در پیش گرفته و بدون توقف به سمت حمایت‌ها می‌تازد. تشدید روند نزولی با آمدن خبر‌های مثبت سیاسی، نیاز بازار ارز را به آرامش سیاسی بیشتر نشان می‌دهد. روز قبل یک خبر گزاری فرانسوی اعلام کرد که با توجه به نتیجه مثبت سفر رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی به ایران، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام تصویب نخواهد شد. بازنشر همین خبر روند نزولی دلار را به سمت حمایت‌های در دامنه ۴۰ هزار را تشدید کرد.
رضایی کوچی یادآور شد: بنابراین اگر بتوانیم اعتمادسازی کنیم و نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند. البته دولت تلاش می‌کند که مشکلات اقتصادی حل شوند، اما باید بیشتر تلاش و برخی از وزرا را جابه‌جا کند.
علی فراقی گفت: در حال حاضر نقدینگی فقط توانایی آن را دارد که کوچک‌تر ها و تک سهم هارا جا به جا کند.
علی فراقی گفت: در حال حاضر نقدینگی فقط توانایی آن را دارد که کوچک‌تر ها و تک سهم هارا جا به جا کند.
نماینده مردم یزد در مجلس گفت: عدم کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید و افزایش پایه پولی همچنان تورم و گرانی را رقم می‌زند، سیاست انقباضی پولی و عدم واگذاری تسهیلات بانکی پاسخ نداده است.
بورس در آبان ماه ۱۴۰۱وضعیت خوبی داشته و توانست خاطره های روزهای خوب را دوباره زنده کند.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اشتغالزایی و تولید مسکن از برنامه ها و رویکردهای جدی دولت است و اگر جهاد سازندگی با جدیت در این زمینه ورود کند، دولت اعتبارات مورد نیاز آنها را تامین می‌کند.
رئیسی «توقف رشد نقدینگی و مدیریت خلق پول» را مأموریت مهم بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: نقدینگی اگر با مدیریت به سمت تولید هدایت شود نگران‌کننده نیست، اما اگر به سمت سوداگری در بازار حرکت کند تبعات ویران‌کننده‌ای خواهد داشت.
بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه 1401 و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور در زمره محورهای مهم مباحث امروز بین دولت و مجلس بود
جدیدترین آمار ارایه شده حاکی از آن است که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ